- Home
- king-kevino
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten king-kevino als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
American Beauty (1999)
deze film is ondanks dat er niet zoveel in gebeurd toch zo ontzettend goed !
ik zou het een pareltje kunnen noemen
ook heb ik het idee dat deze film nog steeds niet alom bekend is bij het grote publiek en dat is jammer.
enige minpuntje is dat het meisje waarop de hoofdpersoon valt wel een beetje jong is en ik het daarom een beetje misselijkmakend vond, maar ik vind het altijd wel dapper als films durven te shockeren, helpt ook een beetje de taboes uit de maatschappij te verhelpen.
4* en ik moet er dan bij zeggen dat ik zelden een hogere notering geef aangezien ik nog altijd wacht op DE perfecte film om mijn 5 sterren aan te geven.
Avatar (2009)
net de 3 uur durende extended editie bekeken.
en dit is vooral een erg mooie film ! prachtige fantasierijke wereld die ze van Pandora hebben weten te maken.
Ik vond het verhaal wel ietwat voorspelbaar en een beetje aan de dunne kant om er de 3 uur mee te vullen maar kan zijn dat de normale versie wat vlotter is.
maar zeker een goede film, veel beter dan ik had verwacht ik geef dan ook 4*
Doctor Strange (2016)
Alternatieve titel: Dr. Strange
Marvel kan in mijn ogen niks fout doen, ze leveren geen briljante films af maar scoren altijd een voldoende, ze zorgen voor net genoeg afwisseling dat het niet gaat vervelen maar eigenlijk weet je van te voren ook al wel wat je te zien gaat krijgen.
Doctor Strange is hierin geen uitzondering, het gebruik van magie en de geweldige beelden van de verschillende dimensies zorgen deze keer voor het frisse sausje op het reeds bekende hoofdgerecht van een origin-story. Het helpt wel als je een beetje fan bent van het superhero-genre, er valt namelijk weer genoeg te "nitpicken" voor de echte critics onder ons en ook de inside jokes zullen bij niet fans waarschijnlijk niet overkomen.
al met al niet de allerbeste maar vanwege de geweldige scene waarin strange voor het eerst in contact komt met de grootsheid van de multiverse zeker een van de betere. Als je in de gelegenheid bent ga deze dan kijken in IMAX 3D waarin dit het beste tijd zijn recht komt
Donnie Darko (2001)
niet echt mijn film, vindt het over het algemeen maar wat dof en stoorde me aan de laconieke manier waarop op bepaalde gebeurtenissen gereageerd werd. maar kan de diepte waarin het tot de kleine puntjes uitgelegd wordt wel erg waarderen, zal de film nog een keer moeten kijken om tot een verbeterd oordeel te komen maar tot die tijd 3* voor mij.
Gekijôban Poketto Monsutâ Besuto Uisshu! Shinsoku no Genosekuto: Myûtsû Kakusei (2013)
Alternatieve titel: Pocket Monsters Best Wishes! The Movie: ExtremeSpeed Genesect: Mewtwo Awakens
laatst was deze op tv (fox kids of jetix ofzo) ik ben opgegroeid met pokemon, en heb toen ik jonger was ook de eerste 3 films nog gezien, nou weet ik niet of het komt omdat dat inmiddels 15 jaar geleden is maar ik vond die oude films op zich nog wel te doen destijds maar deze film is echt behoorlijk slecht, daarnaast heb ik me nog wel kunnen vermaken met de lachwekkend slechte nederlandse dub.
Hobbit: An Unexpected Journey, The (2012)
Alternatieve titel: De Hobbit: Een Onverwachte Reis
ik heb me echt heel erg vermaakt met het kijken van deze film het was erg leuk om weer terug te zijn bij de beste films van mijn jeugd !
alleen vraag ik me wel af hoe ze de rest van het verhaal over 2 films weten te verspreiden ? gaan ze the battle of the five armies uitspreiden over de laatste film en een tergend lange epiloog van 1 uur houden waarin je 5 keer de film al had kunnen eindigen ?
ik geef het voor nu 5 sterren maar zal later in alle rust nog eens kijken of die inderdaad net zo goed is als de eerste (en voor mij de beste) LotR film !
