• 8.985.835 stemmen

Will & Grace - Seizoen 9 (2017-2018)

Alternatieve titel: Will and Grace

Ontwikkeld door: Max Mutchnick en David Kohan

Met: Eric McCormack, Debra Messing en Sean Hayes

Datum van release: donderdag 28 september 2017

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Will & Grace

Will Trumann & Grace Adler zijn twee vrienden. Grace is een zelfstandige binnenhuisarchitecte en Will is een succesvolle advocaat. Will is homoseksueel en Grace is hetero. Beide zijn echter op zoek naar de ideale partner. Het leven wordt Grace niet gemakkelijk gemaakt door haar rijke assistente, Karen, die alleen op het werk verschijnt omdat het haar "met beide voeten op de grond houdt" en omdat zij Grace graag alles vertelt over haar welvarende leventje. Will heeft nog een andere goede vriend Jack McFarland, een jongen met veel emotionele bagage.

Afleveringen Seizoen 9 (2017-2018)

1. 1. Eleven Years Later

28 september 2017 (22 minuten)

Will en Grace worden beiden op de proef gesteld wanneer hun politieke opvattingen ter sprake komen. Jack en Karen helpen hen met het verbergen van hun schaamte tegenover elkaar, maar de waarheid komt uiteindelijk toch wel aan het licht.

2. 2. Who's Your Daddy

5 oktober 2017 (22 minuten)

Jack is beledigd wanneer een jongeman als 'pappa' omschrijft in een club. Stella vertelt Blake dat Will op haar vader lijkt. Grace en Karen komen vast te zitten in een douche.

3. 3. Emergency Contact

12 oktober 2017 (22 minuten)

Grace schrikt zich rot wanneer het nummer dat het ziekenhuis moet bellen bij een ongeval dat van haar ex-man Leo is en niet dat van Will. Jack krijgt een nieuwe baan en Karen raakt bevriend met een twaalfjarig meisje.

4. 4. Grandpa Jack

19 oktober 2017 (22 minuten)

Jack weet niet wat hij hoort wanneer hij erachter komt dat zijn zoon Elliot ook al een zoontje heeft; Skip. Daarnaast heeft Skip hulp nodig die hij alleen van Will en Grace kan krijgen. Grace en Karen misdragen zich bij de nieuwe knappe kerel op het werk.

5. 5. How to Succeed in Business Without Really Crying

26 oktober 2017 (22 minuten)

Grace heeft haar grootste opdracht ooit binnengehaald; ze moet een serie boektiekhotels inrichten voor een nogal irritante hotelmagnaat. Will verrast zichzelf met zijn reactie op een promotie. Beverly Leslie biecht iets op aan Karen en Jack bezit de helft van een winnend loterij lot.

6. 6. Rosario's Quinceanera

2 november 2017 (22 minuten)

Will, Grace en Jack proberen in te grijpen wanneer Karen moeite blijkt te hebben met persoonlijk verlies. De zakelijke relatie tussen Will en Grace begint scheurtjes te vertonen.

7. 7. A Gay Olde Christmas

5 december 2017 (22 minuten)

Will, Grace, Karen en Jack zouden graag Kerstmis vieren in het oude New York. Ze realiseren zich echter dat er vroeger maar weinig romantiek of acceptatie was in de stad.

8. 8. Friends and Lover

4 januari 2018 (22 minuten)

Will en Grace proberen zichzelf ervan te overtuigen dat het oké is dat ze allebei met dezelfde man uitgaan. Jack en Karen hebben een irritante reclame jingle in hun hoofd.

9. 9. There's Something About Larry

11 januari 2018 (22 minuten)

Larry, een oude vriend van Will en Grace, heeft besloten dat hij toch maar verliefd is op Will. Jack werkt zijn eerste dienst als chauffeur voor Lyft en hij rijdt meteen zijn buurvrouw Val aan. Karen wil Jack helpen.

