Mijn Series +

Fringe - Seizoen 2 (2009-2010)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Mystery

ontwikkeld door J.J. Abrams, Alex Kurtzman en Roberto Orci
met Anna Torv, John Noble en Joshua Jackson

De reeks draait rond FBI agente Olivia Dunham, de gestoorde professor Dr. Walter Bishop en zijn zoon Peter, die worden belast met een aantal vreemde zaken die over de hele wereld gebeuren. Al die vreemde gebeurtenissen zijn blijkbaar op de een of andere manier aan elkaar gelinkt: er is duidelijk 'een patroon' te herkennen dat over alle zaken heen loopt. Het patroon kan tevens gelinkt worden aan Massive Dynamic, een firma die een aantal patenten houdt op een aantal nieuwe technologieën en enkele mysterieuze onderzoeken doet. Alle zaken draaien rond Fringe science, een tak van de wetenschap die zeer speculatief en omstreden is. Voorbeelden van deze tak van de wetenschap zijn levitatie, telepathie en onzichtbaarheid.

1. A New Day in the Old Town
  13. What Lies Below
  14. The Bishop Revival
  15. Jacksonville
  16. Peter
  17. Olivia. In the Lab. With the Revolver.
  18. White Tulip
  19. The Man from the Other Side
  20. Brown Betty
  21. Northwest Passage
  22. Over There (1)
  23. Over There (2)
avatar van Ataloona
Verrassend laag gemiddelde. In dit seizoen begonnen ze juist wat meer een overkoepelende 'arc' te introduceren en ontstonden er wat meer lijntjes en paralellen (haha).

Desalniettemin werd het natuurlijk in seizoen 3 veel beter.