Mijn Series +

Drama / Actie
Miniserie, 533 minuten

ontwikkeld door Ed Harper
met Robert Powell, Edward Fox en Henry Cele

Deze miniserie vertelt het verhaal van het 19e-eeuwse conflict tussen het groeiende Britse Rijk in Afrika en Shaka, de leider van het enorme Zulu-koninkrijk. In 1823 rukken krijgers van het Zulu-rijk onder leiding van de briljante, maar meedogenloze strateeg Shaka op naar Kaapstad. Hij zal later bekend staan als een van de grootste militaire figuren van het Afrikaanse continent.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van theo79
Een serie die ik in mijn kinderjaren gezien heb en destijds imponerend vond. Paar jaar geleden herzien en vond hem nog steeds erg goed.

Shaka Zulu is een prachtige serie over de legendarische Zulukoning Shaka. Een man die even heldhaftig als bloeddorstig was. Shaka was buiten een gevreesd krijger ook een innovatieve man die de oorlogsvoering in Afrika naar een hoger plan tilde en daarom wist hij in korte tijd zijn stam tot de machtigste te maken. De serie mixt historisch actie-drama met mystieke en bovennatuurlijke elementen. Zuid-Afrikaans acteur en voormalig voetbalkeeper Henry Cele zet Shaka zeer imposant neer. De man heeft een afgetraind lijf waar hij ontzag mee afdwingt maar het is met name zijn intimiderende boze blik die indruk maakt. Die laat bij iedereen inclusief de kijker de koude rillingen over de rug lopen. Buiten Henry Cele zijn er ook rollen voor o.a. Edward Fox als Lt. Farewell en Christopher Lee.