• 8.986.622 stemmen

De Zonen van Van As - Seizoen 4 (2018)

Show titel: De Zonen van Van As

Ontwikkeld door: Johan Heselmans

Met: Jaak Van Assche, Jan Van Looveren en Peter Thyssen

Oorsprong: België

Datum van release: woensdag 7 februari 2018

Eerst uitgezonden op: VTM (België)

Plot De Zonen van Van As

Frans Van As leidt al zijn hele leven een bedrijf in grondwerken, maar beseft niet dat andere tijden andere regels vragen. Hij moet gedwongen met pensioen, maar ziet geen van zijn zonen in staat om het familiebedrijf over te nemen. Uiteindelijk zet Frans dan toch een stap opzij en komt Eddy, eigenlijk de minst bekwame zoon, aan de leiding. Hij wil meteen een aantal grondige veranderingen doorvoeren, maar dat blijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Afleveringen Seizoen 4 (2018)

1. 1. Dimitri

7 februari 2018 (25 minuten)

Frakke moet van Frans de nieuwe werkkracht onder zijn vleugels nemen: Dimitri. Frakke neemt daarop Dimitri tegen zijn zin mee naar een afbraakpand.

2. 2. Gas

14 februari 2018 (25 minuten)

De Rode Duivels spelen tijdens de werkuren en Frans belooft een oogje toe te knijpen. Iedereen kijkt vol verwachting uit naar de wedstrijd tot de opdrachtgever op de werf de puntjes op de i komt zetten.

3. 3. Zjang

21 februari 2018 (25 minuten)

Er wordt een nieuwe kracht aangenomen om Jempie te vervangen: Zjang. Tijdens zijn eerste werkdag kan Zjang al meteen laten zien wat hij waard is.

4. 4. Het Clubhuis

28 februari 2018 (25 minuten)

Frakke en zijn collega's moeten een stuk grond bouwklaar maken. Een vrouwenvereniging gebruikt het gebouw dat erop staat als clublokaal en de dames weigeren het pand te verlaten.

5. 5. De Goldwing

7 maart 2018 (25 minuten)

Bambi koopt voor een zacht prijsje een tweedehands Honda Goldwing bij de Dockxen en zet de motor voorlopig achteraan in de remise bij Van As.

6. 6. Belinda

14 maart 2018 (25 minuten)

Frans werft Belinda aan als truckchauffeur. Frakke begrijpt er niks van. Een vrouw hoort thuis in de keuken en niet achter het stuur van een vrachtwagen. Hij is vastberaden haar werk te dwarsbomen, maar het draait helemaal anders uit.

7. 7. Bloemen Voor Belinda

21 maart 2018 (25 minuten)

Zjang zit in slechte papieren. Via een tussenpersoon heeft hij een geweer verkocht aan een verdacht figuur en die man zet hem nu onder druk om nog eens vijf geweren te leveren.

8. 8. De Poetsvrouw

28 maart 2018 (25 minuten)

Kevin is net terug uit Australië en het gaat hem voor de wind. Hij heeft een handeltje opgezet in illegale koralen en het zwart geld stroomt binnen. Wat hij niet beseft, is dat de douane hem op de hielen zit.

9. 9. Het Portret

4 april 2018 (25 minuten)

Frakke kan het maar moeilijk gewoon worden zonder zijn moeder. Valentina komt Frakke helpen bij de huishoudelijke taken. Ze vindt dat Frakke een vrouw mist in zijn leven.

10. 10. Frakke Op Vrijersvoeten

11 april 2018 (25 minuten)

Frakke is in de wolken, want hij heeft een lief, Joske en herbeleeft zijn puberteit. Hij stelt haar aan iedereen voor. Tot één van de collega's denkt dat hij Joske kent van in Maïda's bordeel.

11. 11. De Incentive

18 april 2018 (25 minuten)

Dick wil als nieuwe CEO de sfeer onder het personeel verbeteren en plant daarom een uitstap naar de Ardennen. Maar niet iedereen heeft evenveel zin om mee te gaan. Frakke heeft problemen met Joske, Herman met Dick en Linde met haar zwangerschap.

12. 12. Taxatiefraude

25 april 2018 (25 minuten)

Frans heeft al zijn spaarcenten gestoken in de aankoop van een grote bouwgrond. Hij is er van overtuigd dat hij er flink wat aan zal verdienen.

13. 13. Eind Goed, Al Goed

2 mei 2018 (25 minuten)

De firma Van As zit in het oog van de storm. De schuldenlast dreigt hen kopje onder te duwen en tot overmaat van ramp stuurt de gemeente een deurwaarder.

avatar van NRT

NRT

Prima en vermakelijk seizoen. Voor de Vlaming is het ook heel herkenbaar: de pintjes tussendoor, de koffietafel in een café of aftands zaaltje,... Ook veel goede acteurs met Jaak van Assche, Peter Thyssen, Carry Goossens,... Alleen de personages Valère en Pol Dockx vond ik zwak tot kinderachtig. Heb ik mij wel wat aan liggen ergeren.