ad

Met onder meer: Don Johnson, Philip Michael Thomas en Saundra Santiago

Release datum: 16 september 1984

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Miami Vice

We maken kennis met James 'Sonny' Crockett een ervaren undercover agent en Ricardo Tubbs een politieman uit The Bronx die naar Miami komt om de moord op z'n broer te wreken. Hij wordt de nieuwe partner van Crockett bij de Vice Division's Organised Crime Bureau waar zij onder leiding van hun chef Lt. Martin Castillo infiltreren in de onderwereld van Miami waar drughandel,gokken,geld witwassen,afpersing en moord dagelijkse kost zijn.

Seizoenen

Komt er een Miami Vice seizoen 6?

Acteurs en Actrices

Meningen over Miami Vice

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

dinsdag 22 december 2020
Miami Vice seizoen 1 Toen de serie uitkwam heb ik er enkel wat flarden van gezien en nu zoveel jaar later de box aangekocht (geen idee wat mijn familie toen per se wilde bekijken op tv :)). En wat een enorme meevaller is dit. Een prachtcombinatie van politiewerk, stijl, architectuur, muziek, en eighties vibes. Voor die tijd revolutionair in filmische benadering van een serie, wanneer ik de bonusdocu’s mag geloven. Er werd ingezet op cinematografie alsook de juiste muziek bij het juiste beeld, wat de kostprijs van elke aflevering de hoogte injoeg. Alle grote popartiesten van die tijd komen dan ook langs: Phil Collins, Sting, U2, The Stones etc. En dan is er natuurlijk ook nog de sublieme soundtrack, gecomponeerd en volledig op synth uitgevoerd door Jan Hammer.
De combi van Don Johnson en Philip Michael Thomas werkt perfect, maar ook de bijrollen zijn prima qua karaktertekening. Qua casting regelmatig bijdragen van gastacteurs, waaronder voor mij meest opvallend Ed O’Neill, Bruce Willis en Pam Grier. Fijn om hen in hun jongere jaren aan het werk te zien.
De scenario’s zitten ook altijd snor. Niet te ingewikkeld eigenlijk, en altijd sfeervol. Laat de volgende seizoenen maar komen.
avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

dinsdag 16 maart 2021
Miami Vice seizoen 2 Het stramien van het succesvolle eerste seizoen wordt hernomen. Met misschien een nog meer doorgedreven gebruik van de pastel kleurenschema’s. Alle andere vertrouwde ingrediënten blijven aanwezig waarbij de combinatie van vlotte eighties stijl, behapbare scenario’s, vleugjes humor en romantiek, blitse wagens helemaal snor zit. En niet te vergeten de schitterende bijdrage van huiscomponist Jan Hammer die voor het eerst in de begingeneriek vermeld wordt.

Over muziek gesproken, noem me een keer één serie waar in één en hetzelfde seizoen een resem iconen uit de muziek grotere en kleinere gastrollen vervullen? Komen langs: Little Richard (rock’n roll), Miles Davis (jazz), Phil Collins (pop), Ted Nugent (hardrock), Leonard Cohen (Singer-Songwriter) en Frank Zappa (avant garde/fusion). Het is werkelijk smullen om deze legendes langs te zien komen, elk hebben standaarden gezet in hun eigen muziekgenre en hier komen ze de boel wat opleuken. Sterk idee van de productie en dan hebben ze het ook nog eens kunnen realiseren.

Verder is het ook nog steeds genieten van de iconische nummers die op de klankband worden uitgesmeerd naast het werk van Jan Hammer. Het hoeft daarom niet altijd eighties stuff te zijn, want zo komt in de aflevering van Vietnam - typerend - muziek van The Doors langs.
Een andere aflevering die bijblijft is Bushido, wat mogelijks een eerbetoon is aan de film Nosferatu van Werner Herzog. Analoog met die film krijgen we in deze aflevering een scene met ratten waaronder muziek staat die ook gebruikt wordt in dezelfde film. Lijkt me geen toeval te zijn.

Seizoen twee sluit af met een dramatische knaller die het beste doet verhopen voor seizoen drie waar ik binnenkort even tijd voor maak.