• 8.985.921 stemmen

Miami Vice - Seizoen 3 (1986-1987)

Show titel: Miami Vice

Ontwikkeld door: Anthony Yerkovich en Anthony Yerkovich

Met: Don Johnson, Philip Michael Thomas en Saundra Santiago

Datum van release: vrijdag 26 september 1986

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 3 via Amazon Prime

Plot Miami Vice

We maken kennis met James 'Sonny' Crockett een ervaren undercover agent en Ricardo Tubbs een politieman uit The Bronx die naar Miami komt om de moord op z'n broer te wreken. Hij wordt de nieuwe partner van Crockett bij de Vice Division's Organised Crime Bureau waar zij onder leiding van hun chef Lt. Martin Castillo infiltreren in de onderwereld van Miami waar drughandel,gokken,geld witwassen,afpersing en moord dagelijkse kost zijn.

Afleveringen Seizoen 3 (1986-1987)

1. 1. When Irish Eyes are Crying

26 september 1986 (1 uur)

Gina is sceptisch wanneer een inspecteur van de Scotland Yard beweert dat haar nieuwe vriend een gezochte terrorist is die banden zou hebben met het IRA. (Iers Republikeins Leger).

2. 2. Stone's War

3 oktober 1986 (1 uur)

Ira Stone,de journalist die Crockett tijdens z'n dienst in Vietnam leerde kennen is weer terug en deze keer beweert hij beelden te hebben van een geheime oorlog door de USA in Nicaragua. Het spoor brengt Stone,Crockett en Tubbs naar Maynard ook wel gekend als 'Captain Real Estate'.

3. 3. Killshot

10 oktober 1986 (1 uur)

Crockett en Tubbs worden door een douane-agent die gechanteerd wordt door een machtige drugsdealer aangeduid als zijnde politieagenten. Dezelfde drugsdealer die beide agenten in de val proberen te lokken.

4. 4. Walk Alone

17 oktober 1986 (1 uur)

Tubbs doet zich voor als een oplichter om corrupte gevangenisbewakers te betrappen. Ze eisen drugs van de gevangen en diegene die weigeren worden eenvoudigweg vermoord.

5. 5. The Good Collar

24 oktober 1986 (1 uur)

Een opkomende schoolatleet die gearresteerd werd wegens het leveren van drugs gaat akkoord om Crockett en Tubbs te helpen een jonge drugsdealer te betrappen. Het gaat om een 15-jarige jongen die zich als een echte drugsbaron gedraagt.

6. 6. Shadow in the Dark

31 oktober 1986 (1 uur)

Crockett maakt jacht op een psychotische moordenaar door zich in z'n leefwereld te verplaatsen. Dit is niet zonder gevaar want een andere agent ging hem al voor en belande daardoor in een instelling.

7. 7. El Viejo

7 november 1986 (1 uur)

Crockett en Tubbs werken aan een zaak om een Boliviaanse drugdealer op te rollen. Dan gaat er iets mis tijdens een ontmoeting en de Boliviaan verliest iets dat belangrijk voor hem is. De ze ontdekken dat een oude man een deal wil sluiten Boliviaanse drugsdealer om het terug te verkopen. Maar deze gaat niet akkoord.

8. 8. Better Living Through Chemistry

14 november 1986 (1 uur)

Een voormalige partner van Tubbs brengt hem in moeilijkheden door een chemicus te ontvoeren in opdracht van enkele drugsdealers.

9. 9. Baby Blues

21 november 1986 (1 uur)

Baby's als smokkelwaar en een moeder op zoek naar haar baby brengt de leden van het Miami Vice team op het spoor van een adoptienetwerk met een reukje eraan.

10. 10. Street Wise

5 december 1986 (1 uur)

Een politieman die undercover is en een hoertje dat diens vriendin is helpen Crockett en Tubbs de bron te vinden van pharmaceutisch aangemaakte cocaïne.

11. 11. Forgive Us Our Debts

12 december 1986 (1 uur)

Nieuwe aanwijzingen leiden er toe dat een man die door Crockett's toedoen de doodstraf gekregen heeft mogelijk onschuldig is. Crockett krijgt echter flink wat tegenstand van een zelfingenomen magistraat die dwars gaat liggen.

12. 12. Down for the Count (1)

9 januari 1987 (1 uur)

Zito maakt gebruik van een bokser als lokmiddel om een voormalige drugsbaron die nu met sport-weddenschappen bezig is achter de tralies te krijgen. Soms durven zaken echter onverwachts fout te lopen en dat is hier ook het geval met een tragedie als gevolg.

13. 13. Down for the Count (2)

16 januari 1987 (1 uur)

Switek is razend na het onderzoek van Interne zaken. Crockett en Tubbs hebben ook hun problemen die hen in gevaarlijk parket brengen.

