• 8.985.424 stemmen

The Brokenwood Mysteries - Seizoen 1 (2014)

Show titel: The Brokenwood Mysteries

Ontwikkeld door: Timothy Balme

Met: Neill Rea, Fern Sutherland en Pana Hema Taylor

Oorsprong: Nieuw-Zeeland

Datum van release: zondag 28 september 2014

Eerst uitgezonden op: Prime (Nieuw-Zeeland)

Plot The Brokenwood Mysteries

In het ogenschijnlijke slaperige stadje Brokenwood in Nieuw-Zeeland moet rechercheur Mike Sheperd verschillende misdaden zien op te lossen. Eenmaal gesetteld in Brokenwood komt hij er dan ook al snel achter dat het stadje meer geheimen te verbergen heeft dan op het eerste oog het geval lijkt te zijn.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Case One: Blood and Water

28 september 2014 (1 uur en 28 minuten)

Wanneer twee vissers het lijk van een lokale boer in een rivier vinden wordt rechercheur Mike Shepherd naar het dorpje Brokenwood gestuurd om deze dood te onderzoeken. Het lijkt erop dat de man uit schuldgevoel zelfmoord gepleegd heeft, maar het zou net zo goed moord kunnen zijn. Mike komt erachter dat Brokenwood veel te verbergen heeft.

2. 2. Case Two: Sour Grapes

5 oktober 2014 (1 uur en 34 minuten)

Brokenwood staat bekend om de goede Merlot wijn die het produceert en het jaarlijkse wijnfeest is dan ook een enorm evenement. Rechercheur Mike Shepherd kijkt er misschien nog wel het meest naar uit maar wanneer een jurylid dood wordt aangetroffen verandert het festival in een politieonderzoek.

3. 3. Case Three: Playing the Lie

12 oktober 2014 (1 uur en 26 minuten)

Een aantal prominenten leden van Brokenwood golfclub gaan op een ochtend een partijtje golfen. Ze worden echter onderbroken wanneer de eigenaresse van de golfclub op hen af komt gestrompeld. Haar gezicht zit onder blaren en ze stort in. Mike Shepherd moet de zaak onderzoeken.

4. 4. Case Four: Hunting the Stag

19 oktober 2014 (1 uur en 31 minuten)

Een vrijgezellenfeestje gaat helemaal mis. De groep mannen besluiten namelijk diep in het bos te gaan jagen op herten. Wanneer slechts drie van de vier mannen terugkeren en de toekomstige bruidegom door het hoofd geschoten blijkt te zijn, moet Mike Shepherd de zaak onderzoeken.

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Naast diverse Scandinavische misdaadseries heb ik me eens gewaagd aan deze misdaad-/dramaserie uit Nieuw-Zeeland. Qua plots zijn de afleveringen van The Brokenwood Mysteries niet slecht te noemen, echter in de uitvoering is het onnozelheidsgehalte redelijk hoger; een beetje het soort humor dat ik niet echt bij dit soort verhalen vind passen. De acteerprestaties zijn daarbij net voldoende te noemen. Op zich een redelijk tijdverdrijf om hiernaar te kijken, maar ik zie toch veel liever een serie zoals bijvoorbeeld Beck (1997 - 2023).