Meningen
Hier kun je zien welke berichten Ragna als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Dark Shadows (2012)
Zo erg genoten van deze film!!! Heerlijke jaren 70 setting, mooi gefilmd, leuke humor en lekker over the top, soms. Net genoeg voor een leuke avond.
Depp speelde inderdaad wat ingetogen zoals Mock Turtle zei, maar dat vond ik juist wel erg prettig. De film is al gek genoeg. En ik lag echt dubbel om de seksscene!
Drive (2011)
De film: Fantastisch! Ik werd er direct in mee gezogen en dat kwam oa. door de fantastische, spannende openingsscène. Ryan Gosling is vanaf nu mijn favoriete held. Ik vond het fantastische hoe hij met kleine mimieken een zeer sterk (zeer zwijgzaam) personage wist neer te zetten. Ik dacht in het begin wel: is hij nu oerdom en bang om wat stoms te zeggen dat hij zo zwijgzaam is, of is hij juist uber slim? In het begin bezorgde het voor mij (onbedoeld?) voor veel hilariteit. Sommige scènes waren gewoon vreemd als hij helemaal niks zei. Op andere momenten waren andere personages opeens bijzonder zwijgzaam waar ik ook erg om moest lachen. Vreemd genoeg deed dit voor de film geen kwaad, terwijl ik toch denk dat dit komische aspect niet zo bedoeld was? Uiteindelijk maakte het zwijgzame deze film juist een erg sterk verhaal.
Het sfeertje in de film is heerlijk, hoe de Driver zijn hand fijn knijpt met zijn leren handschoen aan, tandenstokertje en de subtiele, fijne glimlachjes op zijn gezicht.
Friends with Benefits (2011)
Vond de film wel vermakelijk, maar daar houdt het al gauw op. Mila en Justin speelde erg leuk en er leek wat meer diepgang in te zitten af en toe dan bij de NoStringsAttached personages. Maar de zeer op elkaar lijkende films (no strings attached) zijn beide eigenlijk even goed en even slecht. Het thema vind ik wel een beetje uitgemolken en wellicht dat het daarom ook geen toeval is dat er nu twee films over dit thema dan werden gemaakt. Maar dat kwam de films niet ten goede. Ik denk dat als ik ze niet zo kort achter elkaar gezien had ik ze meer apart beide wist te waarderen. Nu was het gewoon de zoveelste romkom (en wist je dat er nog een zat aan te komen van hetzelfde allooi).
Gone (2012)
Ik zat de hele film eigenlijk in spanning omdat ik hoopte dat het niet wéér een film was met een enorme plotwending erin. Gelukkig gebeurde dit dus niet, inmiddels kennen word dat trucje al te vaak toegepast. Maar omdat de suggestie er hier wel in zat - haar historie in een psychiatrische instelling, politie agenten die zeggen dat er niks gevonden is, geen inbraak, etc. etc. werd ik er eigenlijk al te bang voor dat het wel zo'n film was en dat maakte de film ervaring voor mij echt een stuk minder. Echt jammer want anders had ik het dus gewoon een goeie film gevonden als al die andere films dit trucje nou eens niet toepaste. Vooral het einde dat ze opeens geen verbinding meer had aan de telefoon omdat ze te diep in het bos zou zitten - en ondertussen had die vent wel normale verbinding? Typisch een punt dat je denkt dat het toch verzonnen is dan misschien - weer mis. Stom, kortom. Hoewel dat dit dus niet lag aan de film eigenlijk - het concept is alleen al zo uitgemolken.
Idioterne (1998)
Alternatieve titel: The Idiots
Bijzondere film maar weet ook niet zeker of dit nou een topper is? Als ik er aan twijfel denk ik dus van niet (voor mij ). Toch ben ik wel blij dat ik hem heb gezien, het was zeker de moeite waard en het thema vond ik grappig en verrijkend. Ik vraag me af of ik het zelf zou kunnen doen.
Het eind was gevoelig maar ik zag nergens in de film dat er nu naar dit eind werd toegewerkt. Je zag duidelijk dat de hoofdrolspeelster het moeilijk had met sommige dingen maar ik had meer het idee dat ze moeite had met hoe de andere personages hun rol speelde (als idioot naar de buitenwereld toe, niet hoe ze acteerde in deze film, bedoel ik).
Het einde gaf zeker meer diepgang aan haar personage maar van al de rest werd ik eigenlijk niks duidelijker. Wat jammer is want er was denk ik genoeg tijd geweest om dat uit te lichten en wat minder 'tenenkrommende' scene's te laten zien. Tussen aanhalingstekens omdat ik het allemaal wel grappig vond om te zien en als in een film vond ik er niks geks aan dan weer.
Dat is natuurlijk meteen het mankement van zo'n 'provocerende' film te willen maken, je weet dat je naar een film kijkt en er is dus niks echt provocerendst te zien.
Nom des Gens, Le (2010)
Alternatieve titel: The Names of Love
Super leuke film, waarom nog zo weinig stemmen? Het begin deed me sterk denken aan Amelie en ik was even bang dat ze die richting op wilde gaan. De introductie van de hoofdpersonen gaat dmv anekdotes en duurde me eigenlijk net een tikkeltje te lang. Maar je kreeg zo wel een mooie indruk. Ze hadden van mij die intro iets korter mogen maken dus en zo'n zelfde intro mogen wijden aan de andere personages in deze satire. En dan met name de sekspartners van Bahia want daar draait het toch ook allemaal om? Helaas bleven die alleen maar sekspartners en kwam je nu eigenlijk niet te weten wat hun gedachtegoed precies was en hun achtergrond.
