Mijn Series +

Battlestar Galactica - Seizoen 4 (2008-2009)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Ronald D. Moore en Glen A. Larson
met Edward James Olmos, Jamie Bamber en Katee Sackhoff

Battlestar Galactica volgt de zoektocht van het gelijknamige schip naar een onbekende verafgelegen planeet genaamd Aarde. Aan boord bevinden zich de laatste menselijke overlevenden van een oorlog tegen de gevaarlijke Cylons, kunstmatige levensvormen. De mensen maakten tot voor kort deel uit van de machtige 12 Koloniën, een grote en welvarende samenleving die verspreid lag over 12 planeten. De Kolonialen wilden graag vrede sluiten met de Cylons, maar de vijand had andere plannen: met de hulp van een menselijke verrader lukte het ze om met een grootscheepse aanval alle 12 Koloniën te vernietigen en het merdendeel van het menselijke ras uit te roeien. Een kleine groep mensen en civiele ruimteschepen wist deze holocaust door toeval te overleven. Ze groepeerden zich rond het enigste overgebleven oorlogsschip: de Battlestar Galactica. Zonder thuiswereld en opgejaagd door de Cylons, besluit de vloot gezamelijk op zoek te gaan naar de mythische 13e Kolonie genaamd Aarde, waar men, behalve een veilige thuishaven, ook steun hoopt te vinden in het gevecht tegen de Cylons. Niemand weet echter waar de Aarde zich bevindt en het is nog maar de vraag of deze planeet niet slechts een mythe is.

1. He That Believeth in Me
  2. Six of One
  3. The Ties That Bind
  4. Escape Velocity
  5. The Road Less Traveled
  6. Faith
  7. Guess What's Coming to Dinner?
  8. Sine Qua Non
  17. Someone to Watch Over Me
  18. Islanded in a Stream of Stars
  19. Daybreak: Part 1
  20. Daybreak: Part 2
Moet de laatste dubbelaflevering van twee en een half uur nog steeds bekijken maar ben er eigenlijk niet happig om. Het laatste seizoen heeft me zo weinig geboeid en dat is jammer aangezien de serie begon met twee sterke seizoenen. Ik zal maar eens op internet zoeken wat het einde is. Seizoen 1 en 2 vond ik geweldig, 3 had een sterk begin maar zwakte in het midden serieus af en seizoen 4 is waar alle stoppen zijn doorgeslagen en ze te ver gingen.