Mijn Series +

Chip 'n Dale Rescue Rangers - Seizoen 1 (1989)

Alternatieve titel: Knabbel en Babbel Rescue Rangers

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Tad Stones en Alan Zaslove
met de stemmen van Corey Burton, Tress MacNeille en Jim Cummings

De serie draait om de bekende grondeekhoorns Knabbel en Babbel die een detectivebedrijfje oprichten. De groep behandelt vooral misdaden die “te klein” zijn voor de menselijke politie om op te lossen. Al snel krijgen ze hulp van een paar nieuwe vrienden: Gadget, Monterey Jack, en Zipper. Maffia-kat Fat Cat en de gestoorde professor Norton Nimnul zijn de vijanden van de Rescue Rangers.

1. Piratsy under the Seas
  11. The Carpetsnaggers
  12. Bearing up Baby
  13. Parental Discretion Retired
avatar van Robbie.T.
Nostalgie van de bovenste plank voor mij. Ik kan me nog goed herinneren dat we dit thuis altijd keken als we terugkwamen van de zwemles. Voor mij als klein jochie altijd een serie om naar uit te kijken. Sommige afleveringen ken ik nog steeds van voor tot achter, ook al heb ik ze al zeker vijftien jaar niet meer gezien. Of ik het nog steeds een goede serie vind weet ik niet, maar dit roept een zekere mate nostalgie op dat voor mij de hoge score rechtvaardigt.

avatar van The Oceanic Six
Ik ben de laatste jaren een beetje op de jeugdsentiment tour, kijk veel wat ik vroeger als kind keek opnieuw. Toevallig vorig jaar ook Rescue Rangers opnieuw bekeken. Blijft een iconische serie met een aanstekelijke intro themesong, een leuke groep hoofdpersonages en genoeg creativiteit in de verhalen om te blijven boeien. Niks mis met dit korte eerste seizoen. De aflevering Adventures in Squirrelsitting is me het meeste bijgebleven met die 2 kleine schattige eekhoornmeisjes waar op gepast moet worden en waar er eentje verliefd op Chip was. Later moesten ze het Casino van Fat Cat in, in undercover kleren. Zo'n aflevering die ik nog van vroeger kende en niet ben vergeten.

avatar van arevee
Ik ben het eens met Robbie. T. , nostalgie van de bovenste plank, ik kan tot op heden het volledige intro lied meezingen denk ik (in het nederlands) terwijl het toch ja pakweg 12 jaar geleden zal zijn dat ik er nog bewust volledige afleveringen van gezien heb .

avatar van Esteban
Die onweerstaanbare intro zit er ook hier goed ingebakken, zelfs na al die jaren. Ik was nog nét iets meer fan van Ducktales en Gummi Bears, maar de Rescue Rangers waren mooi derdes wat de Disney Festival cartoons betreft.

avatar van The Oceanic Six
Esteban.

Vergeet Darkwing Duck niet! Die moet ook echt op de site hier komen

avatar van Esteban
Dat zou dan mijn nummer 4 zijn.

The Oceanic Six schreef:

Vergeet Darkwing Duck niet! Die moet ook echt op de site hier komen

Darkwing Duck "Laten we lekker link gaan doen!"

avatar van Esteban
Sinds de eerste berichten, lange tijd terug, vrees ik er al een beetje voor. Geheel voorbarig, I know. Maar live-action (Alviiiiiiin!) in combinatie met de info over hun visie hieromtrent ... Fingers crossed. Als ze de song er maar op één of andere manier in verwerken.