Bahia is in het begin ook vooral raar en je begrijpt niet wat Arthur van haar moet. Uiteindelijk groeien ze naar elkaar toe en word de film ook een stuk leuker en Bahia een stuk minder raar en Arthur minder een sulletje. Wat er dan allemaal gebeurt is alleen maar leuk en vermakelijk met als hoogtepunt de ontmoeting van de ouders van Bahia en Arthur.
Zo genoten van deze film, eindelijk weer een leuke komedie. Eens met BBarbie verder .
Raven, The (2012)
Niks van verwacht en wel wat gekregen. Ik wist zelfs even niet dat het om Edgar Poe ging dus dat was een aangename verrassing.
Sfeer vond ik fantastisch! Heerlijk! Genoten toch wel hoor en de spanning was best wel aanwezig.
Ja, het allemaal beter gekund wellicht en het verhaal was nu ook weer niet zo diep - wat dan weer erg jammer is voor een film die over Poe zou moeten gaan, maar ja het had allemaal wel wat evengoed.
Heb meteen weer wat verhaaltjes gelezen van Poe.
Ruby Sparks (2012)
Leuk om eens gezien te hebben en wel weer eens een ander thema. Vond het net als Leo1954 niet echt een feel good movie en het was juist wat tegen het depressieve aan. Ook zeer tenenkrommende momenten, vooral als hij haar toch begint te sturen en ze obsessief gedrag vertoond, je vraagt je af waarom hij dat (ALS SCHRIJVER) niet meteen herschrijft en duidelijker maakt wat hij precies bedoelt/wilt in een relatie. Ja, ik begrijp dat het juist het punt was om te laten zien dat je niemand zo kan schrijven, maar nu lag het er net te dik bovenop. "Ze voelt zich ziek als ze van hem verwijdert is" en ze houdt hem alleen maar krampachtig dicht bij haar in de buurt. Nee, dat bedoelt en wilt niemand hebben, hoor.
De scene bij de ouders vond ik ook totaal overbodig en dat hij dan eerst daar niet heen wilde gaan begrijp ik heel goed. En dan een persoonlijk stukje waar ik me aan ergerde was dat zij aan het huilen was om hoe hij met zijn moeder en stiefvader omging. NOT YOUR PLACE dame. Zeker niet als je daar maar 1x geweest bent en je kennelijk totaal de familie geschiedenis negeert (want hij vertelde haar toch duidelijk hoe zijn moeder eerst was en het is logisch dat je daar als volwassen vent wat moeite mee zou kunnen hebben). Nou ja goed, wat ik al zei, persoonlijk.
Ik vond het eind wel weer lief, ik had eigenlijk verwacht dat hij zijn ex weer zou zien, omdat de kern van zijn probleem misschien nu was opgelost..?
Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1, The (2011)
Dit is de eerste Twilight die ik heb gezien. Toch maar eens kijken waar inderdaad nu die hype over gaat. Ik heb het na een half uur uitgezet, om te huilen zo slecht dat er werd geacteerd en die vreselijke dialogen waren niet om aan te horen.
Ik houd van vampierenfilms, echt. En weerwolven heb je me helemaal mee maar deze vampiers waren niet eens eng, het deed me zelfs een beetje aan As The World Turns denken: van die lange eye-shots met 'diepzinnige' blikken.
Maar oke, je mag niet stemmen als je de film niet af ziet dus ik heb hem de volgende dag weer opgezet en mijn ergernissen opzij gezet en toen werd ik toch wel enigszins nieuwsgierig naar het verhaal. Ik wist al dat Bella zwanger moest worden (natuurlijk, dat is geen spoiler meer neem ik aan) dus ik was daar de hele tijd op gebrand maar dat duurde nog aardig lang en we zagen een paar nutteloze scenes in hun beachhouse met lange blikken in elkaars ogen en getergde levensvragende kwesties van Bella. Wat een gebagger... sorry.
Maar a la, toen was ze eindelijk zwanger!!!11!!ONE!
We zien ze snel een vlucht naar huis nemen met onderwijl zeer pijnlijke blikken naar elkaar toe te werpen en Edward, onze held, word zo mogelijk nog ergerlijker en ongeloofwaardiger als vampier. Dan houden ze een zeer lange get-together met hun tribe en ze sluiten zich voor een onnoembaar aantal weken op in hun huis, met zijn ALLEN! Hoe geirriteerd iedereen dan moet zijn/worden van elkaar word helaas nergens in beeld gebracht (niemand blijft zolang bij elkaar in harmonieuze staat). Bella word behandeld als een prinses, wat ik ook niet snap. Ok ze is zwanger maar niet van een koning en het is ook niet zo, zoals in Blade dat ze nu een de drager is van een bijzonder 'nieuwe' geslachtslijn der vampiers die opeens in zonlicht kunnen lopen, want oh, ze kunnen al ongestraft in zonlicht lopen... jammer.
Effin, iedereen is wel bezorgd om Bella, dat is duidelijk. Ze willen liever niet dat ze zwanger is of de baby krijgt, want het gaat haar zeker doden. Natuurlijk weet iedereen dat het haar niet dood, die de film kijkt, want Bella is het hoofdpersonage dus dat al die spanning daar naartoe gaat is ook een beetje jammer. Dan komt onze leuke weerwolf nog to the rescue en maakt het tenminste nog allemaal spannend. De vampiers zijn erg teleurstellend in het gevecht, moet ik zeggen, je vraagt je af waarom de weerwolven niet veel meer macht hebben en waarom Bella in godsnaam kiest voor zo'n verwijfde vampier als ze zo'n leuke weerwolf kan hebben. Ik had het wel geweten in ieder geval.
Of ik deel 2 ga zien? Ja, waarschijnlijk wel. Of ik de rest ga zien? Nee, heel misschien als het op tv komt... maar