ad

Met onder meer: Peter Dyneley, Matt Zimmerman en Shane Rimmer

Release datum: 30 september 1965

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Thunderbirds

In de 21ste eeuw besluit de steenrijke en voormalig astronaut Jeff Tracy om anderen te helpen met zijn fortuin. Hij roept International Rescue in het leven, een unieke reddingseenheid. Uitgerust met allerlei speciaal ontworpen vlieg- en voertuigen, helpen ze iedereen in de wereld. Het team bestaat naast Jeff uit zijn vijf zonen en de slimme Brains.

Acteurs en Actrices

Alan Tracy (voice)

Scott Tracy

John Tracy

Lady Penelope Clayton Ward

Virgil Tracy (voice)

Captain Paul Travers

Space Captain Greg Martin

Gordon Tracy / Brains (voice)

Tin-Tin Kyrano (voice)

Alle Media

Meningen over Thunderbirds

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

zondag 15 mei 2016
Thunderbirds seizoen 1 Thunderbirds is een serie die erg belangrijk voor mij in mijn jeugd was. Ik keek alles, ik had alles aan merchandise en mijn liefde voor de serie is nooit verdwenen. Sterker, vorig jaar heb ik de gehele serie en de films nog eens opnieuw opgezet en ook al ziet het er qua special effects erg gedateerd uit, het blijft gewoon episch. Dat is te danken aan de fantastische designs van de Thunderbirds en de andere voertuigen/locaties, de momenten dat de mannen de ''lanceringsprocedure'' in gaan, de heerlijke personages (vooral Parker is echt te grappig), de heroïsche reddingen en de fenomenale muziek van Barry Gray. Ik zoek de [url=https://www.youtube.com/watch?v=BfIAKj3Gl1E>soundtrack[/url> nu nog wel eens op YouTube op. Zo heerlijk bombastisch en indrukwekkend. Als ik naar favoriete afleveringen van seizoen 1 zoek (eigenlijk zijn ze allemaal legendarisch), dan vind ik aflevering 1 en 2 (Trapped in the sky en Pit of Peril) misschien wel het meest memorabel, met die geweldige reddingen van de Fireflash en de Sidewinder. Maar ook Sun Probe en The Mighty Atom zijn steengoed. Het knappe van deze serie is dat het een voorspellende gave had met rampen. Van rampen in de ruimte tot nucleaire ontploffingen tot gemuteerde dieren. Het zit er allemaal in.
De serie is niet perfect, maar voor mij wel. Ik voel elke keer een gevoel van vreugde en drang om weer het kind van vroeger te zijn als ik iets van Thunderbirds zie. Daarom de volle mep in score.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

zondag 15 mei 2016
Thunderbirds seizoen 2 Ik zie dit tweede seizoen gewoon als 1 groot geheel met het vorige seizoen, dus ik hou mijn verhaal hier wat korter. Net als het vorige seizoen is dit zo enorm entertainend en tof, dat ik ook nu weer de volle score geef. Het seizoen kent een fijne mix van grootschaligheid (Path of Destruction met dat grote gele rijdende gevaarte!) en humor (Lord Parker's ''Oliday). De allerbeste afleveringen zaten in het vorige seizoen, maar er valt hier ook zat te genieten. De slotaflevering Give of take a million is wel een vreemde eens in de bijt. Volgens mij zat er geen Thunderbird in en was de familie Tracy zelfs niet in de hoofdrol.