ad
  • 8.117.992 stemmen

Ping Pong - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Ping Pong

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 11

Datum van release: vrijdag 11 april 2014

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Ping Pong

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Kazenooto ga Jama o Shite Iru

Koizumi Jo, een tafeltennisclub adviseur, ziet een man met een bril in zijn team. Het blijkt Tsukimoto Makoto, een aanstormend talent, te zijn die pas sinds dit jaar bij het team is. Een ander talent, Hoshino Yutaka, is iemand aan het oplichten in een tennishal.

2. 2. Sumairu wa Robotto

Peco is gechoqueerd wanneer hij belazerd wordt door 'China', beter bekend als Kong Wenge. Koizumi vertelt Smile ondertussen niet meer met Peco samen te spelen. Koizumi laat Smile inzien zijn lak aan competitiedrang aan te pakken.

3. 3. Takkyū ni Jinsei o Kakeru Nante Kimigawarui

De voorrondes voor de Inter-High beginnen en het gaat meteen hard tegen hard. Peco moet zijn luidruchtige tegenstander verslaan om in de top vier te blijven en door te stromen naar de landelijke kampioenschappen.

4. 4. Zettai ni Makenai Yuiitsu no Hōhō wa Tatakawanai Kotoda

Koizumi bekijkt de wedstrijd van Smile en is woedend. Hij vindt dat een man die niet eens wil winnen het spel niet serieus neemt. Obaba ziet de woede bij Koizumi en denkt dat Smile hem aan zichzelf doet denken.

5. 5. Doko de Machigaeta?

Dragon heeft het Inter-High kampioenschap gewonnen en gaat door naar de Junior Olympics waar hij een triomfantelijke terugkeer kent. Tijdens de persconferentie laat hij weten dat Kaio mensen van het niveau van Tsukimoto nodig heeft.

6. 6. Omae Dare Yori Takkyū-Sukijan Yo!!

Peco heeft tafeltennis opgegeven en hangt wat rond bij de Tamure tafeltennis hal en eet wat snacks. Ondertussen verbeterd Smile zichzelf samen met Koizumi zodat hij zijn volgende wedstrijd kan winnen. Zijn training zorgt voor wrijving tussen hem en zijn teamgenoten.

7. 7. Iesu Maikōchi

Smile wordt eindelijk gescout door Kaio. Dragon laat weten dat wanneer hij in een slechte omgeving blijft trainen, hij nooit beter zal worden. Hij probeert Smile dan ook over te halen met hem mee te gaan. Peco maakt ondertussen zijn comeback.

8. 8. Hīrō Kenzan

Peco oefent tussen een aantal studenten in een trainingscentrum om zich voor te bereiden op de Inter-High voorrondes. Koizumi komt erachter dat Peco nog steeds speelt en schrijft hem in.

9. 9. Sukoshi Naku

Peco weet Kong te verslaan. Sanada moet het opnemen tegen Smile. Peco gaat nog een ronde verder en ook Smile verslaat zijn tegenstanders. Ze zijn op weg naar de finale al moet Peco nog één echt monster zien te verslaan.

10. 10. Hīrōna Nodarouga!!

Het wedstrijd tussen Peco en Dragon staat op het punt om te beginnen. Dragon is verbaasd wanneer hij het racket van Peco heeft. Peco heeft echter een plannetje bedacht.

11. 11. Chi wa Tetsu no Aji ga Suru

Peco focust zich op de slechte knie van zijn tegenstander en weet hierdoor de wedstrijd tegen Dragon te winnen. Dit onverwachte resultaat zorgt voor opwinding. Peco moet in de finale aantreden tegen niemand minder dan Smile.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik heb niks met Ping Pong maar de art style hiervan is erg vet. Toch maar eens gaan kiek'n.

avatar van ZAP!

ZAP!

Heb 'm hier besteld. Ben erg benieuwd, paar heel goeie reviews gelezen en de trailer^ spreekt me erg aan.

@ Shaky:

^ Japans gesproken!

P.s.: hier de full ost.

avatar van Animosh_mm

Animosh_mm

Fijn dat anderen af en toe nog een animeserie toevoegen om voor mijn luiheid te compenseren.

Dit was verder een fijne serie. Niet geweldig (daarvoor ligt het genre me te weinig, en zijn mijn gevoelens over de vormgeving te gemengd), maar het heeft een bijzondere, heel expressieve stijl die misschien niet direct "mooi" is (vandaar de gemengde gevoelens bij mij) maar wel voor een unieke sfeer zorgt waarbij het verbeelden van gevoelens en aanzetten van bewegingen prioriteit krijgen boven detail en vloeiende animatie, de personages worden goed uitgewerkt en het verhaal hield makkelijk mijn aandacht vast. Een vreemde eend onder de sportanimes dus, maar dat maakt het precies de moeite waard. 3.25*

avatar van Ataloona

Ataloona

Precies dat laatste inderdaad. Erg indrukwekkende sportanime waarbij de makers de negatieve kanten van personages (en simpelweg de competitiviteit van topsport) ook durfen te laten zien. Zie je in sportanimes toch (te) weinig.

avatar van ZAP!

ZAP!

Heel af en toe was er een stukje animatie (paarse geest bv.) die me niet echt kon bekoren, maar voor het grootste deel is dit eigenlijk pure kunst (met regelmatig een schitterende backdrop die je zo als poster kan laten drukken / als wallpaper zou kunnen instellen, maar heel af en toe ook een storend slordigheidje). De positieve reviews (Imdb) over een meer dan degelijk uitgewerkt verhaal waren niets te bescheiden. De dikke drie uur waren zo voorbij en ik ga 'm zeker nog eens weer kijken!

Voor nu 4,0*, maar er zit misschien nog wel meer in.

^ expres.