• 8.978.860 stemmen

The Wheel of Time (2021-2024)

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Rafe Judkins

Met onder meer: Rosamund Pike, Josha Stradowski en Marcus Rutherford

Release datum: vrijdag 19 november 2021

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Nederland)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Wheel of Time

Moiraine maakt deel uit van de Aes Sedai, een organisatie bestaande uit vrouwen die magie beoefenen. Zij neemt een groep van vijf jonge mensen op reis rond de wereld, omdat ze denkt dat één van hen de reïncarnatie zou kunnen zijn van de Draak: een machtig persoon over wie beweerd wordt dat die ofwel de wereld zal redden, ofwel haar zal vernietigen.

Meningen over The Wheel of Time

avatar van cdman19800

cdman19800

maandag 22 november 2021
The Wheel of Time seizoen 1 Ik heb de reeks boeken al 2 keer gelezen en 1 keer via luisterboeken geluisterd en zag dus enorm uit naar deze serie. Ik kan afgaande op de eerste 3 afleveringen alleen maar zeggen dat mijn verwachtingen helemaal ingelost worden en ik vind het ook wat raar om nu eindelijk echte gezichten bij de personages te zien. Natuurlijk gaat het ook allemaal wat sneller dan in de boeken, maar dat is te verwachten als je een verhaallijn verfilmt die soms zeer uitgesponnen en traag is. Knap werk van prime
avatar van Alathir

Alathir

maandag 27 december 2021
The Wheel of Time seizoen 1 De serie heeft zijn momenten. Toch moeten de acteurs nog groeien. Dat vond ik ook van Ciri in The Witcher. In seizoen 2 is ze zoveel matuurder en heeft ze een veel interessanter verhaal. Hier vind ik ook dat zeker Egwene, Rhand en de smid nog niet op niveau zijn. Ninaeve is mijn favoriet omdat ze zo badass is, ze gaat in tegen anderen, ze beschermt haar vrienden en haar krachten zijn mysterieus. Rosamund Pike was de enige actrice die ik hiervan kende door haar filmgeschiedenis. Zij doet het prima als Aes Sedai, met haar scherpe en tamelijk emotieloze mimiek. Wat mij betreft vond ik dit nog het meest vergelijkbaar met Shadow & Bone. The Witcher is veel duisterder en het is minder epische fantasy dan Game of Thrones of LOTR. Deze boeken heb ik nooit gelezen maar dat vind ik niet erg als er dan een serie van komt leer je toch min of meer hetzelfde verhaal kennen.
avatar van Binge-Watcher

Binge-Watcher

zondag 23 januari 2022
The Wheel of Time seizoen 1 Deze serie schijnt een vermogen te hebben gekost, maar dat is dan uitsluitend vanwege de kwantiteit en niet kwaliteit. Ik heb me echt enorm geërgerd aan het slechte acteerwerk (van met name Madeleine Madden & Josha Stradowski). De mimiek en de reacties in dialogen waren echt niet best. Ook zit de serie echt bomvol (als je er op let merk je het telkens op) montagefouten. Als er geknipt en geplakt word zitten ze ineens anders, is er een traan van de wang verdwenen of kijken ze ineens de andere kant op. Ook sluit ik me volledig aan bij de review hierboven van [user=118675]Lucaij[/user], de etnische diversiteit is prima, maar het komt op mij geforceerd over. Ik vrees dat mijn verwachtingspatroon te hoog was na het lezen dat dit een groots en meeslepend geheel zou moeten zijn dat de strijd aan kon gaan met Game of Thrones qua uitwerking. Niets is minder waar helaas. Nogmaals "ik" vind dat ze kwantiteit boven kwaliteit hebben geplaatst. Groots opgezet zonder oog voor detail en afwerking.

Braakselklont_tv

vrijdag 26 november 2021
The Wheel of Time seizoen 1 Heb zelf de boeken gelezen en vond het een geweldige serie. Helaas kan deze verfilming mij nog niet boeien. Er is naar mijn mening veel te veel nieuw materiaal toegevoegd dat afwijkt van de boeken om maar een beetje drama toe te voegen, daar waar dit totaal overbodig is. De belichting is veel te licht waardoor alles er op de een of andere manier veel te "schoon" uitziet. Ik snap dat het tempo hoger moet liggen vanwege de omvang van het verhaal en er hierdoor dingen moeten worden weggelaten. Maar het voelt voor mij teveel van de hak op de tak en hierdoor is er totaal geen spanningsopbouw of mysterie bij de onthullingen die meteen al worden gedaan. Sommige scenes zijn heel mooi gedaan, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij. Tevens snap ik niet dat er zoveel (in mijn ogen onnidige) scenes zijn toegevoegd terwijl deze tijd ook gebruikt had kunnen worden om dingen beter uit te leggen zoals in de boeken is gedaan. Dit was de opbouw in mijn ogen ten goede gekomen. Hierom kan ik het dan ook geen hoog cijfer geven, ik zal seizoen één misschien afkijken in de hoop nog blij verrast te worden.