Mijn Series +

Please Like Me - Seizoen 1 (2013)

Australiƫ
Komedie / Drama

ontwikkeld door Josh Thomas
met Josh Thomas, Thomas Ward en Caitlin Stasey

Nadat zijn vriendin hem heeft gedumpt, beseft Josh dat hij homoseksueel is. Hij gaat naar bed met een aantrekkelijke kennis en trekt in bij zijn suïcidale moeder, die precies vandaag een zelfmoordpoging heeft gedaan. Daarnaast krijgt hij van zijn vader nog het vervelende nieuws dat hij vreemdgaat. Krijgt Josh zijn leven ooit nog op de rit?

1. Rhubarb and Custard
  2. French Toast
  3. Portuguese Custard Tarts
  4. All You Can Eat
  5. Spanish Eggs
  6. Horrible Sandwiches
Iedereen die ik deze serie aanraad: wacht even tot aflevering 3. De eerste 2 zijn naar mijn mening nog niet heel leuk/goed. Maar daarna: Geweldige serie!

avatar van Esteban
Wat ik bijzonder kon waarderen aan deze komische serie van en met Josh Thomas, was de eerlijkheid. De comedian, misschien niet voor iedereen bekend, maakt voelbaar gebruik van z'n eigen ervaringen en is niet bang om zijn eigen zwakheden te belichten. We zien hoe hij altijd de laatste en overtreffende grap wil maken, hij zijn alwetende zelve niet onder controle heeft in gesprekken, hij tot op het irritante af alles weg lacht tijdens serieuze gesprekken en ook bijvoorbeeld hoe zijn lichtjes egoïstische kant behoorlijk onverschillig kan overkomen. En dat maakt het niet altijd gemakkelijk zijn personage, ironisch genoeg, te 'liken'. Toch chapeau dat hij het niet weg steekt, de imperfecties horen er bij.

En er is natuurlijk ook die andere kant, Josh zijn bevindingen zijn vaak gewoon ook simpelweg scherp en grappig. 'Please Like Me' kan ook rekenen op een uitstekende supporting cast, waarin vooral zijn ouders en de personages die zij in de loop van de reeks met zich meebrengen een plezier om te bekijken zijn. Voornamelijk Keegan Joyce was naar mijn gevoel de bést denkbare aanwinst, dat personage heeft mijn hart gestolen. Iets minder vond ik huisgenoten Tom & Co. De doelloosheid in hun leven kon mij soms lichtjes irriteren, omdat de afleveringen waarop zij naar de voorgrond treden ook wat doelloos aanvoelden. Maar de betere afleveringen doen deze schoonheidsfoutjes meteen vergeten. Een lach en een traan, maar dan in de beste zin van het spreekwoord.

Jammer dat het geplande S5 toch niet doorgaat en S4 effectief finaal was. 't Is wel netjes afgerond, dus op dat vlak geen probleem.