Absolon (2001)

Canada / Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door David Barto
met Christopher Lambert, Lou Diamond Phillips en Ron Perlman

In de toekomst wordt de wereld geteisterd door een virus veroorzaakt door de mens zelf. Absolon is het enige middel (een soort drug) dat dit virus tegenhoudt, als je deze dan dagelijks inneemt, maar het is schaars en duur. De uitvinder van Absolon is vermoord en het is aan detective John Bassett (Lambert) om uit te vinden waarom.

avatar van moviefreak#1
De film kan ik met 1 naam samenvatten:
Christopher Lambert
doe er mee wat je wil...

Waarom zit die man altijd in verhalen als dit?

avatar van Quentin
Type-casting voor "low budget" actie filmpjes? Hij kan wel aardig zijn maar dan moet er wel een fatsoenlijk script en verhaal zijn wat bij hem past (zie: tarzan, highlander ...)

Dramatisch acteur gewoon hahaha

Dit was ook een dramatische film, paar jaar terug gehuurd van de videotheek maar meer moeten lachen om Lambert haha

veron35
Redelijk goede sf film. Ik vind hem ondergewardeerd. Ik zit te twijfelen tussen 3,5 of 4 sterren.

avatar van sinterklaas
Shit, deze wil ik verdomme hebben.

avatar van sinterklaas
Haha, toevallig van de week gevonden bij v&d voor 3 euro.

Het was niet echt een superfilm, het verhaal was wel goed verzonnen maar een toppertje is het niet. Je moet deze ook gewoon kijken voor vermaak en als je lambert wel graag ziet spelen. Lou Diamond Phillips speelt ook weer goed(net als in Renegades) en die meid mag er ook wel wezen. De locaties zijn een beetje low budget en deden soms ook wel wat denken aan Omega cop maar de sfeer van de arme verwaarloosde wereld zit er wel goed in want je ziet overal zwervers. De actiescenes zijn niet spectaculair maar wel ok. Er is niet veel mis met deze film. Gewoon prima vermaak. Lambert word ook aangewezen als een slecht acteur maar dat vind ik niet. Ik heb nog geen 0,5 gegeven op een van zijn films.

Verhaal doet me denken aan Resident Evil. Echter zat hier meer in en haalt 't dat niveau dus echt niet. Ook de spanning en actie komen minder uit de verf. Erg matig geregisseerd en ook de montage valt tegen. Een overdaad aan effects af en toe en cliché's op de verkeerde momenten. Lambert doet 't wel aardig, maar heb hem wel eens beter gezien. Deze rol past ook niet zo goed bij hem.

Het begin is sterker dan het eind. Hoe meer de film vorderde, hoe meer ik me ging ergeren aan van alles en nog wat. Het begint als een onbekende A-film (als Resident Evil), glijdt af naar een goede B-film en wordt dan steeds erger. Hij wordt niet echt slecht, maar ik zou 'm niet snel aanraden.

avatar van Jordaeh
Die Kelly Brook is een geil wijf maar wat een ontzettende kut film zeg

avatar van Verhoeven
Het script van deze film zou debuterende regisseur David Barto van te voren gelezen moeten hebben alvorens te denken dat het haalbaar is. Hoewel de intro van de film uitstekend eruit zag gaat vandaar vrijwel alles bergafwaarts. Waarbij Christopher Lambert toch wel de grootse drol is uit de film. Hij kreeg echt maar met moeite de tekst uit zijn mond en dan moet je je niet afvragen welke tenenkrommende dialogen in de film voorkomen. Toch waren er wat pluspuntjes te melden. Zoals het postapocalyptische sfeertje dat door de locaties overtuigend eruit zagen plus de stijlvolle muziek onder de film. Alleen jammer dat het waardeloze script en acteurs toch wel de basisingrediënten zijn voor een fatsoenlijke lopende film. Viel trouwens niemand op dat de bad-guy niet eens uitgeschakeld werd maar gewoon opeens verdween?! Dus een schaamteloze low budget actiefilm die je moet nuttigen als een komedie.

avatar van sinterklaas
2001??? Het was toch altijd 2003?