• 8.985.972 stemmen

The Good Place - Seizoen 2 (2017-2018)

Show titel: The Good Place

Ontwikkeld door: Michael Schur

Met: Kristen Bell, Ted Danson en William Jackson Harper

Datum van release: woensdag 20 september 2017

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot The Good Place

Nadat ze is overleden wordt Eleanor wakker in het hiernamaals. Wanneer ze van haar mentor Michael te horen krijgt dat ze door haar goede leven een plekje in "the good place" heeft verdiend, beseft ze dat ze haar hebben verwisseld met iemand anders. Met hulp van haar soul mate Chidi probeert ze een beter mens te worden, en zo haar plaats te verdienen.

Afleveringen Seizoen 2 (2017-2018)

1. 1. Everything is Great!: Part 1

20 september 2017 (22 minuten)

Nu hun herinneringen zijn gewist, beginnen Eleanor, Chidi, Tahani en Jason opnieuw aan hun belevenissen op de Goeie Plek. Eleanor probeert haar aanwijzingen te begrijpen.

2. 2. Everything is Great!: Part 2

20 september 2017 (22 minuten)

Jason's nieuwe zielsverwant is Luang, een monnik die bedoeld is voor zijn spirituele begeleiding. Luang vergezelt Jason en doet alles van hem na, waardoor Jason vrij snel verveeld raakt.

3. 3. Dance Dance Resolution

28 september 2017 (22 minuten)

Terwijl de problemen zich blijven opstapelen, probeert Michael zijn uitvoerige plan voor De Goede Plek te laten slagen. Eleanor doet een verrassende ontdekking.

4. 4. Team Cockroach

5 oktober 2017 (22 minuten)

Terwijl Michael een nieuw plan probeert uit te voeren, moeten Eleanor en de anderen een belangrijke beslissing nemen. Tahani ontdekt iets schokkends over zichzelf.

5. 5. Existential Crisis

12 oktober 2017 (22 minuten)

Eleanor probeert Michael te steunen tijdens een crisis. Tahani is vastbesloten haar meest indrukwekkende etentje ooit te geven, maar dat gaat al snel verkeerd.

6. 6. The Trolley Problem

19 oktober 2017 (22 minuten)

Chidi en Eleanor tackelen een bekend, ethisch dilemma. Hierdoor komen ze in conflict met Michael. Ondertussen verbergt Tahani een diep geheim.

7. 7. Janet and Michael

26 oktober 2017 (22 minuten)

Michael probeert samen met Janet te achterhalen waardoor haar recente haperingen worden veroorzaakt. Door deze haperingen zou de hele buurt kunnen instorten.

8. 8. Derek

2 november 2017 (22 minuten)

Michael vraagt Eleanor en Chidi om hulp bij het oplossen van een lastig probleem dat Janet heeft veroorzaakt. Jason verrast Tahani met een onverwacht idee.

9. 9. Leap to Faith

4 januari 2018 (22 minuten)

Michaels baas doet bij aankomst een mededeling die de loyaliteit kan laten verschuiven. Eleanor, Chidi, Tahani en Jason moeten beslissen over hun volgende stap.

10. 10. Best Self

11 januari 2018 (22 minuten)

Michael heeft het gevoel dat hij in het nauw wordt gedreven. Eleanor pitcht een idee. Chidi, Tahani, Jason en zelfs Janet hun gevoelens staan op het spel.

11. 11. Rhonda, Diana, Jake, and Trent

18 januari 2018 (22 minuten)

Omdat de vrienden willen proberen zichzelf te redden, gaan ze vermomd op avontuur in een nieuw rijk. Niet alles verloopt zoals gepland.

12. 12. The Burrito

25 januari 2018 (22 minuten)

Eleanor, Chidi, Tahani en Jason denken na over hoeveel ze zichzelf verbeterd hebben, of juist niet verbeterd hebben. Michael moet omgaan met de consequenties van zijn laatste daad.

