• 8.985.301 stemmen

Met: Prince Harry en Meghan Markle

Datum van release: donderdag 8 december 2022

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Harry & Meghan

In deze documentaireserie vertellen de graaf en de gravin van Sussex het complexe traject dat ze samen hebben afgelegd, vanaf het moeizame begin van hun verkering tot hun uiteindelijke afscheid van het koninklijke leven. Ze doen vooral uit de doeken waarom ze uit het Britse koningshuis zijn gestapt. Wat deed hen dit drastische besluit nemen? Waren er geruchten waar, en zo ja, welke? Wilden leden van de koninklijke familie inderdaad niet dat een gekleurd persoon iemand haar intrede zou doen in het paleis? En hoe leeft het koppel eigenlijk nu in Amerika?

8 december 2022 (57 minuten)

Harry vertelt over de impact van een jeugd in de publieke belangstelling en hij en Meghan staan stil bij het begin van hun onverwachte romance.

8 december 2022 (56 minuten)

In 2016 wordt de relatie openbaar. En dat is ook het begin van de publieke aandacht. Meghan herinnert zich haar school, leven thuis, haar acteerwerk en activisme van voor Harry.

8 december 2022 (1 uur)

De verloving van het paar wakkert zowel cynisme als hoop aan. Terwijl Meghan worstelt met de koninklijke protocollen, beginnen de krantenkoppen haar familie erbij te betrekken.

15 december 2022 (1 uur)

De bruiloft van Harry en Meghan is een doorslaand succes. Maar naarmate hun populariteit groeit, beginnen interne barsten en berichtgeving in de media hun tol te eisen.

15 december 2022 (52 minuten)

Nadat privécorrespondentie met hun families is uitgelekt, neemt het koppel een cruciale beslissing. De online campagnes die erop volgen, zijn ijzingwekkend.

15 december 2022 (1 uur en 03 minuten)

Het koppel wordt in Californië door een vriend verwelkomd. Te midden van pijnlijke verliezen en juridische gevechten beginnen Harry en Meghan aan hun toekomst te werken.

Jezus, gewoon 6 afleveringen....zo interessant zijn die twee ook weer niet.

Eerste 3 op 8 december, andere 3 op 15 december.

De eerste trainer heeft denk ik bij Charles en William wel zweet op de rug opgeleverd. Dat gaat wel nasty worden.

avatar van Bxian32

Bxian32

Begonnen met kijken. Tja, voor mij blijft het voelen als de ultieme exploitatie en heeft het niets te maken met je verhaal zo nodig willen vertellen. Mooie plaatjes, gelikte beelden. Komt weinig authentiek over.

Het is ook niet makkelijk authentiek te zijn in zulke kringen vrees ik... Zij verdienen er dik mee (100 miljoen dollar meen ik) en da's handig want flipping burgers bij de Mac of zo zit er voor hen helaas niet in, ze mogen hun verhaal doen (wat best relevant is om alle monarchieën zo stukje bij beetje te ontmantelen) en er zijn toch ook een heleboel mensen die ervan smullen - nog meer mensen blij.

avatar van peter74

peter74

Wat een spektakel

Ik trek die Meghan vrij slecht, echt alles wat ze zegt of doet lijkt fake en uitgedacht.

Wel denk ik dat ze echt verliefd op Harry is, en wederzijds.

Maar why the fuck wil ze zo graag met Harry zijn als alles aan zijn prinselijke leven niks voor haar is. Beetje makkelijk dat ze alles op racisme gooit als ze kritiek krijgt.

Deze afleveringen zijn wel weer echt PR voor beiden, kritiekloos en dus heel middelmatige docu-reeks. De rest komt volgende week uit, ik zal het afkijken voordat ik een cijfer geef. En ook gewoon zes keer een uur, dit had ook wel de helft korter gekund.

avatar van Marbles

Marbles

Oh jeetje, dit is er zo een: Witte mensen slecht!

En wat in hemelsnaam heeft de slavernij in het verleden hier mee te maken?

