Mijn Series +

GLOW - Seizoen 2 (2018)

Komedie / Drama

ontwikkeld door Liz Flahive
met Alison Brie, Marc Maron en Betty Gilpin

GLOW speelt zich af in Los Angeles in de jaren '80 en neemt een kijkje in het persoonlijke en professionele leven van vrouwelijke worstelaars. Ruth Wilder, een jonge vrouw met de ambitie om actrice te worden, ontvangt een uitnodiging om auditie te doen samen met twaalf andere vrouwen. Dit blijkt een rol te zijn in een professioneel worstel promotievideo genaamd Gorgeous Ladies of Wrestling (GLOW).

1. Viking Funeral
  8. The Good Twin
  9. Rosalie
  10. Every Potato Has a Receipt
avatar van brawljeff
Het tweede seizoen GLOW is vanaf 29 juni te zien op Netflix.

avatar van Robbie.T.
Heerlijk seizoen; wat een sympathieke serie is dit toch. Seizoen twee gaat verder waar seizoen 1 ophield. Het oogt allemaal wat professioneler en doordachter waardoor er ook wat meer 'schwung' in het verhaal komt. Brie en Maron doen het opnieuw erg goed en het plezier straal van de cast af. Daarnaast is aflevering acht extra sterk gedaan; ontzettend 'meta'.

avatar van tommykonijn
Een aangename verrassing!

Na het tegenvallende eerste seizoen twijfelde ik of ik hier aan moest beginnen. Het voorgevoel dat dat seizoen leek te stoppen op het moment dat het interessant begon te worden, heeft mij overgehaald om dit toch een kans te geven en daar ben ik blij om. Het tweede seizoen is namelijk precies wat ik van GLOW verlang: eindelijk krijgen we meer te zien van het materiaal dat voor de show gebruikt wordt (dus meer worstelpartijen) en de jaren 80 sfeer komt beter uit de verf. Ik blijf van mening dat ik met bepaalde personages meer heb dan met anderen, maar over het algemeen kan ik zeggen dat ieder personage hier beter tot zijn recht leek te komen. Met name Ruth kon ik verrassend goed hebben daar ik haar in het eerste seizoen bij vlagen irritant vond. Goede rollen van Alison Brie en Marc Maron. Ook met personages als Rhonda, Bash en Justine leefde ik mee. Ik heb meermaals hardop gelachen en ook de plotwendingen vond ik treffend. Het einde zorgt er zelfs voor dat ik nieuwsgierig ben geworden naar het vervolg.

avatar van Germ
Erg leuke serie, de hoofdrol spelers acteren prima en zijn interessante karakters.
De bijrollen zijn soms net wat te karikaturaal en flauw, Kate Nash is bijvoorbeeld ronduit irritant, waardoor ik net geen 4 sterren geef.

avatar van Aapje81
Gelijk na seizoen 1 doorgekeken en ik moet zeggen dat alles consistent doorloopt. De sfeer, de personages de humor. Alle vertrouwde elementen zijn er alleen wordt het met net wat meer zelfvertrouwen neergezet. Enige reden dat mijn cijfer niet hoger uitvalt is dat ik niet elke aflevering even sterk vond.

Alles bij elkaar blijft het een ontspannen serie voor tussendoor. Erg leuk.

Op naar seizoen 3!

avatar van arevee
Vond het op zich minder dan S1, maar aflevering acht maakt veel goed, heerlijke aflevering met de kidnap song en alle andere momenten, één groot feest die aflevering.

Net wat beter dan het eerste seizoen wat mij betreft.