Mijn Series +

Moeder, Ik Wil bij de Revue - Seizoen 1 (2012)

Nederland
Komedie / Drama

ontwikkeld door Edward Stelder en Pieter Kramer
met Egbert Jan Weeber , Noortje Herlaar en Annet Malherbe

In de tweede helft van de jaren 50 breekt in Nederland voorzichtig de welvaart aan, maar niet voor Bob Somers, zijn vader en vier zussen. Als zoon van een dorpse kolenboer is Bob voorbestemd de zaak van zijn vader over te nemen. Als Bob in de stad een revue bezoekt, slaat er een vonk over. Niet alleen tussen hem en het klatergoud van de revue, maar ook tussen Bob en Jeanne, de dochter van de eigenaar van een zaak in moderne huishoudelijke apparaten.

1. Kennismaking
  2. Naar de Stad
  3. Het Geheim
  4. De Voorstelling
  5. Het Huwelijk
  6. Heimwee
  7. Verdriet en Geluk
  8. Het Doek Valt
Ik haat zingen in series of in films maar het verhaal en de setting was zo goed dat ik die paar
liedjes voor lief heb genomen, alleen het laatste liedje: Het Dorp van Wim Sonneveld, daar
heb ik van genoten.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Prachtig mooi lied.

avatar van Donkerwoud
Omroep Max kwam precies op het juiste moment met deze nostalgische musical-serie met een knipoog. Ik heb niks met de revue of Nederlandstalige muziek, maar de sfeer van de stijve jaren vijftig wordt bijzonder fijn op het beeld gebracht, met het theater als een soort baken van licht in een tijd waarin de zuilen nog een wig dreven tussen de verschillende groepen mensen. Een beetje oubollig. Veel ruimte voor rake sfeerschetsen. Alleen al de intro was elke week opnieuw smullen geblazen. Ook een fijne cast met o.a. het mooie talent Noortje Herlaar, een glansrol voor Peter Blok als de stijve hark met het warme hart en Annet Malherbe als de opgefokte moederkloek. De opvolger 'Goedenavond, dames en heren' (2015) was wel een pak minder: een stuk serieuzer en minder speels.