Mijn Series +

Une Chance de Trop (2015)

Alternatieve titel: No Second Chance

Frankrijk
Drama / Thriller
Miniserie, 333 minuten

ontwikkeld door Harlan Coben
met Alexandra Lamy, Pascal Elbé en Lionel Abelanski

Dr. Alice Lambert zoekt wanhopig naar haar vermiste baby en komt terecht in een web van genadeloze criminelen, argwanende agenten en duistere geheimen. Twee jaar na de ontvoering krijgt Alice een cryptisch bericht, waardoor ze weer hoop krijgt om haar dochter terug te vinden. Maar ze weet niet wie ze om hulp kan vragen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Starbuck
Goede en spannende serie. Het eind vond ik wat sentimenteel. Zeker de moeite waard. Zonde om links te laten liggen.

avatar van 606
No Second Chance is de alternatieve titel btw

avatar van hoffhaan
Goede spannende serie . En er komt een eind aan de serie. 3.5

avatar van Bottleneck
Holy, wat gebeurt er veel in de eerste aflevering... De vaart zit er flink in. Ik dacht dat het als inleiding was en dat het in de rest van de afleveringen wat zou afremmen, maar dat is amper het geval; het vliegt van hot naar her, met een soort superwoman.

Niet mijn smaak, hoewel het zeker onderhoudend is. Vind het al met al net een voldoende, maar het einde is een enorme domper.

Behalve dat het oversentimenteel is / gebracht wordt, is het bespottelijk. Vanuit het niets verschijnt er een (bebloede) Fransman voor je deur in Amerika, die een heel, heel lang verhaal zou moeten vertellen, en je ervan moet overtuigen om op basis daarvan je adoptiekind weer af te staan. Dat overkomt de Amerikaanse adoptie-ouders en ja binnen één(!) nacht hebben ze besloten om het kindje, dat ze van kleins af aan hebben opgevoed, af te staan... yeah.. Maar dan blijkt, als klap op de vuurpijl, verhuizen ze mee naar Frankrijk, en daar leefde iedereen nog lang en gelukkig haha.

Zo zitten er nog wel meer onlogische zaken in. De meeste daarvan neem je voor lief omdat het tempo erin blijft, maar het einde dan óók zo snel rondbreien, is too much.

avatar van Robbie.T.
Tussen de 3 en de 3,5 ster. Het is dat ik me de eerste vijf afleveringen kostelijk geamuseerd heb, dat ik er 3,5 ster van maak. Ik ben het echter volledig met Bottleneck eens dat aflevering zes nergens op slaat. Zeer zwak, over-Amerikaans einde voor een verder prima serie. Lamy (of is het toch stiekem Dionne Stax?) doet het prima in de hoofdrol en weet te overtuigen. De slechte finale laat een onprettige nasmaak achter, maar het algemene gevoel over de serie is voldoende.

avatar van AniSter
Fantastische serie met een goed en spannend verhaal. Een klein beetje jammer van de herhalingen van zetten en het snelle en dunne einde, maar ondanks dat hiervan genoten.