Mijn Series +

Ping Pong - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: Ping Pong: The Animation

Japan
Animatie / Drama

ontwikkeld door Taiyō Matsumoto
met de stemmen van Kouki Uchiyama, Fukujuurou Katayama en Yusaku Yara

Smile en Peco zijn twee goede vrienden die elkaar al jaar en dag kennen. Ze groeiden samen op en hebben altijd samen tafeltennis gespeeld. Ze zijn beide lid van de tafeltennisclub van hun school en barsten beide van het talent. Smile is echter timide en dit zorgt ervoor dat hij maar niet van Peco kan winnen. De trainer van de club heeft dit in de gaten en probeert het talent van Smile zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen door diens attitude te veranderen.

1. Kazenooto ga Jama o Shite Iru
  2. Sumairu wa Robotto
  3. Takkyū ni Jinsei o Kakeru Nante Kimigawarui
  4. Zettai ni Makenai Yuiitsu no Hōhō wa Tatakawanai Kotoda
  5. Doko de Machigaeta?
  6. Omae Dare Yori Takkyū-Sukijan Yo!!
  7. Iesu Maikōchi
  8. Hīrō Kenzan
  9. Sukoshi Naku
  10. Hīrōna Nodarouga!!
  11. Chi wa Tetsu no Aji ga Suru
avatar van Donkerwoud
Ik heb niks met Ping Pong maar de art style hiervan is erg vet. Toch maar eens gaan kiek'n.

avatar van ZAP!
Heb 'm hier besteld. Ben erg benieuwd, paar heel goeie reviews gelezen en de trailer^ spreekt me erg aan.

@ Robbie.T.:

^ Japans gesproken!
P.s.: hier de full ost.

avatar van Animosh
Fijn dat anderen af en toe nog een animeserie toevoegen om voor mijn luiheid te compenseren.

Dit was verder een fijne serie. Niet geweldig (daarvoor ligt het genre me te weinig, en zijn mijn gevoelens over de vormgeving te gemengd), maar het heeft een bijzondere, heel expressieve stijl die misschien niet direct "mooi" is (vandaar de gemengde gevoelens bij mij) maar wel voor een unieke sfeer zorgt waarbij het verbeelden van gevoelens en aanzetten van bewegingen prioriteit krijgen boven detail en vloeiende animatie, de personages worden goed uitgewerkt en het verhaal hield makkelijk mijn aandacht vast. Een vreemde eend onder de sportanimes dus, maar dat maakt het precies de moeite waard. 3.25*

avatar van Ataloona
Precies dat laatste inderdaad. Erg indrukwekkende sportanime waarbij de makers de negatieve kanten van personages (en simpelweg de competitiviteit van topsport) ook durfen te laten zien. Zie je in sportanimes toch (te) weinig.

avatar van ZAP!
Heel af en toe was er een stukje animatie (paarse geest bv.) die me niet echt kon bekoren, maar voor het grootste deel is dit eigenlijk pure kunst (met regelmatig een schitterende backdrop die je zo als poster kan laten drukken / als wallpaper zou kunnen instellen, maar heel af en toe ook een storend slordigheidje). De positieve reviews (Imdb) over een meer dan degelijk uitgewerkt verhaal waren niets te bescheiden. De dikke drie uur waren zo voorbij en ik ga 'm zeker nog eens weer kijken!

Voor nu 4,0*, maar er zit misschien nog wel meer in.

^ expres.