14. 14. Cuba Libre

23 januari 1987 (1 uur)

Crockett en Tubbs raken verwikkeld in een zaak waarbij Cubaanse commando's een Cubaanse diplomaat willen vermoorden.

15. 15. Duty and Honor (a.k.a. The Savage)

6 februari 1987 (1 uur)

Castillo is niet de enige die een verband ziet met een aantal moorden op hoertjes en een aantal vrijwel identieke moorden die in de jaren 70 in Vietnam gebeurden. De agenten krijgen hulp van een man die zegt Vietnamese inspecteur te zijn.

16. 16. Theresa

13 februari 1987 (1 uur)

Crockett's romance met een aan heroïne-verslaafde vrouwelijke dokter brengt de undercover-opdracht tegen een drugsdealer waar hij met bezig is in gevaar.

17. 17. The Afternoon Plane

20 februari 1987 (1 uur)

Tubbs wint een prijs met een wedstrijd. Een reis voor 1 week naar de Caraïben. Te laat ontdekt hij dat alles opgezet spel is en dat er een oude bekende achter heel het zaakje zit.

18. 18. Lend Me an Ear

27 februari 1987 (1 uur)

De computer-nerd die Crockett en Tubbs van hun afluisterapparatuur voorziet zonder dat zij dit weten ook de tegenstander van elektronische apparatuur.

19. 19. Red Tape

13 maart 1987 (1 uur)

Crockett en Tubbs doen samen met een paar andere agenten een inval. Ze lopen in een val en een agent wordt gedood. Dit was niet de eerste keer dat dit gebeurde. Het is duidelijk dat iemand informatie lekt omtrent lopende zaken.

20. 20. Knock, Knock, Who's There?

27 maart 1987 (1 uur)

Crockett en Tubbs zoeken de getuige van een moord,zonder dat ze weten dat deze werkt voor een escort-bureau uitgebaat door een bekende van Sonny.

21. 21. Viking Bikers from Hell

3 april 1987 (1 uur)

Crockett en Tubbs krijgen te maken met mensen die zich uitgeven voor federale agenten maar dan plots verdwijnen met alle bewijsstukken.

22. 22. Everybody's in Show Biz

1 mei 1987 (1 uur)

Een motorbende wil wraak na de dood van een lid dat drugs dealde en besluit om op zeker te spelen het volledige klantenbestand van het voormalig lid uit te moorden.

23. 23. Heroes of the Revolution

8 mei 1987 (1 uur)

Een acteur/schrijver is in gevaar als hij het koffertje van een drugsdealer steelt. Het koffertje bevat immers informatie die niet in verkeerde handen mag vallen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk om te zien.

El Capitan

In de eerste aflevering is Liam Neeson te zien. Als Ier uiteraard. Jeff Fahey trouwens ook in deze aflevering. Zo waren er vele acteurs die een gastrol kregen en later eigenlijk bekender werden.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

De algemene commentaar van kijkers bij dit seizoen is dat de toon en look van de serie verandert. En dat klopt wel, kan ik vaststellen. De pastelkleuren verdwijnen uit beeld, in de plaats krijgen we meer blauw en grijs. De haren van Crockett en Tubbs worden meer gekortwiekt. Bepaalde afleveringen lijken nauw aan te leunen bij neo noir, met gebruik van schaduwen en neon. Na Michael Mann staat er met Dick Wolfe ook een nieuwe lijnproducer aan het roer. Maar op zich is het naar mijn aanvoelen niet zo dat de verhalen nihilistischer geworden zijn t.o.v. vorige seizoenen. Ook daar was toch een hoge dodentol te onderscheiden met vele unhappy ends. Wat voor mij de omslag in seizoen 3 drastisch maakt is de dood van het personage van John Diel (alias Zito). Heel jammer vertrek want ik vond zijn interactie met collega-partner Michael Talbott één van de pijlers van de serie. Een soort humoristische verlichting van alle ernst die we te zien krijgen. Maar blijkbaar was John Diel niet tevreden met zijn aandeel in de serie en liet hij om die reden zijn personage definitief uitschrijven. Het moet wel gezegd worden dat hun aandeel wat mij betreft zeker grote had mogen zijn, wat afkalfde na het eerste seizoen. Maar gelukkig valt er ook in het derde seizoen nog wel te lachen dankzij o.a. de bijdragen van Martin Ferrero als Izzy. Verder blijft het steeds entertainen op allerlei vlakken. Zo is er bijvoorbeeld een aflevering die geënt is op het scenario van High Noon, krijgen we de kans om te genieten van de zangkunsten van Saundra Santiago. Het blijft genieten ook van de soundtrack - één van de stokpaardjes van de serie - en het konvooi gastacteurs (o.a. Don King, Wesley Snipes, Viggo Mortensen, Helen Bonham Carter, Steve Buscemi, Jeroen Krabbé, Willie Nelson, Willie Colon). Op naar het volgende seizoen!