• 8.985.812 stemmen

Tulsa King - Seizoen 1 (2022-2023)

Show titel: Tulsa King

Ontwikkeld door: Taylor Sheridan

Met: Sylvester Stallone, Andrea Savage en Max Casella

Datum van release: zondag 13 november 2022

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk seizoen 1 via SkyShowtime

Plot Tulsa King

Dwight “The General” Manfredi is een maffia-capo, die na een gevangenisstraf van vijfentwintig jaar wordt vrijgelaten. Zijn baas stuurt hem zonder pardon naar Tulsa in Oklahoma om aldaar criminele operaties te starten. Zonder bestaande connecties en zonder steun van zijn maffia-familie bouwt hij langzaam een crew van onwaarschijnlijke bondgenoten op om zijn eigen criminele imperium te stichten.

Afleveringen Seizoen 1 (2022-2023)

1. 1. Go West, Old Man

13 november 2022 (41 minuten)

Na 25 jaar in de gevangenis moet gangster Dwight Manfredi zijn leven weer opbouwen op het platteland in Oklahoma.

2. 2. Center of the Universe

20 november 2022 (37 minuten)

Dwight, Tyson en Bodhi gaan op zakenreis. Stacey onderzoekt Dwights verleden.

3. 3. Caprice

27 november 2022 (38 minuten)

Dwight merkt een kans op. Een routineboodschap eindigt explosief. Stacy neemt Dwight in vertrouwen.

4. 4. Visitation Place

4 december 2022 (39 minuten)

Dwight en zijn medewerkers testen het nieuwe businessplan uit. Dwight krijgt een onverwacht telefoontje.

5. 5. Token Joe

11 december 2022 (36 minuten)

Dwight keert onder ongelukkige omstandigheden terug naar New York. Tyson komt in de problemen.

6. 6. Stable

18 december 2022 (39 minuten)

Dwight bezoekt Tina. Pete stuurt Goodie naar Tulsa. Roxy probeert de FBI weg te houden.

7. 7. Warr Acres

25 december 2022 (42 minuten)

Stacy maakt een serieuze keuze. Dwight en Armand vernietigen bewijsmateriaal. Bodhi heeft een nieuw plan.

8. 8. Adobe Walls

1 januari 2023 (35 minuten)

Dwight en Bodhi informeren Jimmy. Dwight, Mitch en Tyson verzamelen hun team terwijl de spanning stijgt.

9. 9. Happy Trails

8 januari 2023 (36 minuten)

Er ontstaan spanningen tussen Dwights team en Waltrip. Een flashback onthult waardoor Dwight in de gevangenis belandde.

avatar van DreamTech

DreamTech

1e aflevering gezien bevalt mij prima

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Mijn god, wat is Sly geweldig. Hij steelt elke scene en geeft een masterclass in acteren. Intimiderend en sympathiek tegelijk. Een rol die hem op het lijf geschreven is.

avatar van DiDa

DiDa

Vanaf vandaag te zien op Skyshowtime! (de eerste 2 afleveringen). Iedere week wordt een nieuwe online geplaatst

avatar van peter74

peter74

Was bang dat het tegen zou vallen, maar de eerste twee afleveringen zijn echt goed. Stallone speelt goed en met leuke humor.

avatar van Tim94

Tim94 (developer)

Verassend leuke serie met een Gangster Stallone. Kijkt leuk weg. Ben ook benieuwd naar de volgende afleveringen. Hoge score ook bij ons en IMDb.

avatar van eppo349

eppo349

Tot nu top (3 afleveringen), maar 1 ding: laat Stallone geen ijsje eten, daar wordt je niet vrolijk van.

avatar van driekes9

driekes9

Echt een top serie. Sly doet het sowieso de laatste tijd super goed en nu ook met een serie. Begint echt super sterk, met veel humor maar de gangster overheerste. Helaas net afl 8 gekeken en de gangster is meer op de achtergrond en de clown steekt z'n kop op.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2021 stemmen

Vermakelijk, kwalitatief okay, maar nergens baanbrekend. Ik heb nu vier afleveringen gezien en het kijkt lekker weg. Stallone is een boef maar uiteraard een hele sympathieke. Het wordt tot nu toe nergens echt spannend en dat is wel jammer. Misschien moet ik het wat meer gaan zien als drama.

Wel verfrissend dat Stallone iemand van 75 speelt en dat dat ook zijn echte leeftijd was (ten tijde van filmen)

Doorgaans willen acteurs altijd jonger overkomen dan ze zijn. Doodsbang om over hun houdbaarheidsdatum heen te raken.

Maar, binnen vier seconden na de ontboezeming dat hij al 75 is, krijgt hij te horen dat hij eruit ziet als 55 en dat hij hem nog wel omhoog krijgt.

avatar van Kaiser

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Kaiser schreef:

Tegenvaller, kinderachtig, voorspelbaar en woke.

Ben nu bij aflevering acht, misschien gaat het over mijn hoofd heen maar waar komt het “woke” gedeelte in beeld?

avatar van Marlon Brando

Marlon Brando

Waanzinnig toffe serie. Een beetje Mafia/ Western mix. Ik heb me geen minuut verveeld bij deze serie.

avatar van Marlon Brando

Marlon Brando

jacobine_rodijk schreef:

Ik kan het “woke” ook niet plaatsen….

Prima kijkvoer en wederom de bevestiging dat Sylvester Stallone een prima acteur is voor karakterrollen. Zoals hij ook al overtuigde als Rocky en Rambo, maar niet altijd de credits heeft gekregen omdat het als hersenloos vermaak werd gezien. In Tulsa King minder geweld, meer dialogen en dat werkt ook wel. Jammer dat het inhoudelijk niet allemaal even boeiend en goed geschreven is, maar het kijkt wel goed weg. De eerste afleveringen voelen nog wat langdradig, daarna zit er een lekker tempo in en richting het eind krijgen we ook nog een keer bad ass momenten van Sly. Gelukkig komt er een tweede seizoen, zal 'm zeker bekijken.

avatar van DiDa

DiDa

Ik had er in eerste instantie niet veel van verwacht, maar ik vond dit echt een leuke serie. Stallone is goed en het verhaal wordt rustig opgebouwd. Een perfecte mix van comedy, misdaad, drama, actie en spanning.

Ik kan niet wachten op het 2e seizoen.

avatar van fonsbe

fonsbe

Goede serie ik wacht op seizoen 2.