• 10.566 nieuwsartikelen
  • 8.965.328 stemmen

Masters of the Air (2024)

Drama / Oorlog | Miniserie

Show titel: Masters of the Air

Genre: Drama / Oorlog

Afleveringen: 9

Speelduur: 6 uur en 20 minuten

Ontwikkeld door: Gary Goetzman, Steven Spielberg en Tom Hanks

Met: Austin Butler, Barry Keoghan en Callum Turner

Datum van release: vrijdag 26 januari 2024

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk miniserie via Apple TV+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Masters of the Air

Het is de Tweede Wereldoorlog. Een speciale eenheid van de Amerikaanse, luchtmacht wordt gevormd door elf mannen, die kilometers boven de grond achter de vijandelijke linies in een bommenwerper betrokken zijn bij tijdens de zogeheten 'daglichtbombardementen' door de geallieerden op Duitsland, die van medio 1942 tot het einde van de Tweede Wereldoorlog plaatsvinden. Zo nemen de geallieerde strijdkrachten het op tegen de zwermen Duitse jagers van Hitler.

Afleveringen

1. 1. Part One

26 januari 2024 (1 uur en 02 minuten)

2. 2. Part Two

26 januari 2024 (55 minuten)

3. 3. Part Three

2 februari 2024 (48 minuten)

4. 4. Part Four

9 februari 2024 (52 minuten)

5. 5. Part Five

16 februari 2024 (53 minuten)

6. 6. Part Six

23 februari 2024 (1 uur en 01 minuut)

7. 7. Part Seven

1 maart 2024 (49 minuten)

8. 8. Part Eight

Sgt. Clifford “Cliff” Starkley

Lt. Oscar C. Amison Jr

avatar van bounze

bounze

Een zeer geromantiseerde serie over de bommenwerpers van de 2e wereldoorlog. De aktie scenes lijken goed maar het uiteindelijke gevolg van aanvallen krijg je niet te zien en dat is jammer. Deze serie is te zoetsappig en geeft niet het gevoel dat je midden in een oorlog zit zoals bij Band of Brothers of The Pacific. Het is allemaal niet spannend genoeg.

avatar van bounze

bounze

avatar van Agnimaatje

Agnimaatje

Boring 6th episode of MOTA.

Hoewel goede setting, kostuums en filmografie, vrij saaie aflevering.

Leukste verschijning vond ik de actrice die de hoofdrol speelde in de serie A Small Light.

In mijn vorige bericht verwachtte ik dat in deze aflevering de raid van 14 oktober 1943 naar Schweinfurt aan bod zou komen; niet dus.

Komende afleveringen waarschijnlijk wel veel 'POW geneuzel'.

Carb0neum schreef:

Boring 6th episode of MOTA.

Hoewel goede setting, kostuums en filmografie, vrij saaie aflevering.

Ik vind dat aflevering 6 goed begint de eerste paar minuten, maar daarna kakt het in.

Onderwerpen van de aflevering: Het universiteitsleven en tweeledig het gevangenisleven c.q. op de vlucht zijn.

Ik heb de aflevering uitgezet en ben er wel een beetje klaar mee.

Zoals jij ook aangeeft is alles beschikbaar om er iets moois van te maken.

Ik weet echt niet wat de makers van Masters of the Air, met Masters of the Air willen bereiken.

Aflevering 6 vind ik saai en kijkend naar alle 6 afleveringen zoals ik eerder al vond: Zielloze personages zonder enige diepgang. En langdradig met veel praat dialogen en vooral veel van hetzelfde.

avatar van Canon1967

Canon1967

bounze schreef:

Ik ben het 100 % eens met uw mening. De realiteit was wellicht enigzins anders. Weerom een zoetsappig amerikaans aftreksel van een periode waar blijkbaar enkel glorieuze daden zijn gesteld. Over de effectieve miserie wordt zelden gerept. Het feit dat er zelfs de moeite niet meer gedaan wordt om enige autenticiteit (geen enkele echte B -17 is gebruikt, locatie's zijn 80% nagebouwd, afgelikte acteurs,...) te steken in deze serie gaf mij op voorhand al een naar voorgevoel.

Band of brothers was uitstekend, nadien is het alleen maar commercieël bergaf gegaan. Kortom...nice to see, maar daar stopt het ook.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Spijtig dat dit zo tegenvalt. Ik ga het binnenkort eens kijken als alles beschikbaar is. Ik eis ook geen BoB niveau, dat was zo goed, maar je hoopt toch minstens dat dit The Pacific niveau is.

The Oceanic Six schreef:

Nu ben ik wellicht mijn mening teveel aan het pushen. Maar Masters of the Air vind ik absoluut niet op het niveau van The Pacific. Ga dus niet met deze insteek de serie in, is mijn advies.

Elke aflevering van Masters of the Air heeft wel een paar enkele minuten die goed zijn. Maar ze hebben 'gewoon' veel te weinig spannends te melden en dat vullen ze haast elke aflevering aan met de eeuwige saaie dialogen of overbodige scenes. Deze serie had makkelijk door de helft gekund. Als je alle overbodige poeha eruit knipt oogt de serie ook gelijk een stuk spannender, vlotter enz.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet heel veel series en films kijk. Dus wellicht hekel ik mij er eerder aan of valt het meer op. Maar Master of the Air is vrij steriel.

Ik heb het strafkamp van Band of Brothers eens naast die van Masters of the Air gelegd. Waar je bij Band of Brothers echt een heel unheimlich gevoel krijgt. Alsof je er zelf bij bent. Met een gebrek aan eten, hygiene, fitheid en de stank, en het leed niet te harden is. Is die van Masters of the Air een plek vol vertier, waar fitte kerels aan het rennen zijn en lachen. Ze zien er fit (te(schoon) en gezond uit en er lijkt weinig aan de hand. Nu weet ik niet of een Band of Brothers stijl strafkamp anno 2024 nog wel gepruimd wordt door het publiek.

Het geeft weldegelijk een heel goed beeld waar Band of Brothers echt scoort en Masters of the Air het absoluut laat liggen. Dit zijn dezelfde makers. Nu snap ik dat het niet of moeilijk te evenaren is maar een spannende setting zoals hierboven hadden ze zeker kunnen maken. Eens te meer omdat ze nu een keer niet gebonden zijn aan de toch wat beperkte mogelijkheden met de lucht en een oorlog in de lucht. Maar het blijft uiteraard mijn mening. Er zullen genoeg leden anders denken over de serie.

avatar van Petina

Petina

Na al deze berichten te hebben gelezen ga ik de laatste afleveringen in één ruk kijken.

Ik vond ook dat ik geen binding heb met de acteurs maar ik mag hopen op een mooi einde want de vorige series waren toch wel top.

avatar van Nitefall

Nitefall

Ik vind het wel een leuke serie, maar ze zitten veel te weinig in hun toestellen om de luchtoorlog echt goed weer te geven. De raids zijn zo weer voorbij, alsof het een ritje naar de volgende wijk is. Iedere keer weer staan ze daarna voor hun kisten die altijd weer helemaal aan gort geschoten zijn.

De luchtgevechten in ep. 5 zijn wel serieus indrukwekkend.