• 8.985.308 stemmen

Genre: Oorlog / Drama

Ontwikkeld door: William Broyles Jr. en John Sacret Young

Met onder meer: Dana Delany, Michael Boatman en Robert Picardo

Release datum: dinsdag 26 april 1988

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot China Beach

Terwijl de Vietnamoorlog in volle gang is, moeten de leden van een Amerikaanse basis in Vietnam zien om te gaan met de gruwelijkheden die hieruit voortkomen. Doktoren, verplegers, militairen en andere personeelsleden krijgen er dagelijks te maken met zware aanslagen op hun lichamelijke en geestelijke vermogens. Doden, gewonden, verlies en desillusie vormen hun dagelijkse realiteit. Bovendien betekent het voor de vertrekkers uit het oorlogsgebied niet dat hun opgelopen fysieke en mentale littekens daarmee uit hun verdere levens verdwijnen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een China Beach seizoen 5?

Meningen over China Beach

avatar van Scarafax

Scarafax

woensdag 26 december 2018
China Beach seizoen 1 Fijne serie, paste mooi naast Tour of Duty (dat overigens (leuk feitje) de set deelde met China Beach). Verhalen waren wat dramatischer maar dat had uiteraard ook te maken omdat het over een hospitaal ging.

Lebarron

dinsdag 11 februari 2020
China Beach seizoen 1 Een serie over een medische post in Da Nang tijdens de Vietnamoorlog. Verscheen gelijktijdig met Tour of Duty maar waar die serie een combat-serie met drama-elementen was is dit een drama-serie met combat-elementen. Tour of Duty is mijn favoriet van de twee maar dat betekent niet dat deze show veel minder is, zeker niet. Tour of Duty kijkt wat makkelijker weg vanwege de actie en daarom is hij mijn favoriet. China Beach benadert de Vietnamoorlog uit een iets andere hoek maar daarom niet minder interressant. We volgen geen soldaten maar artsen en verplegers. Zij dealen met de nasleep van de afleveringen van Tour of Duty zeg maar. De soldaten die in combat gewond raken komen hier terecht en worden zo goed en kwaad als gaat opgelapt. Nu is een vergelijking met MASH snel gemaakt maar iedere vergelijking met MASH buiten dat het medische aspect gaat mank. MASH was komedie met serieuze ondertoon. China Beach is echt gewoon een dramaserie met soms een grappige scene. Net als Tour of Duty had deze serie ook een heerlijke soundtrack met 60's muziek en een pakkende openingstune, Reflections van The Supremes. China Beach is dus een geweldige serie zeker voor fanaten van de Vietnamoorlog als ik of als alternatief voor ER of Greys Anatomy.