Mijn Series +

The Marvelous Mrs. Maisel - Seizoen 1 (2017)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Amy Sherman-Palladino
met Rachel Brosnahan, Alex Borstein en Tony Shalhoub

Deze serie speelt zich af in Manhattan, 1958. Miriam "Midge" Maisel heeft alles wat haar hartje begeert: een perfecte echtgenoot, kinderen en een appartement aan de Upper West Side. Maar dan verandert haar perfecte leven plotseling en moet Midge opnieuw beginnen. Ze ontdekt dat ze een verborgen talent heeft dat ervoor zorgt dat ze alle komedieclubs in Greenwich Village afgaat en zelfs mag langskomen bij Johnny Carson.

1. Pilot
  2. Ya Shivu v Bolshom Dome Na Kholme
  3. Because You Left
  4. The Disappointment of the Dionne Quintuplets
  5. Doink
  6. Mrs. X at the Gaslight
  7. Put That on Your Plate!
  8. Thank You and Good Night
Waar gezien beste renzoroy

Een serie met een super stijl, die het best een glossy magazine look van de jaren 50 geeft, heerlijke locaties en fantastische outfits. Met een paar fantastische actrices en een begin dat direct met de deur in huis valt. Spijtig genoeg zijn er een paar elementen die dit eerste sezoen ervan weerhouden geniaal te zijn. Ten eerste valt de spontaniteit een beetje weg na de eerste 3 afleveringen en komt er iets meer drama in plaats van stand-up. Ten tweede valt Mrs. Maisel een paar keer uit karakter, en dat enkel om de plot-schrijvers een excuus te geven in de richting te gaan die ze willen uitgaan. Er hadden heel wat andere verhaal-lijnen ingezeten zonder die truk te moeten gebruiken. Toch al bij alles een zeer goede serie die in iedergeval goesting geeft in meer. Op naar sezoen 2!

avatar van PeterTriac
Helemaal eens met bovenstaande. Technisch prachtig..