• 8.524.544 stemmen

Speelduur: 8 uur

Ontwikkeld door: Ryan Murphy, Brad Falchuk en Steven Canals

Met: Indya Moore, Ryan Jamaal Swain en MJ Rodriguez

Datum van release: zondag 2 mei 2021

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 3 via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Pose

De jaren '80 in New York zag de opkomst van een nieuwe subcultuur: Ball. Hier kon de LGBT gemeenschap zichzelf zijn en dansen stond centraal. Daarnaast zag deze tijd de opkomst van het Trump-tijdperk waarbij de nadruk op luxe en overdaad lag. Ook de sociale en literaire subcultuur in het centrum kwam op. Te midden van dit alles gaat een danser op zoek naar zichzelf wanneer hij niet geaccepteerd wordt door zijn eigen familie. Een rijke familieman raakt ook betrokken bij de ball-cultuur.

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. On the Run

4. 4. Take Me To Church

16 mei 2021 (1 uur)

5. 5. Something Borrowed, Something Blue

23 mei 2021 (1 uur)

6. 6. Something Old, Something New

30 mei 2021 (1 uur)

7. 7. Series Finale

6 juni 2021 (1 uur)

8. 8. Final Part 2

6 juni 2021 (1 uur)

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1985 stemmen

Ik had bijna aflevering 7 tot de laatste berekend en vond het al een wat bijzonder abrupt einde, maar was er wel tevreden mee.

Toen was er toch nog aflevering 8 en die rondde alles netjes af door een kijkje naar twee jaar verder. Heel veel extra's biedt dat niet.

Dit seizoen was een stuk minder rauw dan seizoen 1, maar seizoen 2 wist dat al iets te introduceren. Er zit een glansje over dit seizoen, maar toch weet het te boeien en zitten er juwelen van afleveringen tussen. Af en toe vond ik het iets té happy-happy-joy, maar uiteindelijk heb je het beste met de karakters voor en werkt het.

avatar van keukenzout

keukenzout

Van de 3 seizoenen vond ik dit de minste. Ryan Murphy is een sucker voor happy endings en ik niet. Vond het allemaal veel te Disney en sentimenteel.

Alsnog 4 sterren want het blijft een waanzinnige ervaring.

avatar van wwelover

wwelover

Seizoen 3 is inderdaad wat minder. Maar uiteindelijk heb ik wel 3 seizoenen genoten. Toch zijn er redelijk wat verhaallijnen niet goed of slordig afgerond en dat is jammer.

Maar god wat heb ik zitten janken bij de laatste aflevering. Je wist dat het ging komen bij Praytell maar toch. Heb dat niet vaak bij een film of serie.