10. 10. The Wedding

18 januari 2018 (22 minuten)

Will, Grace, Jack en Karen gaan naar de bruiloft van Vince, de ex-vriend van Will. Grace probeert ervoor te zorgen dat Will geen stennis zal schoppen en Jack komt erachter dat een kortstondige relatie vergevorderde consequenties kan hebben.

11. 11. Staten Island Fairy

1 februari 2018 (22 minuten)

Een vriend van Jack die nog in de kast zit stelt diens intimiteitsproblemen aan de kaak. Will en Grace verschijnen op televisie om hun nieuwe producten te verkopen.

12. 12. Three Weiss Men

1 maart 2018 (22 minuten)

Grace is er kapot van wanneer ze in de gaten heeft dat ze met drie mannen uit dezelfde familie heeft gedatet. Will en Karen werken op elkaars zenuwen totdat ze een gezamenlijke hobby vinden.

13. 13. Sweatshop Annie & the Annoying Baby Shower

8 maart 2018 (22 minuten)

Een baby shower zorgt ervoor dat Will en Grace hun levenskeuzes overdenken. Karen en Jack vinden een manier om kinderarbeid en musicals te combineren.

14. 14. The Beefcake & the Cake Beef

15 maart 2018 (22 minuten)

Will besluit de relatie met zijn eerste liefde op te pakken, maar Jack is hier op tegen. Grace komt met tegenzin op voor de rechten van Karen wanneer zij niet op de juiste manier geholpen wordt bij de bakker.

15. 15. One Job

29 maart 2018 (22 minuten)

Grace keert terug naar huis om de verjaardag van haar overleden moeder te vieren. Ze neemt Will mee ter ondersteuning. Jack gelooft niet langer in de liefde.

16. 16. It's a Family Affair

5 april 2018 (22 minuten)

De vader van Grace en de moeder van Will krijgen een nogal onverwachte band met elkaar. Jack vindt een nieuw liefje om over zijn verbroken relatie heen te komen. Karen moet kiezen tussen haar man en haar lover.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Inmiddels alweer seizoen tien en gelukkig blijven ze nog even gaan weer naar ik heb mogen vernemen want dit is en blijft toch wel echt een van de betere komedieseries voor mij.

Oneindig veel beter dan een Big Bang Theory of How I Besmet Je Moeder.

Grootste verschil:

Gevatte grapjes.

Kan voor mij gerust komen te staan naast iets als Seinfeld of Frasier.

Lang niet alles gezien van deze revival, met name helaas van deze negende een hoop gemist maar daar komt verandering in want wat ik zie is allemaal gewoon op het oude niveau.

bram schreef:

... of How I Besmet Je Moeder.

Dat klinkt wel als een héél foute show.

avatar van Gert1980

Gert1980

Sommige dingen moet je niet doen, een serie die op dat moment al elf jaar van de buis was nieuw leven inblazen is daar één van. Vaak werkt zoiets niet meer en dat is hier meer dan het geval.

Vanaf de eerste aflevering van seizoen één van de revival (oftewel seizoen negen) is duidelijk dat de magie er niet meer is. Dat het merendeel van de acteurs rondloopt met (te) strak getrokken hoofden werkt ook niet echt in het voordeel.

Maar ook zijn vier singles van in de vijftig niet half zo grappig meer als de dertigers van weleer.

En wat is er gebeurd met de pruiken van Megan (Karen)? Was het budget van weleer op? Konden de oude pruiken niet meer gebruikt worden? Maar ook Megan's acteerwerk is niet meer wat het was, wat jammer is want zij is mijn favoriet (en van wie niet?) wat deze show betreft. Maar ook Sean (Jack) acteert té overdreven, wat voor irritatie bij de kijker zorgt.

Een grotere W&G fan dan ik ga je niet snel vinden en ik heb dan ook alle drie de seizoenen van deze nieuwe reeks gezien, maar op een handvol afleveringen na is het één groot drama. Niet de bedoeling van een comedyserie.

In mijn Will & Grace universum hebben deze seizoenen dan ook nooit plaatsgevonden. Ik kies nog altijd liever het slechte einde van de eerste serie dan te doen alsof dít allemaal echt heeft plaatsgevonden in Will & Grace land.