Ik kom er net achter dat er nog drie afleveringen zijn. Wat een ellende.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik alle 6 de afleveringen heb bekeken, want zo'n docureeks is echt teveel eer voor dit stel. En toch was ik benieuwd, net als velen in de wereld want het is een kijkcijferhit.

Maar het is vooral een lange, vermoeiende zit met 6 afleveringen vol geklaag en zelfmedelijden van Harry en Meghan. Op zich komt het paleis er nog redelijk van af, ze richten hun pijlen vooral op de showbizzmedia. Al krijgen de koninklijke familieleden wel een paar trappen onder de kont.

Kijk, Harry lijkt me een aardige jongen en Meghan lijkt me ook niet een naar persoon, maar ze zijn me samen iets te camerageil. Meghan lijkt een rol te acteren zoals ze dat vanuit haar oude beroep deed. En ja, er is hun best wel wat aangedaan, de koninklijke familie lijkt me ook een machine die niet remt of ontwijkt, maar waarom zij perse daarbij wilde horen komt er bijvoorbeeld niet uit. Net als hoe de verstandshouding tussen Harry en zijn familie nou echt nu is.

Deze docu mist nuance en een kritische blik. Dit is gemaakt in samenwerking met Harry en Meghan en dat ligt er veel te dik bovenop. Het ligt aan iedereen, maar zij hebben niks fout gedaan. En dan mogen ook de vriendinnen en familie van Meghan nog regelmatig mee snotteren en jammeren hoeveel onrecht haar is aangedaan. Ik had graag ook bv iemand als Pierce Morgan een tegengeluid horen geven. Of Charles en William, al is dat uiteraard onrealistisch.

Maar je kijkt dus eigenlijk naar 6 uur docu wat volgens mij ook wel in een anderhalf uur had gepast. En zo shockerend als het werd aangekondigd is dit zeker niet.

PS: Harry en Meghan die elkaar H en M noemen, pffffff.

The Oceanic Six schreef:

Ik had graag ook bv iemand als Pierce Morgan een tegengeluid horen geven. .

Gelukkig heeft Piers (met een s, niet zoals ik het in mijn mening spelde ) zich weer even laten gaan

De mening van Piers Morgan

avatar van Bxian32

Bxian32

Intussen kunnen stemmen want alle 6 afleveringen gezien. Tja, wat ik al zei, het is allemaal zo gemaakt en gelikt. Het is net of je naar een serie zit te kijken die gebaseerd is op de "realiteit". Beide hoofdrolspelers staan daar echter niet echt in helaas. Een en al miskenning, een eenzijdig verhaal. Alles is de schuld van een ander. Ik zie twee niet al te snuggere mensen (met name Harry) die het begrip self centered een nieuwe dimensie geven.

• 1999 berichten

Ik begrijp niet hoe mensen na 6 uur van dit nog steeds haat richting Meghan kunnen gooien. 0 inlevingsvermogen en compassie.

Mooie docu. Bouwt fijn op en geeft een kijkje in wat zich in de levens van Harry & Meghan heeft afgespeeld de afgelopen jaren. Ik ben blij dat ze zich uiteindelijk hebben kunnen losbreken van de giftige (met name) Britse media en Britse royals. Wat Diana tevergeefs probeerde is hun wel gelukt. Laat ze maar lekker genieten nu, met hun gezinnetje. Het lijken me fijne mensen.

_Se7en_ schreef:

Dan ben je er helemaal ingetrapt.

Lees deze review eens:

Recensie Netflix-serie 'Harry & Meghan' - SerieTotaal

Verwoord goed hoe denk ik veel mensen over Harry en Meghan denken.

The Oceanic Six schreef:

Dan ben je er helemaal ingetrapt.

Lees deze review eens:

Recensie Netflix-serie 'Harry & Meghan' - SerieTotaal

Verwoord goed hoe denk ik veel mensen over Harry en Meghan denken.

Het is niet zo heel moeilijk om te bedenken dat deze docu een eenzijdig beeld geeft. Het is namelijk hun verhaal. Natuurlijk zullen Meghan en Harry ook fouten gemaakt hebben en natuurlijk leggen ze daar niet de focus op. Praat dat goed hoe met name Meghan helemaal kapot gemaakt werd in de Britse media? Lijkt me niet.

