Animaniacs (1993-1998)

mijn gemiddelde

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Komedie
Ontwikkeld door Tom Ruegger en Steven Spielberg

Animaniacs draait om het gestoorde Mickey Mouse-achtige trio, de Warner broertjes Yakko en Wakko en hun zusje Dot. Het drietal werd in de jaren dertig van de twintigste eeuw gecreëerd door de tekenfilmafdeling van de Warner Brother-studio. De films van de Warners sloegen echter totaal nergens op, en de drie zelf bleken onhandelbaar gestoord. De films werden weggestopt ver achter in een kluis, met de bedoeling ze daar voor eeuwig en altijd te laten liggen. Het Warner-trio zelf werd opgesloten in de oude watertoren, eveneens met de bedoeling om ze daar voor eeuwig en altijd te laten. Begin jaren negentig ontsnapten ze echter en zetten ze opnieuw de studio op z'n kop. Nadat de Warners zijn uitgebroken proberen de werknemers van de Warner Bros. studio met man en macht om het trio in toom te houden. Andere terugkerende personages zijn onder andere Pinky and the Brain, Dr. Otto Scratchansniff en Slappy Squirrel.

Er is in totaal 15 keer op de seizoenen van deze serie gestemd, met een gemiddelde van 3,83 sterren. De standaardafwijking van deze stemmen is 0,24

Seizoenen