• 8.985.839 stemmen

Please Like Me - Seizoen 1 (2013)

Show titel: Please Like Me

Ontwikkeld door: Josh Thomas

Met: Josh Thomas, Thomas Ward en Caitlin Stasey

Oorsprong: Australië

Datum van release: donderdag 28 februari 2013

Eerst uitgezonden op: ABC (Australië)

Plot Please Like Me

Nadat zijn vriendin hem heeft gedumpt, beseft Josh dat hij homoseksueel is. Hij gaat naar bed met een aantrekkelijke kennis en trekt in bij zijn suïcidale moeder, die precies vandaag een zelfmoordpoging heeft gedaan. Daarnaast krijgt hij van zijn vader nog het vervelende nieuws dat hij vreemdgaat. Krijgt Josh zijn leven ooit nog op de rit?

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. Rhubarb and Custard

28 februari 2013 (28 minuten)

Op de dag dat zijn vriendin het uitmaakt en hij zich realiseert dat hij homo is, probeert de moeder van Josh zelfmoord te plegen en vertelt zijn vader dat hij vreemdgaat.

2. 2. French Toast

28 februari 2013 (27 minuten)

Josh kan zijn moeder Rose beter niet alleen laten, dus vraagt hij zijn humeurige tante Peg om op haar te letten zodat hij voor het eerst met Geoffrey uit eten kan gaan.

3. 3. Portuguese Custard Tarts

7 maart 2013 (27 minuten)

Huisgenoot Tom maakt het uit met zijn vriendin en heeft interesse in Josh' ex-vriendin Claire. Geoffrey ontmoet Josh' vader. Tante Peg wil dat Rose naar de kerk gaat.

4. 4. All You Can Eat

14 maart 2013 (27 minuten)

Nu zijn familie op de hoogte is, merkt Josh dat hij alleen een lichamelijke relatie met Geoffrey wil. Rose gebruikt een datingsite. Tom krijgt schokkend nieuws van Niamh.

5. 5. Spanish Eggs

21 maart 2013 (27 minuten)

Nadat ze uit een voetbalwedstrijd gezet worden, moeten Josh en Geoffrey een beslissing maken over hun relatie. Rose confronteert Alan met zijn relatie met Mae.

6. 6. Horrible Sandwiches

28 maart 2013 (28 minuten)

De bijeenkomst van de familie en zelfs wat recente exen, om elkaar te steunen bij een crisis, valt helaas samen met de 21ste verjaardag van Josh.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Iedereen die ik deze serie aanraad: wacht even tot aflevering 3. De eerste 2 zijn naar mijn mening nog niet heel leuk/goed. Maar daarna: Geweldige serie!

Wat ik bijzonder kon waarderen aan deze komische serie van en met Josh Thomas, was de eerlijkheid. De comedian, misschien niet voor iedereen bekend, maakt voelbaar gebruik van z'n eigen ervaringen en is niet bang om zijn eigen zwakheden te belichten. We zien hoe hij altijd de laatste en overtreffende grap wil maken, hij zijn alwetende zelve niet onder controle heeft in gesprekken, hij tot op het irritante af alles weg lacht tijdens serieuze gesprekken en ook bijvoorbeeld hoe zijn lichtjes egoïstische kant behoorlijk onverschillig kan overkomen. En dat maakt het niet altijd gemakkelijk zijn personage, ironisch genoeg, te 'liken'. Toch chapeau dat hij het niet weg steekt, de imperfecties horen er bij.

En er is natuurlijk ook die andere kant, Josh zijn bevindingen zijn vaak gewoon ook simpelweg scherp en grappig. 'Please Like Me' kan ook rekenen op een uitstekende supporting cast, waarin vooral zijn ouders en de personages die zij in de loop van de reeks met zich meebrengen een plezier om te bekijken zijn. Voornamelijk Keegan Joyce was naar mijn gevoel de bést denkbare aanwinst, dat personage heeft mijn hart gestolen. Iets minder vond ik huisgenoten Tom & Co. De doelloosheid in hun leven kon mij soms lichtjes irriteren, omdat de afleveringen waarop zij naar de voorgrond treden ook wat doelloos aanvoelden. Maar de betere afleveringen doen deze schoonheidsfoutjes meteen vergeten. Een lach en een traan, maar dan in de beste zin van het spreekwoord.

Jammer dat het geplande S5 toch niet doorgaat en S4 effectief finaal was. 't Is wel netjes afgerond, dus op dat vlak geen probleem.

avatar van stefan dias

stefan dias

Ik ben hier net aan begonnen en aflevering 1 vond ik toch al meteen een schot in de roos. Er wordt niks in scène gezet om pointes te kunnen maken. Niks 'misverstanden' om toch maar wat 'getelefoneerde grappen' te maken. Gewoon bloedeerlijk, recht voor de raap. Ik wrijf in mijn handjes. Me like. A lot.