ad
  • 8.087.225 stemmen

Petticoat - Seizoen 1 (2016-2017)

Show titel: Petticoat

IMDb beoordeling: 7,5 (91)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: donderdag 24 november 2016

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Petticoat

Afleveringen Seizoen 1 (2016-2017)

1. 1. Afscheid

Samen met haar vader woont Pattie op het Groningse platteland. Ondanks alle waarschuwingen van haar vader en haar beste vriend Peter, besluit ze te verhuizen naar de grote stad om haar grootste droom na te jagen: ze wil zangeres worden.

2. 2. Nieuwe Vriendschap

Het leven in de stad is niet zoals Pattie zich had voorgesteld. Om wat bij te verdienen gaat ze schoonmaken bij de familie Van Rooden. Ze raakt bevriend met de jongste zoon Rogier en wordt tot over haar oren verliefd op zijn broer, Willem.

3. 3. Auditie

Pattie krijgt de kans om de nieuwe zangeres van de Petticoats te worden, maar dan moet ze Peter zover krijgen haar te begeleiden bij de auditie. Nu Pattie weg is, is Jagersma fanatieker dan ooit als leider van de opstand in de fabriek.

4. 4. Kiezen of Delen

Pattie mag repeteren met de Petticoats maar heeft nog steeds geen liedjesschrijver. Jagersma zit werkeloos thuis. Peter stelt hem voor om Pattie terug te halen. Pattie staat voor de keuze: terug naar Groningen of haar droom verwezenlijken.

5. 5. Offers

Willem neemt steeds meer afstand van Pattie, terwijl zij hem meer dan ooit nodig heeft. Alleen Rogier ziet dat Willem een geheime agenda heeft. Maar Rogier heeft zijn eigen problemen. Kan hij zijn getrouwde minnaar Maurice blijven zien?

6. 6. Winschoten

Pattie heeft haar eerste televisieoptreden. Voor de tv in Winschoten kan Peter het niet geloven dat er met zijn liedjes wordt gesjoemeld. Jagersma's strijd voor betere arbeidsomstandigheden in de fabriek neemt een grote wending.

7. 7. Tegenwind

Pattie en Rogier komen nader tot elkaar wanneer Pattie oververmoeid en misselijk naar de dokter gaat. Terwijl Peter zich opmaakt voor de emigratie naar Canada, krijgt Pattie nieuws te horen dat haar leven op zijn grondvesten doet schudden.

8. 8. Thuis

Pattie probeert het goed te maken met Peter die op het punt staat om naar Canada te vertrekken. Bij vader thuis treft ze een heel nieuwe situatie aan. Gesteund door tante Gerda heeft Rogier zijn coming-out bij zijn moeder.

Alle Acteurs en Actrices

Marianne

3 afleveringen

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik ben het gaan kijken op aanraden van mijn jongere broer. Beetje mosterd na de maaltijd na 'Moeder, ik wil bij de Revue' (2012) en 'Goedenavond, Dames en Heren' (2015). Nostalgische set pieces met nostalgische liedjes en een onbezorgd nostalgisch sfeertje. (Je kunt er nog gerust touwtjes uit de brievenbus hangen of fietsen van het slot laten.) Nu met iets meer mensen met andere achtergronden in het straatbeeld, dat gelukkig weer wel. Echt bijzonder is het allemaal niet, maar Abbey Hoes is aanstekelijk als de goedgemutste Groningse die de grootstedelingen eens een poepie laat ruiken.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Leuke frisse serie met een geweldig acterende cast waarvan Hoes de show steelt. Wat een talent is zij toch! 4 *