En als "veel" mensen zo slecht over haar denken zijn ze juist in de onzin van tabloids getrapt. Er is helemaal niets geleerd van het dramatische verhaal van Diana en dat vind ik diep triest.

_Se7en_ schreef:

Het is niet zo heel moeilijk om te bedenken dat deze docu een eenzijdig beeld geeft. Het is namelijk hun verhaal. Natuurlijk zullen Meghan en Harry ook fouten gemaakt leggen en natuurlijk leggen ze daar niet de focus op. Praat dat goed hoe met name Meghan helemaal kapot gemaakt werd in de Britse media? Lijkt me niet.

Het is hun verhaal ja, maar het is een enorm huilverhaal geworden door de eenzijdige berichtgeving. Ze hebben letterlijk nergens schuld in erkend. Meghan is inderdaad onbehoorlijk aangepakt in de media, maar dat heeft ze ook voor een deel zelf veroorzaakt met haar houding en acties. Waarom laten ze Kate wel met rust? Omdat zij normaal doet en niet de monarchie probeert te slopen als buitenstaander.

Overigens hilarisch dat ze naar Amerika vluchten voor rust van de paparazzi om daarna een serie als deze te releasen.

The Oceanic Six schreef:

Bah bah, wat kortzichtig zeg. Het is iets heel anders om 24/7 gevolgd te worden door paparazzi en bedolven te worden onder onzinverhalen door mediabronnen die hier gelijk staan aan de Story en de Privé of om zelf je verhaal te doen via een medium waar je controle over hebt. Is geen hogere wiskunde dit.

Kate wordt geprezen voor dezelfde dingen waar Meghan voor afgeslacht wordt. Off-shoulder jurk bij Meghan? Walgelijk, trashy, royal onwaardig. Off-shoulder jurk bij Kate? Prachtig, stijlvol, wat een vrouw. Met beide jurken was helemaal niets mis. En dit is maar één van de vele voorbeelden.

Kan je uitleggen hoe Meghan "de monarchie probeerde te slopen?"

avatar van lang pee

lang pee

Wees nou eerlijk, een Koningshuis is toch niet meer van deze tijd, en toch blijven ze in een land dat er slechter aan toe is dan ooit vele miljoenen spenderen aan deze leeghangers. Die rosse heeft geen minuut gewerkt van heel zijn leven en wat een gezaag en geklaag, als het aan mij ligt afschaffen die handel en investeren in echte mensen.....

_Se7en_ schreef:

Kan je uitleggen hoe Meghan "de monarchie probeerde te slopen?"

Wat een emoties. Zit het zo hoog?

Meghan wist waar ze aan begon toen ze zo nodig een rijke prins moest daten. Dat ze in het Engelse koningshuis zou komen. En als ze daar niks van wist dan heeft ze zich heel slecht voorbereid.

Jij pakt er een voorbeeldje uit van jaren later, maar Meghan heeft nooit een moment laten zien de Britse royal family te nemen zoals ze zijn. Een ouderwets, koud koningshuis. Ik heb niks met die mensen, maar ik blijf er dan ook ver vandaan. Zij moest perse met Harry zijn.

Je kan ook gewoon de kritieken op deze docu reeks lezen, daar geven mensen hele behoorlijke argumenten waarom dit een nep huilverhaal is. Waarbij hen echt wel wat is aangedaan, maar een groot deel hebben ze zelf veroorzaakt.

• 1999 berichten

"Zij moest per se met Harry zijn"

Ja, nou en? Als die mensen toch van elkaar houden. Dat hoeft toch niet ten koste te gaan van je hele leven? Dan kan je zeggen dat Diana's lijdensweg en uiteindelijke dood ook haar eigen schuld geweest zijn. Zij moest zo nodig met de kroonprins zijn, die op zijn beurt zo nodig met iemand anders wou zijn.

