• 8.985.869 stemmen

Seven Seconds - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Seven Seconds

Ontwikkeld door: Veena Sud

Met: Clare-Hope Ashitey, Nadia Alexander en Raúl Castillo

Datum van release: vrijdag 23 februari 2018

Plot Seven Seconds

De spanningen lopen hoog op tussen de Afro-Amerikaanse inwoners en de blanke politieagenten in Jersey Stad als een Afro-Amerikaanse tiener ernstig gewond raakt door toedoen van een agent. De politie probeert met man en macht het incident in de doofpot te stoppen, met alle gevolgen van dien.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Pilot

23 februari 2018 (54 minuten)

Een hit-and-run door een politieagent wordt in de doofpot gestopt. De familie van het slachtoffer zoekt naar antwoorden en de aanklager naar de waarheid.

2. 2. Brenton's Breath

23 februari 2018 (58 minuten)

KJ en Fish gaan verder met het onderzoek, terwijl een steeds nerveuzere Pete zijn opties overdenkt. DiAngelo gaat op zoek naar een mogelijke getuige.

3. 3. Matters of Life and Death

23 februari 2018 (58 minuten)

Terwijl Fish een moeilijke aanwijzing opvolgt, worstelt KJ zich door een pijnlijk gesprek met de Butlers. Pete en DiAngelo hebben een verhitte discussie.

4. 4. That What Follows

23 februari 2018 (1 uur en 02 minuten)

Latrice probeert een herinnering op te roepen. KJ bezoekt haar vader. Fish speelt hard tegen hard met een getuige en Pete zit met een moreel dilemma.

5. 5. Of Gods and Men

23 februari 2018 (1 uur en 01 minuut)

De verdenkingen verschuiven naar het politiekorps. Marie krijgt onverwacht bezoek, Isaiah maakt zich zorgen om Latrice en Seth vraagt een oude vriend om hulp.

6. 6. Until It Do

23 februari 2018 (1 uur)

DiAngelo wil vrede sluiten, maar het is misschien al te laat. KJ en Fish worden dwarsgezeten. Pete's bezoek aan de supermarkt loopt niet zoals gepland.

7. 7. Boxed Devil

23 februari 2018 (1 uur en 01 minuut)

De woede over Brentons dood in de gemeenschap laait op. Latrice zakt steeds dieper weg in haar verdriet. Ondertussen doet KJ een pijnlijke bekentenis.

8. 8. Bailed Out

23 februari 2018 (1 uur en 05 minuten)

KJ vindt haar gelijke in de rechtszaal. Latrice probeert haar verdriet te verwerken. Isaiah worstelt met de nieuwe informatie over Brenton.

9. 9. Witnesses for the Prosecution

23 februari 2018 (1 uur en 04 minuten)

Wanneer de verdediging de goede naam van Brenton in vraag stelt, geeft KJ een indrukwekkende openingsverklaring en legt Isaiah een onverwachte getuigenis af.

10. 10. A Boy and a Bike

23 februari 2018 (1 uur en 20 minuten)

De rechtszaak nadert zijn ontknoping. KJ en Fish zoeken een manier om de verdediging verantwoordelijk te stellen. Brentons ouders bereiden zich voor op wat komen gaat.

Een nieuwe politieserie van Netflix. Wereldwijd vanaf 23 februari te zien!

avatar van nordcore

nordcore

Een intrigerende 1e aflevering!

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik heb nog geen seconde gezien maar ik ben tegenwoordig best bevooroordeeld. Als ik de info zo lees (en trailer zie) dan lijkt het alsof de blanke man weer de boze boeman is en alle Afro-Americans weer slecht behandeld worden terwijl ze zo goed en braaf zijn. Het wordt cliché.

Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast maar deze setting wordt steeds regelmatiger neergezet en van gelijkheid is steeds minder sprake (waar ik wel een voorstander van ben).

avatar van scorsese

scorsese

Alhoewel het verloop weinig echte verrassingen kent, blijft deze serie boeien van begin tot eind. Het zit allemaal goed in elkaar en de personages zijn goed uitgewerkt. Er zit ook genoeg voortgang in het plot en ook het einde stelt niet teleur. Een kleine 4.0 sterren.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Geen verkeerde serie jeroen indacompu heeft gelijk voor wat betreft de boze blanke t.o.v. Afro-Americans.

Desondanks is de serie boeiend. Karakters goed uitgewerkt, soms wat langdradig. |Zeker het bekijken waard 3.5.

avatar van Miri

Miri

Komt er nog een seizoen twee ?

avatar van renzoroy_mm

Miri schreef:

Komt er nog een seizoen twee ?

Gisteren is bekend gemaakt dat die helaas niet gaat komen.

Uitstekende serie die maar weer eens laat zien dat het Amerikaanse rechtssysteem totaal corrupt is en niet werkt.

Prima serie die blijft boeien tot afl. 10.
En michael kiwanuka valt mooi in op het einde.

Indrukwekkende serie.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Goede indrukwekkende serie. Acteerwerk is meer dan prima. Af en toe wel een tikkeltje langdradig.

Ruime 3.5 ster.

avatar van Splinters

Splinters

• 2010 berichten

Aardige serie. Helaas dient men wel door de wokeness heen te kijken. Maar goed, dat moet bij zo ongeveer iedere recentelijke productie. We zullen maar zeggen dat dat een fase is.

avatar van Kondoro

Kondoro

Wat een politiek geneuzel allemaal.

avatar van Firecrest

Firecrest

Het einde is ronduit belachelijk. De bad guys winnen dus compleet. En dan bedoel ik niet de cop die de jongen had aangereden, want dat is dat is dan nog wel op te vatten als een soort kritiek op het rechtssysteem. Maar dat die anderen, die ook nog twee getuigen vermoordden, er in het verhaal volledig ongestraft mee weg komen is wel erg moeilijk te verteren. Kan me niet voorstellen dat het de bedoeling was om de serie zo te laten eindigen. Ik neem aan dat het oorspronkelijke plan was dat er een seizoen twee zou komen.