Mijn Series +

Apocalypse: La 1ère Guerre Mondiale (2014)

Alternatieve titel: Apocalypse: World War I

Frankrijk / Canada / Verenigde Staten / België
Oorlog / Documentaire
Miniserie, 260 minuten

ontwikkeld door Daniel Costelle en Isabelle Clarke
met de stemmen van Mathieu Kassovitz en François Arnaud

Had de opoffering van een gehele generatie voorkomen kunnen worden? Hoe heeft zo’n wrede en ingrijpende gebeurtenis kunnen plaatsvinden? Hoe hebben mannen en vrouwen deze gruweldaad vier jaar lang kunnen ondergaan? Apocalypse WWI heeft een strategische en globale aanpak in het beantwoorden van fundamentele vragen, maar ook, en misschien wel het meest belangrijk, wordt het verhaal verteld vanuit een gevoelig en intiem oogpunt op menselijk niveau. Het verhaal brengt ons naar het hart van de strijd, van de loopgraven in het Noorden van Frankrijk naar de minder bekende fronten van Rusland, Servië, Turkije en Palestina, alsook naar het alledaagse leven van burgers achter de linies. Het verhaal brengt de herinneringen en ervaringen van deze mannen en vrouwen tot leven en helpt ons beter te begrijpen hoe de wereld van gisteren werd gedreven tot de Apocalyps.

1. Furie
  2. Peur
  3. Enfer
  4. Rage
  5. Délivrance
avatar van JorisTVmeter
Vanaf dinsdag 25 september om 21.15 u. op Canvas en VRT NU.