Mijn Series +

Pose - Seizoen 1 (2018)

Drama / Muziek

ontwikkeld door Ryan Murphy, Brad Falchuk en Steven Canals
met Evan Peters, Kate Mara en James Van Der Beek

De jaren '80 in New York zag de opkomst van een nieuwe subcultuur: Ball. Hier kon de LGBT gemeenschap zichzelf zijn en dansen stond centraal. Daarnaast zag deze tijd de opkomst van het Trump-tijdperk waarbij de nadruk of luxe en overdaad lag. Ook de sociale en literaire subcultuur in het centrum kwam op. Temidden van dit alles gaat een danser op zoek naar zichzelf wanneer hij niet geaccepteerd wordt door zijn eigen familie. Een rijke familieman raakt ook betrokken bij de ball-cultuur.

1. Pilot
  2. Access
  3. Giving and Receiving
  4. The Fever
  5. Mother's Day
  6. Love Is the Message
  7. Pink Slip
  8. Mother of the Year
Ondanks dat dit totaal mijn wereld niet is en ik er in eerste instantie weinig van begreep vond ik "Pose" toch een waanzinnig mooie serie. Het is volledig over de top, zoals alle series van Murphy en Falchuk (Glee, Nip/Tuck. American Horror Story), maar de serie is tot in de puntjes verzorgd. Over het algemeen zijn de acteerprestaties van een hoog niveau. Niet alle rollen zijn even sterk, maar Peters doet weer waar hij goed in is: een sinistere rol spelen. Flamboyant, gedurfd hier en daar, sterk gefilmd, goede editing, goede regie. Pose is een serie: het ligt je of het ligt je niet, maar in het laatste geval: Kijk even door, want we zijn gewoon allemaal mensen. En dat is de kern van deze serie. 4 *