De Familie Knots (1980-1984)

mijn gemiddelde

Nederland
Ontwikkeld door Hetty Heyting

De serie speelt zich af in het huis van de familie Knots. De excentrieke Tante Til (voluit: Mathilde) is kunstschilderes. Het salonatelier is haar werkplaats. Til is getrouwd met Frederik. Frederik was glazenwasser, maar zit na een val van de ladder werkloos thuis. Omdat hij als glazenwasser tien jaar lang intensief door alle 422 ramen van het politiebureau naar binnen heeft kunnen gluren en zo de kunst kon afkijken heeft hij zichzelf tot detective Onkel X verklaard en is continu bezig om dingen grondig uit te zoeken. In de keuken zitten opa Herman en oma Johanna Knots, de ouders van Tante Til. Beneden heeft de familie Knots een stripboekenruilwinkel, waar het (achter)nichtje Hansje achter de toonbank staat. Hansje heeft een oogje op de onderwijzer Arend Vogel die vanwege zijn overspannenheid op zolder een kamer huurt. Tot slot is er nog neef Herbert, de ambtenaar. Hij komt vaak langs bij zijn familie en is gek op speledingetjes en cadeauverrassingen.

Er is in totaal 70 keer op de seizoenen van deze serie gestemd, met een gemiddelde van 3,10 sterren. De standaardafwijking van deze stemmen is 0,61

Seizoenen