ad
  • 8.142.160 stemmen

Intruders - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Intruders

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: zaterdag 23 augustus 2014

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Intruders

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. She Was Provisional

Mysteries ontvouwen zich als Amy naar Seattle gaat op zakenreis en verdwijnt. Jack gaat naar Seattle om alleen maar meer onbeantwoorde vragen over de verblijfplaats van Amy bloot te leggen. Een oude vriend bezoekt Jack en vraagt ​​om zijn hulp. Ondertussen begint de negen jaar oude Madison zich grillig te gedragen na het zien van een vreemdeling op het strand.

2. 2. And Here…You Must Listen

Jack probeert wanhopig om Amy te vinden in Seattle, maar haar acties leiden tot meer vragen dan antwoorden. Madison zit op een treinstation met een kaartje naar Seattle, een envelop met contant geld, en een mysterieuze sleutel.

3. 3. Time Has Come Today

Jack keert terug naar huis en vind Amy slapend in bed. Ze heeft een logische verklaring voor haar verblijfplaats in Seattle. Jack is doodsbang voor de geestelijke gesteldheid van Amy. Ondertussen komt Gary met alarmerende berichten. Het wordt gevaarlijk als Madison naar Seattle gaat, vastbesloten om te ontkomen. Een deal uit Richards verleden blijft hem achtervolgen.

4. 4. Ave Verum Corpus

Gary onthult een vreemd verband tussen zijn voormalige cliënt en Amy. Maar net als Jack en Gary de stukjes van de puzzel samen leggen, wordt hun enige betrouwbare bron op brute wijze vermoord. Ondertussen is Madison in Seattle gearriveerd en bedreigt een oude bekende.

5. 5. The Shepherds and the Fox

Madisons instincten winnen aan kracht als ze langzaam de herinneringen van Marcus begint te begrijpen. Jack ontdekt dat Gary niet helemaal eerlijk is geweest en dwingt hem een angstaanjagende bekentenis te doen. Richard komt eindelijk oog in oog te staan met Marcus.

6. 6. Bound

Rose confronteert Jack om de oorzaak van het recente vreemde gedrag van Amy uit te leggen. Amy's verleden - één dat ze zo hard heeft onderdrukt - begint terug te komen en de enige manier om Jack te beschermen kan hem juist het meeste pijn doen. Ondertussen ontdekt Richard een geheim over Rose.

7. 7. The Crossing Place

Een gruwelijk geheim dat begraven ligt in de achtertuin van Jack zet hem aan tot een ​​laatste poging om Amy mee naar huis te nemen. Rose ontvoert een nederige ober van wie ze denkt dat hij antwoorden heeft. Richard vertelt Rose de waarheid over de terugkeer van Marcus, terwijl Marcus steeds dichter bij zijn wraak tegen Rose komt. Gary heeft eindelijk door hoe hij de corruptie achter Qui Reverti bloot kan leggen, maar het vraagt ​​een ondenkbaar offer.

8. 8. There Is No End

Jack ontdekt de alarmerende omvang van de organisatie waar hij Amy aan verloren is. Marcus en Madison gaat een dodelijke strijd aan. Richard is gedwongen op de vlucht, maar werft een onverwachte partner.

avatar van 606

Na Stranger Things was ik al verbaasd over Milly Bobby en nu zag ik dat ze ook hierin mee doet. Maar jeejtje wat kon ze hier al acteren zeg ongelooflijk. Lijkt haast niet mogelijk maar het is wel. Toptalent is hier op zijn plaats.

avatar van 606

Snap de slechte stemmen niet, vond het verrassend en Spannend en er werd goed geacteerd.

avatar van ZAP!

ZAP!

Ging (best) wel. Natuurlijk een heel typisch bovennatuurlijk verhaaltje met van alles wat er bij gehaald wordt (o.a. reïncarnatie of iets wat er op lijkt, de Bilderbergconferentie en de Illuminati - ik denk tenminste dat Qui Reverti hier aan refereert), veel spanning (of in elk geval zo bedoeld), een beetje actie, een beetje horror en toch veel drama. Beetje in richting van een Fallen (1998) - MovieMeter.nl.

Ik vond het meisje nog niet eens zo goed acteren, maar wel te doen, de rol was natuurlijk ook best 'grappig'. Vanwege John Simm dacht ik dat het in Engeland zou spelen, maar dat werd dus (grotendeels) het noordwesten van Amerika - fijne omgeving. Sommige stukken waren wat al te cliché, maar er zaten best intrigerende zaken in (heb bv. die moorden in Baden bei Wien nog even proberen op te zoeken, maar Google vertelt me niets... zal wel verzonnen zijn?).

Al met al is dit niet hoogstaand of zo en je moet er een beetje van houden - noem het een guilty pleasure. Voor mij keek het lekker weg, ook al was de finale wat teleurstellend. Fijne (helaas kleine) gastrol van Robert Forster is nog het vermelden waard.

3,0*.

avatar van Phantasm

Phantasm

Een hele kleine 3 * dan, geweldig vond ik het niet allemaal, leuk voor een keer.