Mijn Series +

Intruders - Seizoen 1 (2014)

Mystery / Thriller

ontwikkeld door Glen Morgan
met Mira Sorvino, John Simm en Sonya Salomaa

Jack Whelan, een voormalige LAPD agent met een onrustige en gewelddadige geschiedenis, ziet zijn leven verbrijzeld worden als zijn vrouw Amy verdwijnt. Jack wordt dieper meegezogen in het mysterie als zijn middelbare school vriend, Gary Fischer, verschijnt om zijn hulp te vragen met een moordzaak. Hoe meer Jack onderzoekt, hoe meer complexe en surrealistische ontdekkingen er gedaan worden. Wat Jack onthult leidt hem door het donkere pad van zijn eigen verleden en dichter bij de angstaanjagende onthullingen over een geheim genootschap bekend als Qui Reverti.

1. She Was Provisional
  6. Bound
  7. The Crossing Place
  8. There Is No End
avatar van 606
Na Stranger Things was ik al verbaasd over Milly Bobby en nu zag ik dat ze ook hierin mee doet. Maar jeejtje wat kon ze hier al acteren zeg ongelooflijk. Lijkt haast niet mogelijk maar het is wel. Toptalent is hier op zijn plaats.

avatar van 606
Snap de slechte stemmen niet, vond het verrassend en Spannend en er werd goed geacteerd.

avatar van ZAP!
Ging (best) wel. Natuurlijk een heel typisch bovennatuurlijk verhaaltje met van alles wat er bij gehaald wordt (o.a. reïncarnatie of iets wat er op lijkt, de Bilderbergconferentie en de Illuminati - ik denk tenminste dat Qui Reverti hier aan refereert), veel spanning (of in elk geval zo bedoeld), een beetje actie, een beetje horror en toch veel drama. Beetje in richting van een Fallen (1998) - MovieMeter.nl.

Ik vond het meisje nog niet eens zo goed acteren, maar wel te doen, de rol was natuurlijk ook best 'grappig'. Vanwege John Simm dacht ik dat het in Engeland zou spelen, maar dat werd dus (grotendeels) het noordwesten van Amerika - fijne omgeving. Sommige stukken waren wat al te cliché, maar er zaten best intrigerende zaken in (heb bv. die moorden in Baden bei Wien nog even proberen op te zoeken, maar Google vertelt me niets... zal wel verzonnen zijn?).

Al met al is dit niet hoogstaand of zo en je moet er een beetje van houden - noem het een guilty pleasure. Voor mij keek het lekker weg, ook al was de finale wat teleurstellend. Fijne (helaas kleine) gastrol van Robert Forster is nog het vermelden waard.

3,0*.

avatar van Phantasm
Een hele kleine 3 * dan, geweldig vond ik het niet allemaal, leuk voor een keer.