Mijn Series +

Cold Case - Seizoen 1 (2003-2004)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Meredith Stiehm
met Kathryn Morris, John Finn en Jeremy Ratchford

Lilly is een gedreven detective die haar sporen heeft verdiend bij de divisie moordzaken in Philadelphia. De transfer naar 'cold cases' is voor Lilly een keerpunt in haar carrière. Vanaf dan moet ze zich gaan bezighouden met het ondervragen van getuigen uit moordzaken van soms wel vijfentwintig jaar terug. Door middel van oude bewijzen, nieuwe ondervragingen en actuele technologieën graaft Lilly in het verleden. Ze wordt hierin onder meer bijgestaan door haar mentor Lt. Tom Stillman en haar ietwat arrogante collega rechercheur Scott Valens. Ze heeft zichzelf één missie opgelegd; geen enkel slachtoffer mag ooit vergeten worden.

1. Look Again
  20. Greed
  21. Maternal Instincts
  22. The Plan
  23. Lover's Lane
Bijzondere politieserie waarin oude onopgeloste zaken werden opgelost. De serie had een originele gimmick door tussen heden en verleden te switchen. Je zag dan getuigen zoals ze er toen uitzagen en nu en je hoorde dan ook muziek uit die tijd van de moord. Je kreeg dus ook tegelijk leuke geschiedenislessen over de verschillende era's in Amerika en je ziet tegelijk ook de veranderende cultuur en tijdsgeest. Dat maakt deze serie toch zeer uniek binnen het politiegenre. De vaste cast bevatte rechercheurs van divers pluimage met allemaal hun eigen karakteristieken. Ze hadden wel een privéleven en bijbehorende problemen maar van karakterontwikkeling was niet echt sprake waardoor ze wat flets bleven. Hierdoor ontbrak de feeling met ze en mogelijk dat dit uiteindelijk voor de cancellation heeft gezorgd. Desondanks is dit gewoon een prima serie die heerlijk wegkijkt als je op een gure, regenachtige dag gaat zitten bingewatchen.