• 8.985.990 stemmen

Maradona en Sinaloa (2019)

Documentaire | Miniserie

Alternatieve titel: Maradona in Mexico

Genre: Documentaire

Met: Diego Maradona

Oorsprong: Argentinië / Verenigde Staten / Mexico

Datum van release: woensdag 13 november 2019

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Maradona en Sinaloa

Ongetwijfeld een van de grootste spelers van het voetbal, Diego Maradona, gaat naar Culiacán, het hart van het Sinaloa-kartel, om het lokale team te redden, en misschien ook zichzelf. Diego Maradona heeft de Dorados tijdens de twee seizoenen dat hij de leiding had naar twee opeenvolgende competitiefinales geleid. Voordat Maradona met het team begon te werken, stonden de Dorados bijna onderaan het klassement. Onder zijn leiding stonden ze opeenvolgend in de finale van de Apertura 2018 en Clausura 2019 toernooien. Beide keren verloren de Dorados van het Atletico San Luis-team.

1. 1. Arrival

13 november 2019 (25 minuten)

De Dorados, het lokale team van Culiacán, staan onderaan de ranglijst wanneer Maradona arriveert. Ze willen een nieuwe start maken. De experts voorspellen een ramp.

2. 2. One of Us

13 november 2019 (32 minuten)

Maradona is gul en warm tegenover zijn spelers. Velen komen, net zoals hij, uit een arm gezin. Maar de gepassioneerde trainer is ook nogal opvliegend.

3. 3. Dreams

13 november 2019 (35 minuten)

De fans die het team volgen, zijn enthousiast over Maradona als trainer. Ineens lijken de Dorados weer mee te doen, wat een jaar eerder ondenkbaar was.

4. 4. Bitter Rivals

13 november 2019 (35 minuten)

De Dorados staan op het punt om naar de eerste divisie te promoveren wanneer Maradona uitvalt tegen de scheidsrechters. Toch blijft het team hopen en vechten.

5. 5. Nightmares

13 november 2019 (36 minuten)

Aan het begin van een nieuw seizoen gaat Maradona naar een kliniek in Buenos Aires en staat het team er alleen voor. Er gaan geruchten en de spelers maken zich zorgen.

6. 6. An Unlikely Home

13 november 2019 (26 minuten)

Een verslaggever vergelijkt het werk van Maradona bij Culiacán met zijn geweldige werk als trainer jaren eerder in Napels. Maradona krijgt bezoek van zijn zoontje.

7. 7. One Last Push

13 november 2019 (38 minuten)

Tegen alle verwachtingen in krijgt Maradona de Dorados weer in de finale, waar ze het opnemen tegen een oude vijand. Weet het team dit keer de eerste divisie te halen?

Luis Islas / Tito Escobar

Maria Lopez / Various

Haha, nice.

avatar van jordandejong

jordandejong

Zal die ook voor z'n leven hebben moeten rennen toen enkele weken geleden het Sinaloa kartel de straten tot oorlogsgebied verklaarde en op alles en iedereen wat authoriteit uit straalde hun mitrailleur openden? Of is hij inmiddels al weer weg daar?

Uiteraard al weer weg.

And he's gone!

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Interessant verhaal, wonderlijke opmars - maar als documentaire(serie) is het allemaal niet zo interessant. Te breed uitgesponnen, soms te weinig context, soms te veel, en de opbouw is ook wat vreemd: je wordt af en toe geacht een soort van band met de losse spelers te krijgen, maar tegelijkertijd gaan die nergens echt leven. Het boeiendst zijn de stukken met Maradona erin, die zijn soms echt smullen, maar het is duidelijk (en logisch) dat ze niet overal mochten komen. 3* En als PS: Sunderland 'Til I Die, een andere docu-Netflix-voetbalserie met een enigszins vergelijkbare cult-club als onderwerp, vond ik toch een heel stukje beter.

avatar van T.O.

T.O.

Als documentaire niet van bijzondere kwaliteit. Op ongeveer de helft van de afleveringen lijkt alles nog te fragmentarisch. Toch kom je er, zoals wel vaker, wat beter in naarmate het verhaal voortschrijdt:

- Maradona lijkt aanvankelijk iets te afstandelijk benaderd, maar dat blijkt wonderwel te werken om zijn goede en slechte kanten te tonen.

- Bij de voorzitter, die ongetwijfeld een goede PR-stunt zag in zowel Maradona als deze serie, voelde ik na een tijdje toch echte sympathie omdat hij betrokkenheid en echte verantwoordelijkheid uitstraalde.

- En tenslotte: Mexico en Sinaloa. Natuurlijk worden El Chapo en het kartel een aantal keer genoemd, maar de serie slaagt er heel aardig in om het normale leven over te brengen en niet in dezelfde drugsclichés te blijven hangen.

Daarnaast is het altijd wel leuk om de lotgevallen van kleinere clubs te volgen. De entourages zijn niet glamoureus, de fans durven te dromen maar maken zich niet teveel illusies, etcetera

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het mag dan een goeie voetballer geweest zijn, maar verder was hij om te kotsen (tenminste wat ik er van zag). Een opgeblazen coke snuiver die echt veel en veel te zwaar was, en volgens mij was hij echt gaan denken dat ie een god was. Het was een karikatuur die ze uitlachten, een zielig mannetje die niet alleen kon zijn. Nee dan heb ik voor Messi en Cruijff toch meer respect. Die zien/zagen zichzelf niet als god

mcdaktari schreef:

Maar als je hele leven iedereen tegen je zegt dat je god bent moet je heel stevig (understatement) in je schoenen staan om dat niet zelf ook te gaan denken. Maradona is een product van de maatschappij waarin hij geleefd heeft.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ja dat klopt wat je zegt maar dat was eigenlijk met Cruijff en Pelé toch ook het geval, en die zijn /waren vrij normaal gebleven. Ben benieuwd of Ronaldo en Messi ook van die rare streken krijgen, denkt het haast niet. Maradona was ook wel een raar mannetje, toch

depri83

Cruijff en Pelé zijn nooit zo geadoreerd en achterna gezeten als Maradona. En in deze tijd worden Messi en Ronaldo veel beter afgeschermd van fans. Dat gezegd hebbende zal er vast ook een steekje los hebben gezeten bij Maradona wat het proces versterkte.

Ik heb mijn berichten gewist, als jij dat prettiger vind. Ik heb overigens niks fels in mijn bericht gezet, was gewoon mijn mening over het onderwerp.

avatar van Lebarron

Lebarron

The Oceanic Six schreef:

Dank u. Fel is misschien wat overtrokken maar u ging er met gestrekt been in, met op zich goede argumenten. Dan kan ik mijn mening gaan verdedigen met even goede tegenargumenten maar dan wordt het al snel hard tegen hard omdat we beide het type zijn dat niet snel toegeeft. Ondertussen komen Jantje, Pietje en Klaasje ook een duit in het zakje doen en krijg je een sneeuwbaleffect met eindeloze discussies tot gevolg. Daarom wens ik dit soort gesprekken liever in de kroeg te voeren onder het genot van een pilsje en niet op een openbaar forum.

Discussie graag on-topic houden. Discussieer met elkaar over Maradona's leven en carrière. Hou het netjes.

Bvd.