• 8.303.582 stemmen

Release datum: 18 november 2021

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Wheel of Time

Moiraine maakt deel uit van de Aes Sedai, een organisatie bestaande uit vrouwen die magie beoefenen. Zij neemt een groep van vijf jonge mensen op reis rond de wereld, omdat ze denkt dat één van hen de reïncarnatie zou kunnen zijn van de Draak: een machtig persoon over wie beweerd wordt dat die ofwel de wereld zal redden, ofwel haar zal vernietigen.

Social Media

Alle Media

Meningen over The Wheel of Time

avatar van cdman19800

cdman19800

maandag 22 november 2021
The Wheel of Time seizoen 1 Ik heb de reeks boeken al 2 keer gelezen en 1 keer via luisterboeken geluisterd en zag dus enorm uit naar deze serie. Ik kan afgaande op de eerste 3 afleveringen alleen maar zeggen dat mijn verwachtingen helemaal ingelost worden en ik vind het ook wat raar om nu eindelijk echte gezichten bij de personages te zien. Natuurlijk gaat het ook allemaal wat sneller dan in de boeken, maar dat is te verwachten als je een verhaallijn verfilmt die soms zeer uitgesponnen en traag is. Knap werk van prime👍
avatar van DreamTech

DreamTech

zaterdag 20 november 2021
The Wheel of Time seizoen 1 geweldig net 1e aflevering gezien ( nog 2 te gaan omdat er gelijk 3 te zien zijn ) maar kan mij hier prima in vinden ze hebben niets te veel gezegd over deze serie, ziet er allemaal heel goed uit !

Braakselklont_tv

vrijdag 26 november 2021
The Wheel of Time seizoen 1 Heb zelf de boeken gelezen en vond het een geweldige serie.
Helaas kan deze verfilming mij nog niet boeien. Er is naar mijn mening veel te veel nieuw materiaal toegevoegd dat afwijkt van de boeken om maar een beetje drama toe te voegen, daar waar dit totaal overbodig is. De belichting is veel te licht waardoor alles er op de een of andere manier veel te "schoon" uitziet.

Ik snap dat het tempo hoger moet liggen vanwege de omvang van het verhaal en er hierdoor dingen moeten worden weggelaten. Maar het voelt voor mij teveel van de hak op de tak en hierdoor is er totaal geen spanningsopbouw of mysterie bij de onthullingen die meteen al worden gedaan. Sommige scenes zijn heel mooi gedaan, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij. Tevens snap ik niet dat er zoveel (in mijn ogen onnidige) scenes zijn toegevoegd terwijl deze tijd ook gebruikt had kunnen worden om dingen beter uit te leggen zoals in de boeken is gedaan. Dit was de opbouw in mijn ogen ten goede gekomen.

Hierom kan ik het dan ook geen hoog cijfer geven, ik zal seizoen één misschien afkijken in de hoop nog blij verrast te worden.