dit is voor mij De film van 2012
Love and Other Drugs (2010)
Alternatieve titel: Love & Other Drugs
Ik vond bij deze film de combinatie van het luchtige en de zware boodschap juist heel goed werken, ondanks dat ik geen fan ben van Hathaway zet ze hier toch een geloofwaardig karakter neer waarbij je de struggle om niet een blok aan iemands been te zijn door je handicap, maar aan de andere kant toch geliefd wil zijn goed kunt zien.
waarschijnlijk deels omdat ik niks verwachtte van deze film en hij me positief heeft verrast geef ik hem 3,5*
Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)
degelijk portret van een prachtige renner.
denk echter niet dat de documentairemakers een duidelijk beeld hadden van voor wie de film bedoelt was. er wordt namelijk erg veel informatie gegeven die voor de gemiddelde wielervolger al wel weet, dit stoorde mij erg aangezien ik mij niet kan voorstellen dat iemand die niet weet wat de giro d'Italia/ tour de france zijn ooit naar deze documentaire gaat kijken, het had dus wel wat meet diepgang mogen hebben.
zoals mensen hiervoor ook al zeiden is het daarnaast erg suggestief maar dit komt wat mij betreft het verhaal wel ten goede en was voor mij niet storend aangezien ik Pantani wel degelijk als een groot renner zie o.a door zijn manier van koersen.
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
Heb deze in de Bios gezien en heb me er zeker mee vermaakt, binnen no time zit je weer in het "pirates"sfeertjes.
Johnny Depp weet Sparrow weer uiterst goed neer te zetten.
groot nadeel aan deze film is dat de gaten die onstonden bij het vertrek van Bloom maar vooral Knightley niet dermate opgevuld worden.
Deze film kan op die manier dus niet tippen aan de geweldige eerste film, Om het een One-man-show te noemen vind ik wat ver gaan maar de nieuwe karakters boeien nauwelijks (Angelica) of helemaal niet (Phillip en dat zeemeerminmokkel)
erg leuk is trouwens Keith Richards die de rol van Jacks vader wederom op zich neemt leuk om te zien dat deze gitaarheld niet alleen maar zijn tekst op leest
al met al een redelijk vermakelijk filmpje
Reservoir Dogs (1992)
laatst weer gezien en wat een toppertje !
geweldige dialogen zoals we dat kennen van Tarantino en lekker bruut !
4 sterren ! en ik geef maar zelden hoger
Skyfall (2012)
Alternatieve titel: Sky Fall
Ben op het moment een inhaalslag aan het maken me Bondfilms en ik moet zeggen dat dit voor mij tot nu toe de beste bondfilm is.
Alle recasts zijn wat mij betreft een verbetering, Het plot is spannend en de schurk is hoewel misschien een beetje over de top toch wel geloofwaardig, heel sterk gespeeld door Javier Bardem.
Ook had ik bij de vorige 2 films met Daniel Craig als Bond wel het idee dat het wat korter had gekund maar had ik daar bij deze helemaal geen last van.
Star Wars Holiday Special (1978)
Witcher: Nightmare of the Wolf, The (2021)
Matige animatiefilm waarin de Sacking of Kaer Morhen en de backstory van Vesemir uitgelegd worden, de flashback naar de jeugdige Vesemir is het sterkste gedeelte van de film maar hierdoor duurt het tot halverwege de film voordat het main plot een beetje op gang komt.
Animaties zijn bij vlagen wel goed maar vooral de soundmixing is erbarmelijk te noemen (gevechtsscenes zijn zo ontzettend luid vergeleken met als men aan het converseren is.
De voice acting is ook erg hit and miss vooral Lady Zerbst is storend, wel leuk dat Graham Mctavish (die Dijksra speelt in de live-action serie) hier de rol van de oudere witcher op zich neemt.
Wolf of Wall Street, The (2013)
film kijkt voor zo'n lange film prima weg, de scenes en situaties volgen elkaar in een goed tempo op. de film heeft zeker wat puberaals maar dit kon ik wel waarderen maar weet nooit de middenmoot echt te ontstijgen. mijn verwachting is dat deze film rap zal dalen qua cijfer.