Mijn Series +

Battlestar Galactica - Seizoen 1 (2004-2005)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Ronald D. Moore en Glen A. Larson
met Edward James Olmos, Jamie Bamber en Katee Sackhoff

Battlestar Galactica volgt de zoektocht van het gelijknamige schip naar een onbekende verafgelegen planeet genaamd Aarde. Aan boord bevinden zich de laatste menselijke overlevenden van een oorlog tegen de gevaarlijke Cylons, kunstmatige levensvormen. De mensen maakten tot voor kort deel uit van de machtige 12 Koloniën, een grote en welvarende samenleving die verspreid lag over 12 planeten. De Kolonialen wilden graag vrede sluiten met de Cylons, maar de vijand had andere plannen: met de hulp van een menselijke verrader lukte het ze om met een grootscheepse aanval alle 12 Koloniën te vernietigen en het merdendeel van het menselijke ras uit te roeien. Een kleine groep mensen en civiele ruimteschepen wist deze holocaust door toeval te overleven. Ze groepeerden zich rond het enigste overgebleven oorlogsschip: de Battlestar Galactica. Zonder thuiswereld en opgejaagd door de Cylons, besluit de vloot gezamelijk op zoek te gaan naar de mythische 13e Kolonie genaamd Aarde, waar men, behalve een veilige thuishaven, ook steun hoopt te vinden in het gevecht tegen de Cylons. Niemand weet echter waar de Aarde zich bevindt en het is nog maar de vraag of deze planeet niet slechts een mythe is.

1. 33
  10. The Hand of God
  11. Colonial Day
  12. Kobol's Last Gleaming, Part 1
  13. Kobol's Last Gleaming, Part 2
De ultieme Sci-Fi serie. Te beginnen heeft het een sterk, goed doordacht verhaal met de nodige twists. Daarnaast zitten alle elementen erin die een Sci-Fi serie nodig heeft: Cylons, schitterende ruimte scenes, actie, enz. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste Star Trek series wordt alles rauw en (voor een sci-fi serie) realistisch in beeld gebracht.

Sciencefiction zoals het hoort te zijn.

avatar van CorvisChristi
En ik zeg het niet gauw, maar deze remake vind ik stiekem ook een stuk beter dan het origineel.