Mijn Series +

De Familie Knots - Seizoen 1 (1980-1981)

Nederland

ontwikkeld door Hetty Heyting
met Hetty Heyting, Jan Simon Minkema en Marnix Kappers

De serie speelt zich af in het huis van de familie Knots. De excentrieke Tante Til (voluit: Mathilde) is kunstschilderes. Het salonatelier is haar werkplaats. Til is getrouwd met Frederik. Frederik was glazenwasser, maar zit na een val van de ladder werkloos thuis. Omdat hij als glazenwasser tien jaar lang intensief door alle 422 ramen van het politiebureau naar binnen heeft kunnen gluren en zo de kunst kon afkijken heeft hij zichzelf tot detective Onkel X verklaard en is continu bezig om dingen grondig uit te zoeken. In de keuken zitten opa Herman en oma Johanna Knots, de ouders van Tante Til. Beneden heeft de familie Knots een stripboekenruilwinkel, waar het (achter)nichtje Hansje achter de toonbank staat. Hansje heeft een oogje op de onderwijzer Arend Vogel die vanwege zijn overspannenheid op zolder een kamer huurt. Tot slot is er nog neef Herbert, de ambtenaar. Hij komt vaak langs bij zijn familie en is gek op speledingetjes en cadeauverrassingen.

1. De Meester Ziet 't Niet Meer Zitten
  2. De Vernielzucht
  3. De Een Is de Ander Niet
  4. Heb Ik Iets van Je Aan?
  5. Het Lanterfantje
  6. Enge Dingen
  7. Aanstelleritus
avatar van Kos
Kos
Een kloddertje roze hier....

Hands up!

EveroN
Ouwe zemelaar

avatar van Ted Kerkjes
Rust zacht, Marnix Kappers...

avatar van DjFrankie
Leuke herinneringen aan deze serie. Kan me dit 30 + jaren later nog steeds goed herinneren.

avatar van Bottleneck
1980-1984 Die opa en oma waren m'n favorieten

Red Rum
De "ouwe zemelaar" opa Knots en neef Herbert met zijn "speledingetjes". Erg goed waren ook al die dubbelrollen.