• 8.985.838 stemmen

Conversations with Friends - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Conversations with Friends

Ontwikkeld door: Ed Guiney, Andrew Lowe, Emma Norton, Sally Rooney, Lenny Abrahamson, Tommy Bulfin en Rose Garnett

Met: Sasha Lane, Joe Alwyn en Jemima Kirke

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Ierland

Datum van release: zondag 15 mei 2022

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 1 via HBO Max

Plot Conversations with Friends

Frances is een 21-jarige studente. Ze is opmerkzaam, cerebraal en scherp. Haar ex-vriendin, nu beste vriendin, Bobbi, is zelfverzekerd, uitgesproken en meeslepend. Hoewel ze drie jaar geleden uit elkaar gingen, zijn Frances en Bobbi vrijwel onafscheidelijk en voeren ze samen poëzieverhalen op in Dublin. Tijdens een van hun shows ontmoeten ze Melissa, een oudere schrijfster, die gefascineerd is door het stel. Bobbi en Frances beginnen tijd door te brengen met Melissa en haar man, Nick, een knappe maar gereserveerde acteur. Terwijl Melissa en Bobbi openlijk met elkaar flirten, beginnen Nick en Frances aan een intense geheime affaire.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

15 mei 2022 (29 minuten)

In de zomer voor hun laatste jaar aan de universiteit ontmoeten Frances en haar beste vriendin Bobbi een indrukwekkend stel, Melissa en Nick.

15 mei 2022 (26 minuten)

Op Melissa’s verjaardagsfeestje is Frances even alleen met Nick. Ze kunnen de wederzijdse aantrekkingskracht niet weerstaan en zoenen.

15 mei 2022 (26 minuten)

15 mei 2022 (25 minuten)

15 mei 2022 (27 minuten)

15 mei 2022 (28 minuten)

15 mei 2022 (27 minuten)

15 mei 2022 (30 minuten)

avatar van depri83

depri83

Net als de vorige verfilming van een boek van Rooney, 'Normal People', is ook 'Conversations with Friends' erg geslaagd. Deze sleepte me echter niet zo mee als zijn voorganger, omdat ik sommige keuzes van Frances wat lastiger te volgen vond. Abrahamson levert weer puik werk af.

avatar van Suitehome

Suitehome

Na het succes van het sublieme Normal People kon verfilming van Sally Rooney's debuutroman Conversations With Friends (CWF) niet uitblijven. Het 12-delige drama (30 minuten per aflevering) ontrolt zich als een ultra slow burner. Centraal thema is de vierhoeksverhouding tussen de studente Frances en Bobbi (best friends én exen van elkaar), met acteur Nick en zijn vrouw en auteur Melissa.

Probleem met CWF is dat de karakters nogal oppervlakkig blijven, iets dat de scenaristen is aan te rekenen. Frances, uitstekend gespeeld door Alison Oliver, valt als een blok voor Nick maar kijkt vooral heel veel op haar telefoon en staart uit het raam. Filmisch niet erg boeiend. Tobberig, zo kunnen we Frances het beste omschrijven. Nick (Joe Alwyn) leren we nauwelijks kennen en komt niet veel verder dan zinnen als 'you make me happy' en wat gefluister en zacht gegrom. CWF gaat over bedoelingen die niet duidelijk worden. En gevoelens die niet uitgesproken worden.

Het literair-artistieke wereldje waarin de hoofdpersonen zich bewegen, komt nogal gekunsteld en elitair over. Je zou toch verwachten dat de hoofdpersonen met beroepen als schrijver, stand-up comedian of acteur, gevoel hebben voor subtiele, diepere lagen in communicatie. In CWF blijft bijna alles hangen in suggestie. Voor een 12-delige serie over een complex thema, is dat te weinig om echt te kunnen boeien.

avatar van Philippe01

Philippe01

Voor mij is het zoals een film of muziek dat het een mens moet pakken en bij mij pakte deze serie.

Er zijn altijd wel opmerkingen te geven bij dit of dat, maar ik vond het een schitterende serie met een mooie soundtrack ook.

avatar van Gish

Gish

Na het geweldige Normal People, opnieuw een raak psychologisch portret van 4 mensen die emotioneel en fysiek verstrikt raken in de relaties die ze met elkaar hebben. Pijnlijk introvert opnieuw net als bij Normal People, je wilt de hoofdrolspeelster Frances af en toe hard wakker schudden, wat een binnenvetter is dat zeg. Alison Oliver speelt Frances met verve, een geweldige emotionele prestatie zet zij neer. Maar ook de rest van de cast mag er zijn. Ik heb de serie van 12 korte afleveringen snel gekeken, dat vergt soms veel geduld en concentratie, want het plot verloopt traag. Niet iedereen zal deze serie trekken, maar het is wat mij betreft gewoon een prachtig verhaal.