Mijn Series +

Will & Grace - Seizoen 9 (2017-2018)

Alternatieve titel: Will and Grace

ontwikkeld door Max Mutchnick en David Kohan
met Eric McCormack, Debra Messing en Sean Hayes

Will Trumann & Grace Adler zijn twee vrienden. Grace is een zelfstandige binnenhuisarchitecte en Will is een succesvolle advocaat. Will is homoseksueel en Grace is hetero. Beide zijn echter op zoek naar de ideale partner. Het leven wordt Grace niet gemakkelijk gemaakt door haar rijke assistente, Karen, die alleen op het werk verschijnt omdat het haar "met beide voeten op de grond houdt" en omdat zij Grace graag alles vertelt over haar welvarende leventje. Will heeft nog een andere goede vriend Jack McFarland, een jongen met veel emotionele bagage.

1. Eleven Years Later
  14. The Beefcake & the Cake Beef
  15. One Job
  16. It's a Family Affair
Toontje
Inmiddels alweer seizoen tien en gelukkig blijven ze nog even gaan weer naar ik heb mogen vernemen want dit is en blijft toch wel echt een van de betere komedieseries voor mij.

Oneindig veel beter dan een Big Bang Theory of How I Besmet Je Moeder.

Grootste verschil:

Gevatte grapjes.

Kan voor mij gerust komen te staan naast iets als Seinfeld of Frasier.

Lang niet alles gezien van deze revival, met name helaas van deze negende een hoop gemist maar daar komt verandering in want wat ik zie is allemaal gewoon op het oude niveau.

avatar van Esteban
Toontje schreef:
... of How I Besmet Je Moeder.

Dat klinkt wel als een héél foute show.

Sommige dingen moet je niet doen, een serie die op dat moment al elf jaar van de buis was nieuw leven inblazen is daar één van. Vaak werkt zoiets niet meer en dat is hier meer dan het geval.

Vanaf de eerste aflevering van seizoen één van de revival (oftewel seizoen negen) is duidelijk dat de magie er niet meer is. Dat het merendeel van de acteurs rondloopt met (te) strak getrokken hoofden werkt ook niet echt in het voordeel.
Maar ook zijn vier singles van in de vijftig niet half zo grappig meer als de dertigers van weleer.
En wat is er gebeurd met de pruiken van Megan (Karen)? Was het budget van weleer op? Konden de oude pruiken niet meer gebruikt worden? Maar ook Megan's acteerwerk is niet meer wat het was, wat jammer is want zij is mijn favoriet (en van wie niet?) wat deze show betreft. Maar ook Sean (Jack) acteert té overdreven, wat voor irritatie bij de kijker zorgt.

Een grotere W&G fan dan ik ga je niet snel vinden en ik heb dan ook alle drie de seizoenen van deze nieuwe reeks gezien, maar op een handvol afleveringen na is het één groot drama. Niet de bedoeling van een comedyserie.
In mijn Will & Grace universum hebben deze seizoenen dan ook nooit plaatsgevonden. Ik kies nog altijd liever het slechte einde van de eerste serie dan te doen alsof dít allemaal echt heeft plaatsgevonden in Will & Grace land.