• 8.985.515 stemmen

White Collar - Seizoen 1 (2009-2010)

Show titel: White Collar

Speelduur: 10 uur en 01 minuut

Ontwikkeld door: Jeff Eastin

Met: Matt Bomer, Tim DeKay en Willie Garson

Datum van release: vrijdag 23 oktober 2009

Eerst uitgezonden op: USA Network (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot White Collar

White Collar gaat over het onwaarschijnlijke samenwerkingsverband tussen een oplichter en een FBI-agent die jaren lang een kat en muis speelden. Neal Caffrey, een charmant crimineel meesterbrein, is eindelijk gevangen door zijn aartsvijand, FBI-agent Peter Burke. Als Neal ontsnapt uit een maximaal beveiligde gevangenis op zoek naar zijn verloren liefde, vangt Peter hem nogmaals. In plaats van terug te keren naar de gevangenis, suggereert Neal een alternatief plan: Hij zal de FBI voorzien van zijn criminele expertise om hen te helpen bij het vangen van andere ongrijpbare criminelen. Aanvankelijk op zijn hoede, komt Peter er al snel achter dat Neals inzicht en intuïtie niet kan worden gevonden aan de goede kant van de wet.

Afleveringen Seizoen 1 (2009-2010)

1. 1. Pilot

23 oktober 2009 (55 minuten)

FBI-agent Peter Burke neemt een opvallende beslissing bij het opsporen van een meedogenloze en sluwe crimineel. Om de vervalser snel op te kunnen pakken maakt hij gebruik van de diensten van een veroordeelde gevangene, Neal Caffrey.

2. 2. Threads

30 oktober 2009 (42 minuten)

Neal en Peter infiltreren in de New York Fashion Week. Ze moeten voorkomen dat er een jurk, met daarin gevoelige informatie, zal worden verkocht aan een crimineel.

3. 3. Book of Hours

6 november 2009 (42 minuten)

De verdwijning van een kostbare bijbel creëert een interessante situatie, wanneer een New Yorkse maffiabaas de hulp van Peter en de FBI inschakelt. Bij het opsporen van de dief komt Neal in een lastige situatie met een sexy dame. Hij moet nu bewijzen hoe loyaal hij is.

4. 4. Flip of the Coin

13 november 2009 (42 minuten)

Peter denkt dat hij de klos is, wanneer Elizabeth plotseling op zijn kantoor verschijnt met haar vriendin Dana. Maar Peter is niet in de problemen, het is Dana's echtgenoot, kapitein John Mitchell.

5. 5. The Portrait

20 november 2009 (42 minuten)

Wanneer een duur portret wordt gestolen van een jonge vrouw zetten Peter en Neal een val voor de sluwe en gevaarlijke boosdoener.

6. 6. All In

27 november 2009 (42 minuten)

Diep geïnfiltreerd in Chinatown New York moeten Peter en Neal zich in allerlei bochten wringen om bij hun beoogde doelwit te komen.

7. 7. Free Fall

4 december 2009 (42 minuten)

De FBI onderzoekt een spectaculaire sieradenoverval en alle aanwijzingen wijzen richting Neal. Nu moet Peter uitzoeken of zijn 'partner' de waarheid vertelt, of dat Neal zijn eigen plan heeft getrokken.

8. 8. Hard Sell

19 januari 2010 (42 minuten)

Neal moet bij een bedrijf vol met corrupte Wall Street handelaars infiltreren. Wanneer Peter wordt gedwongen om samen met hem undercover te gaan, doen beide een ontdekking die hun partnerschap voor altijd kan veranderen.

9. 9. Bad Judgment

26 januari 2010 (42 minuten)

Peter voelt zich goed na een lang weekend weg, maar zijn gevoel is snel weg wanneer hij terugkeert naar kantoor en daar David Sullivan en zijn jonge dochter Alison ziet. Peter en Neal krijgen te maken met een lastige en gecompliceerde zaak.

10. 10. Vital Signs

2 februari 2010 (42 minuten)

Wanneer June's nichtje last heeft van een nierprobleem, stuit Neal op wrede regelingen. Hij brengt de zaak naar Peter.

11. 11. Home Invasion

9 februari 2010 (42 minuten)

Om een internationaal conflict te voorkomen moeten Peter en Neal een dief zien te vinden die zich een waardevolle collectie eigen heeft gemaakt.

12. 12. Bottlenecked

23 februari 2010 (42 minuten)

Een oude rivaal van Neal daagt hem uit. Hij wil zien wij van hen beide de beste, onmogelijke vervalsing weet te creëren. Maar wanneer de rivaal wrede en dodelijke tactieken begint te gebruiken om zijn doel te bereiken, beseft Neal al snel dat er veel meer op het spel staat dan alleen opscheppen.

13. 13. Front Man

2 maart 2010 (42 minuten)

Neal helpt een oude vriend wiens dochter is ontvoerd, zonder zich te realiseren dat het allemaal een valstrik is van een oude vijand.

14. 14. Out of the Box

9 maart 2010 (42 minuten)

Neal en Alex proberen om de muziekdoos terug te veroveren van het Italiaanse consulaat. Peter en Diana proberen Fowler te pakken te nemen.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Ik heb de eerste 5 afleveringen gezien maar, nee, het doet het niet voor mij. Lastig de aandacht bij te houden.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Ook voor mij allemaal iets té luchtig om te blijven kijken, zo'n komische misdaadserie. Een nipte voldoende.

ik was juist erg aan een komische misdaadserie toe en het kijkt wat mij betreft wel lekker weg, ben nu halverwege seizoen 2 en tot nog toe vindt ik het nog zeker het bekijken waard het blijft echter wel veel van hetzelfde, hoop dat hier nog verandering in komt