13. 13. Somewhere Else

1 februari 2018 (22 minuten)

Michael treedt naar buiten, maar Eleanor kiest een andere weg. Michael probeert om nog één keer iets briljant te verzinnen.

avatar van Jordy

Jordy

Wat een geweldig leuke serie is dit geworden zeg. Na de gebeurtenissen aan het eind van seizoen 1 zijn de remmen echt helemaal los heerlijk, die collage van 800 mislukte pogingen. Fantastische rol van Danson ook die nu helemaal kan shinen als slechterik

benieuwd waar dit naar toe gaat

avatar van donnie darko

donnie darko

Jordy schreef:

benieuwd waar dit naar toe gaat

Inderdaad heerlijk tweede seizoen so far. Vooral de eerste twee afleveringen waren zeer geslaagd, maar ook the trolley problem had een zeer leuk concept.

Lijkt dit (ergens in de verte) misschien op Dead Like Me? Doet me er wel aan denken.

avatar van grovonion

grovonion

ZAP! schreef:

niet in mijn ogen, Dead like me gaat meer de sarcastische tour op, hier is de humor iets subtieler.

avatar van Miszmi

Miszmi

Ik vraag me af of ik een derde seizoen wel zie zitten. Het eerste seizoen was leuk, met leuke twists. Dit seizoen vond ik ook sterk beginnen, maar begin me inmiddels wel een beetje te vervelen. Mogelijk dat ze dan eindelijk wel in 'the real good place' terechtkomen, dat kan nog best eens voor leuke afleveringen zorgen. Als ze op deze manier doorgaan, denk ik dat seizoen 2 mijn laatste volledige seizoen is. Al ziet het ernaar uit, gezien de huidige laatste aflevering, dat ze zeker een andere weg in zullen gaan slaan.

avatar van peterjames777

peterjames777

Het is niet vaak dat ik helemaal weg ben van een comedy serie maar dit tweede seizoen van The Good Place is een uitzondering. Wat heb ik hier van genoten! Na het eerste seizoen gingen ze met het verhaal een hele andere kant op en dat pakte zeer goed uit. Deze tweede ronde is creatief, vlot, spitsvondig en onvoorspelbaar. Plus dat het een fijne 'feel good vibe' heeft en vooral veel, heel veel geslaagde grappen. Genieten. Het derde seizoen lijkt weer een hele andere kant op te gaan. Weer terug op aarde. "Are you Chidi Ana...Kendrick?". Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. De lat ligt in ieder geval hoog.

avatar van scorsese

scorsese

Goed tweede seizoen dat dankzij de sterke plottwist van het einde van het eerste seizoen alle kanten op kan gaan aangezien de mogelijkheden bijna onbeperkt zijn. Vermakelijk is het zeker, maar op een gegeven moment valt het hier en daar toch wat on herhaling en beginnen sommige personages soms te irriteren.

Wederom een leuk seizoen van The Good Place. De insteek van dit seizoen is totaal anders dan het eerste seizoen, wat dit seizoen een leuke toevoeging maakt. Nog steeds draait het wat mij betreft om Eleanor en Michael, en zijn de overige personages niet heel interessant. Vooral Jason is geen leuk personage.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Iets leuker dan seizoen 1, kijkt nog steeds heel makkelijk weg. Michael en Eleanor moeten de boel wel heel erg dragen. Het aantal echt geslaagde grappen is nog steeds erg laag, ook omdat de humor zo braaf, veilig, binnen de lijntjes is. Drie à vier keer lachen op 13 afleveringen van een comedyserie, los van nog een glimlachje hier en daar, dat is wel erg minimaal. Het trolleyprobleem was het hoogtepunt.

Zitten ook vervelende stukken tussen. Derek is een extreem irritant personage. Jianyu eigenlijk ook, hij kan gewoon níet acteren. Jammer dat hij zo'n grote rol heeft.

Al met al zie ik het niet echt als een comedyserie, maar meer als een soort hele lange feelgoodmovie. Zet na een lange dag deze serie op en je kunt lekker ontspannen.