• 11.521 nieuwsartikelen
  • 9.042.874 stemmen

Flexe Gasten - Seizoen 1 (2020-2021)

- Nog geen stemmen

Alternatieve titel: Nerds with Attitude

IMDb beoordeling: 8,6 (14)

Afleveringen: 10

Speelduur: 2 uur en 02 minuten

Ontwikkeld door: Brian de Vore en Nick Jongerius

Met: Jay Pothof, Lars Nieuwenhuis en Harvey Elgood

Oorsprong: Nederland

Datum van release: vrijdag 6 november 2020

Eerst uitgezonden op: NPO Zapp (Nederland)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Flexe Gasten

Steef, Lucas en Oscar zijn drie nerds die op de eerste dag van het nieuwe schooljaar direct weer het doelwit zijn van allerlei pesterijen en vernederende acties. De jongens zijn het helemaal zat om altijd maar de losers van de school te zijn. Als ze bedenken dat de populaire jongens altijd iets met sport of muziek doen, komt Steef op een goed idee. Wat nou als ze een eigen hiphopgroep oprichten? Samen gaan ze aan de slag met muziek en dans om eindelijk populair te worden.

Afleveringen Seizoen 1 (2020-2021)

1. 1. Hoe Worden Wij Populair?

6 november 2020 (11 minuten)

Als Steef, Lucas en Oscar op de eerste schooldag gelijk weer het doelwit zijn van pesterijen, zijn de jongens het definitief zat om altijd maar de losers van de school te zijn. Als ze beseffen dat de populaire jongens altijd iets met sport of muziek doen, komt Steef op een idee: wat als ze een hiphop groep oprichten?

2. 2. Alles Draait om Je Imago

13 november 2020 (10 minuten)

Steef, Lucas en Oscar gaan vol enthousiasme aan de slag met hun eerste track, maar al snel blijkt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Maar dan krijgt Steef een idee: wat als ze zich gewoon kleden als rappers? Imago is alles wat je nodig hebt, toch?

3. 3. Eerste Optreden Gaat Fout?!

20 november 2020 (12 minuten)

De Flexe Gasten hebben hun eerste track online gezet, maar los van hun tante luistert niemand. In een poging trending te worden besluit Steef de jongens in te schrijven voor het open podium op school! Maar als ze zien dat de hele school komt kijken, slaat de nervositeit toe...

4. 4. Benji Wil Meer...

27 november 2020 (13 minuten)

De jongens kijken uit naar hun eerste sessie met muziekdocent Stanley. Hij gaat hen vast helpen een vette hiphop track te maken, maar niets blijkt minder waar. Stanley neemt zijn taak zeer serieus en laat de jongens allemaal saaien dingen leren, het lijkt wel school!

5. 5. Joint Scoren

4 december 2020 (12 minuten)

Wanneer Steef, Oscar en Lucas kampen met een writers block denken ze als "echte" rappers wiet nodig te hebben om tot inspiratie te komen. Maar waar haal je dat eigenlijk? Na een heel avontuur in het park blijkt Benji de enige te zijn die de Flexe Gasten verder kan helpen...

6. 6. Worden We Gearresteerd?

11 december 2020 (13 minuten)

De track is er. Nu de clip nog. Als de jongens hulp krijgen van Nova doen Steef en Oscar allebei hun best om indruk te maken. Het begint met kleine attente gebaartjes, maar binnen de kortste keren brandt er een hevige concurrentiestrijd los tussen de Flexe Gasten.

7. 7. Zijn We Eindelijk Populair?

18 december 2020 (14 minuten)

De video van de Flexe Gasten die gearresteerd worden lekt uit en gaat viral. Eindelijk zijn de jongens populair. Om hun gangster imago nog iets verder aan te zetten, schept Oscar op dat zijn familie in de Colombiaanse maffia zit. Hij is alleen helemaal vergeten dat zijn moeder die middag voor een oudergesprek naar school komt.

8. 8. Fissa met Champagne

25 december 2020 (11 minuten)

De Flexe Gasten geven een tuinfeest voor de lancering van hun eerste track. Maar hoe zorg je er dan voor dat de populaire jongeren komen? Oscar heeft de oplossing, zijn neef werkt bij een slijter, die heeft vast de juiste dram om het feestje los te laten gaan...

9. 9. Disstrack

1 januari 2021 (13 minuten)

Het flexe leven zit er op. De drie jongens zijn weer terug waar ze waren toen het schooljaar begon, alleen zonder elkaar. Steef baalt als een stekker en wil het goed maken. Maar als Lucas en Oscar daar niet van willen weten, overschreeuwt Steef zich en kondigt breed aan dat hij solo gaat. Hij heeft die jongens immers toch helemaal niet nodig?

10. 10. Kan Steef het Goedmaken?

8 januari 2021 (13 minuten)

Steef wil niks liever dan het goedmaken met zijn vrienden, maar hoe? Hij krijgt hulp uit onverwachte hoek in de vorm van Stanley. Die vind dat het tijd wordt dat Steef zijn gevoelens op papier gaat zetten en inspireert hem tot een goedmaakrap - eentje die regelrecht uit het hart komt. Als Laura de rap onder ogen krijgt die hij voor zijn vrienden wil spelen, probeert ze hem daarvan te weerhouden: dat is publieke zelfmoord!

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.