ad
  • 8.118.521 stemmen

The Story of Film: An Odyssey (2011)

Documentaire | 1 seizoen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Release datum: 3 september 2011

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Story of Film: An Odyssey, The

De bekroonde filmmaker Mark Cousins biedt ons een wereldwijde blik op de meest geweldige films ooit gemaakt en vertelt het verhaal over internationale cinema door de jaren heen. De nadruk ligt vooral op de innovatie van filmmakers, technieken en genres. We zien de allereerste zwart-wit-films met o.a. Charlie Chaplin, de invloedrijke Aziatische films, maar ook de nieuwste technieken in films als Avatar en Inception.

Alle Media

Meningen over The Story of Film: An Odyssey

avatar van brawljeff

brawljeff

vrijdag 17 maart 2017
The Story of Film: An Odyssey seizoen 1 Absoluut een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in films, met in het bijzonder de filmgeschiedenis. Mark Cousins neemt je mee door de gehele geschiedenis en er is geen enkele andere documentaire die dit gedetailleerder doet. We zien, in tegenstelling tot veel andere documentaires, niet alleen de Amerikaanse filmgeschiedenis, maar ook die van de rest van de wereld. Na het zien van deze reeks heb je een goede indruk van welke films of filmmakers de start waren voor nieuwe genres en stromingen.

Maar wat heb ik mij ontzettend zitten ergeren aan de vertelstem van Mark Cousins! Belachelijk dat hij niet even iemand anders kon vragen, iemand met emotie, om deze afleveringen in te spreken. Daarnaast zijn sommige afleveringen vrij zwaar om te volgen als je niet bekend bent met de films uit bijvoorbeeld India of Afrika.
avatar van Gish

Gish

maandag 22 maart 2021
The Story of Film: An Odyssey seizoen 1 Fascinerende documentaire over de geschiedenis van de cinema. 915 minuten filmgeschiedenis. Heel accuraat, en voorzien van duidelijk commentaar en prachtige fragmenten. Je moet wel wennen aan de stem en accent van Mark Cousins, die soms commentaar geeft alsof de wereld is vergaan. Maar het went en je krijgt heel veel zin om films te gaan zien die voorbij komen. Soms herken je de getoonde fragmenten, soms wil je de hele film gelijk zien of bestel je hem. Verplicht voer voor alle cinefielen.