_Se7en_ schreef:

"Zij moest per se met Harry zijn"

Goh, wat toevallig. Een bekende actrice valt voor een rijke prins.

Diana is een heel ander verhaal. Die heeft er jaren alles aan gedaan om te voldoen aan de koninklijke eisen. Tot ze er aan onderdoor ging. Meghan niet.

The Oceanic Six schreef:

Wat een emoties. Zit het zo hoog?

Dat is exact hetzelfde als Diana dus?

kos schreef:

Dat is exact hetzelfde als Diana dus?

Lezen is een kunst merk ik. Heb nota bene het bericht boven je uitgelegd wat het verschil is tussen beiden.

Jouw verhaal raakt kant noch wal, aburefan, ik neem aan dat dabomb daar op doelde. Voor Meghan en Diana gaat hetzelfde op, namelijk dat ze beide zo nodig een prins moesten daten (als je het cynisch wilt bekijken). Dat Diana probeerde voldoen aan de koninklijke eisen (ik weet of dat wel echt zo is, maar goed) doet daar helemaal niets aan af. Ik heb de docu niet gezien, maar wel het nodige meegekregen over hoe Meghan behandeld is en daar mag ze toch haar verhaal over doen, waarom niet?

Jij zei dat Meghan en Harry zelf een groot deel van hun ellende aan zichzelf te danken hebben, kan je daar concreet wat voorbeelden van geven?

The Oceanic Six schreef:

Kijkcijferhit ammehoela. Je had gewoon zin om eens even lekker azijn te pissen, geef nou maar toe.

ZAP! schreef:

Probeer je me nu te beledigen met dat laatste, of wat is je doel?

Heeft trouwens weinig zin de discussie aan te gaan met iemand die zelf niet heeft gestemd. Hoe kun je nu weten dat ik azijn probeer te pissen als je de toon van de docu niet hebt gezien?

Je snapt er verder geen bal van wat ik probeer te zeggen merk ik. Prima hoor, zoek eerst maar eens een normale toon voor je inhoudelijke berichten terug verwacht.

The Oceanic Six schreef:

Ja en die uitleg klopt dus voor geen meter.

The Oceanic Six schreef:

Probeer je me nu te beledigen met dat laatste, of wat is je doel?

Het was een poging de waarheid boven tafel te krijgen. Maar ik begrijp dus dat jij alle series die een kijkcijferhit zijn, gaat kijken? Dat mag natuurlijk, maar het komt op mij vrij absurd over.

The Oceanic Six schreef:

Ik heb wel kleine stukjes gezien en het sprak mij eerlijk gezegd ook bepaald niet aan, ik ga dit daarom ook niet kijken. Zes uur van iets dat me totaal niet aanspreekt? Nee, dank.

The Oceanic Six schreef:

Ik snap idd geen bal van je probeerde te zeggen, dat was nou net mijn punt. Verder is mijn toon vrij redelijk dacht ik, maar stuur gerust een misbruikmelding in naar de crew, zal mij benieuwen hoe zij dat beoordelen.

ZAP! schreef:

Ik ben je weinig verschuldigd, maar je mag best weten dat ik op zijn tijd wel kan genieten van een schandaaldocu. Ik wist alleen niet dat het zo'n jammer en klaagverhaal zonder zelfkritiek werd. En ik kijk graag naar dingen die op dat moment populair zijn omdat ik het nieuws intensief volg. Wat afschuwelijk zeg, hoe kan ik.

Dat jij het niet wil zien mag, maar ga dan ook niet een oordeel vellen wie er in deze discussie gelijk heeft.

En ik hoef niemand te benaderen, ik slaap geen seconde slechter van een ZAP die op mij de aanval zoekt, maar verwacht dan ook geen leuke discussie terug.

The Oceanic Six schreef:

Het ging vooral even om jouw kromme vergelijken tussen Diana en Meghan, daar kan iedereen over meepraten als men hier meegelezen heeft.

Verder:

Verder:

Mooi man. Je had ook niks kunnen plaatsen, was de discussie net zo interessant geweest.

Doei he.

Welke discussie?