Mijn Series +

GLOW - Seizoen 1 (2017)

Komedie / Drama

ontwikkeld door Liz Flahive
met Alison Brie, Betty Gilpin en Marc Maron

GLOW speelt zich af in Los Angeles in de jaren '80 en neemt een kijkje in het persoonlijke en professionele leven van vrouwelijke worstelaars. Ruth Wilder, een jonge vrouw met de ambitie om actrice te worden, ontvangt een uitnodiging om auditie te doen samen met twaalf andere vrouwen. Dit blijkt een rol te zijn in een professioneel worstel promotievideo genaamd Gorgeous Ladies of Wrestling (GLOW).

1. Pilot
  8. Maybe It’s All the Disco
  9. The Liberal Chokehold
  10. Money’s in the Chase
avatar van Fueledable
Hier ben ik wel benieuwd naar.

avatar van brawljeff
Is er al iemand aan deze serie begonnen? Ik ben benieuwd of het wat is.

avatar van ZAP!
Glorious Ladies Of Wrestling, dat klinkt wel.

Eén stem tot nu toe, en niet erg hoog...

Vermalelijke serie met kleurrijke personages gebasseerd op een echte tv-show uit de jaren 80. Het had hier en daar misschien iets scherper mogen zijn. Leuke aankleding en een leuke cast. Laat het volgende seizoen maar komen.

avatar van tommykonijn
Dit vond ik een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ik ben fan van de popcultuur van de jaren 80, dus dat was ook met name de reden dat ik hier interesse in had. De aankleding maakt inderdaad duidelijk dat de serie zich in deze periode afspeelt, maar het had er wat mij betreft nog veel dikker bovenop mogen liggen. De soundtrack is, met nummers als Under Pressure en Head over Heels, zeker in orde, maar ik had gehoopt op wat meer muziek per aflevering.

Desondanks is de aankleding (het visuele) nog wel hetgeen dat ervoor zorgde dat ik bleef kijken. Het probleem is namelijk dat de serie inhoudelijk ook niet helemaal mijn ding is. De pilot en de eerste paar afleveringen zijn nog wel veelbelovend, maar uiteindelijk is het hele vormgevingsproces van de worstelshow niet bijster interessant. Hoofdpersonage Ruth vind ik een beetje suf en zelf onuitstaanbaar op momenten dat ze haar acteerkunsten aan de rest van de groep toont, inclusief haar definitieve Russische typetje. Haar rivaliteit met Debbie is dan wel weer interessant, maar ik vond het dan weer jammer dat dit na de eerste aflevering al op standje koude oorlog gaat. Een hoop personages komen niet of nauwelijks uit de verf (het wolf meisje) en 3/4 van de personages ken ik niet eens bij naam na het zien van de tiende aflevering.

Het is verder zeker niet slecht, maar ik ervoer dit eerste seizoen van GLOW toch wel als een teleurstelling. Ik kijk niet zozeer uit naar het tweede seizoen, maar wie weet geef ik het tegen die tijd wel weer opnieuw een kans. Ik heb immers ergens nog wel het gevoel dat dit seizoen stopt op het moment dat het net interessant begint te worden.

avatar van Robbie.T.
Prima serie die zich voornamelijk nog concentreert op de begindagen van GLOW waarbij onderlinge verhoudingen centraal staan. Hier en daar vertoont de serie de nodige tekenen van diepgang, die hopelijk in seizoen twee veel verder uitgediept worden. Het ziet er allemaal prachtig uit en Alison Brie doet het meer dan goed in haar rol als strebertje met haar hart op de juiste plaats. De serie staat duidelijk nog in de kinderschoenen, maar biedt genoeg om naar te kijken. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2.

Robbie.T. schreef:
met haar hart op de juiste plaats.
Mee eens, maar daar wringt de logica toch een beetje, bij de eerste aflevering. Wat ze doet is echt on-typisch voor een vrouw met haar hart op de juiste plaats...

avatar van Robbie.T.
Ja dat klopt Grovonion. Laten we het erop houden dat ze het hart op de juiste plek heeft, maar geen heilige is .

Nee, Robbie.T., iets wringt er toch aan. Als je bv. de laatste aflevering ziet, hoeveel de vriendschap voor haar betekent, kan me echt niet voorstellen dat "die" persoon haar vriendin in het echt had bedrogen. Zeker niet de tweede keer.

avatar van Aapje81
Het eerste seizoen van Glow kijkt lekker weg en werkt op meerdere manieren uitstekend. De humor en de cynische toon maken de serie bijzonder aangenaam. Vooral de rol van Marc Maron als de regisseur maakt dat ik af en toe hard heb gelachen.

Verder is het moeilijk voor te stellen dat de tengere Alison Brie een worstelaar kan spelen maar zo doet het met overtuiging. Hier en daar is de serie wat kaal en komen niet alle verhaallijnen even goed uit de verf maar er gebeuren genoeg leuke dingen om de aandacht er voortdurend bij te houden. Het helpt ook dat elke aflevering maar een half uur duurt dat maakt dat het allemaal wat makkelijker weg kijkt.

Sympathieke serie die uit doet kijken naar het volgende seizoen.

avatar van arevee
Alison Brie en Marc Maron zijn heerlijk in dit eerste seizoen. Zeker en vast niet slecht.