Mijn Series +

Viva La Bam - Seizoen 1 (2003)

Komedie / Reality

ontwikkeld door Bam Margera en Troy Miller
met Bam Margera, Vincent Margera en Ryan Dunn

In Viva La Bam volgen we het bizarre leven van professioneel skateboarder en Jackass-lid Bam Margera. Van hilarische speurtochten tot complete verbouwingen waarbij hij het huis transformeert in een skatepark of ijshockeybaan, voor Bam is niets te gek. Zijn ouders zijn dan ook vaak de dupe van zijn stunts.

1. Phil's Hell Day/Bam's Skate Park
  6. Very Merry Margera Christmas
  7. April Gets Revenge
  8. Scavenger Hunt
avatar van jordandejong
Net zoals Wildboyz van Steve-O en Chris Pontius was ook Viva La Bam natuurlijk een heerlijk vermakelijke Jackass spin-off. Wel een stukkie meer gescript dan eerst genoemde. De show wordt eigenlijk gestolen door Don Vito. Elke scene/aflevering waar hij prominent aanwezig is is genieten geblazen. In iets mindere mate geld dat ook voor vader Phil.

'The Family Reunion' (waar een groot deel van Bam's gestoorde familie een cameo maakt), April Gets Revenge, en Scavenger Hunt zijn het leukste wat dit seizoen te bieden heeft wat mij betreft. In seizoen 1 lijkt een aardig gedeelte ook nog wel spontaan en geïmproviseerd te zijn gedaan. Vanaf seizoen 4 werd het storend nep.

avatar van Robbie.T.
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Waar ik Wildboyz nog wel kan waarderen, kon ik helemaal niks met Viva La Bam. Wat een vervelend, egocentrisch mannetje vond/vind ik die Bam. Je komt dit soort types overal tegen; wel kunnen uitdelen maar niet incasseren. Een verwende poet, zoals we in Limburg zouden zeggen. Daarnaast stoorde ik me bij deze show aan het hoge 'staged' gehalte; geen moment had ik het het idee dat ik naar iets keek dat spontaan of echt was. Nee, dit (en met name Bam zelf) is niet aan mij besteed.

avatar van Donkerwoud
Net als 'Wildboyz' had 'Viva La Bam' niet dezelfde chemie als 'Jackass'. Hier omdat het inderdaad nogal 'scripted' in elkaar stak en de stunts ook nooit heel erg over het randje gingen; het voelde een beetje braafjes. De eerste seizoenen waren best aardig, maar op een gegeven moment kende je het riedeltje wel. Ik vond de relatie ontroerend tussen Bam en zijn oom Don Vito en zijn vader Phil. Hoe hij bezig bleef om ze af te laten kicken van hun vreetbuien en hun andere slechte gewoontes.