• 10.997 nieuwsartikelen

Speelduur: 7 uur en 38 minuten

Ontwikkeld door: Steven Kane, Kyle Killen, Steven Kane en Kyle Killen

Met: Pablo Schreiber, Yerin Ha en Natascha McElhone

Datum van release: donderdag 24 maart 2022

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk seizoen 1 via SkyShowtime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Halo

In de zesentwintigste eeuw voert de mensheid een intergalactische oorlog met een alienvolk, genaamd 'The Covenant'. Een elite-eenheid van supersoldaten genaamd 'The Spartans', onder leiding van 'Master Chief Spartan' John-117, bestrijdt deze buitenaardse vijand, teneinde deze dreiging voor het menselijke bestaan af te wenden.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. Contact

24 maart 2022 (59 minuten)

n 2552 strijden de mensen op de planeet Madrigal om onafhankelijk van de Aarde te worden.

2. 2. Unbound

31 maart 2022 (54 minuten)

ohn neemt Kwan mee naar een oude vriend waar ze meer te weten komen over een mysterieus object.

3. 3. Emergence

7 april 2022 (54 minuten)

John ontmoet zijn nieuwe partner en hij ontdekt geheimen in zijn eigen herinneringen.

4. 4. Homecoming

14 april 2022 (55 minuten)

John hoopt meer te weten te komen over zijn verleden en neemt Halsey en Cortana terug naar waar het allemaal begon.

5. 5. Reckoning

21 april 2022 (40 minuten)

Kwan en Soren zijn op de vlucht, ze zien geen uitweg meer en komen er samen ook niet uit.

6. 6. Solace

28 april 2022 (49 minuten)

De overlevenden van de oorlog keren terug naar Reach en John confronteert dr. Halsey met leugens uit het verleden.

7. 7. Inheritance

5 mei 2022 (51 minuten)

Tijdens haar zoektocht naar de 'ware bestemming' van haar familie, belandt Kwan midden in de woestijn van Madrigal.

8. 8. Allegiance

12 mei 2022 (48 minuten)

John en Makee komen tot een gezamenlijke inzicht en Halsey heeft nog één kans om haar missie en haarzelf te redden.

9. 9. Transcendence

19 mei 2022 (48 minuten)

John-117 gaat samen met de Spartans op een zelfmoordmissie om de Halo te vinden en de mensheid te redden.

Verhaal Master Chief in 'Halo' is enorm gruwelijk - SerieTotaal

Ik kijk hier als groot Halo fan erg naar uit.

'Halo'-makers speelden de games niet eens - SerieTotaal

Ik word niet vrolijk van dit bericht. Ze maken dit puur voor de mensen die Halo games hebben gespeeld, de rest zal er niet zo veel interesse in hebben. Ik zie het wel gebeuren dat dit nauwelijks op de games gaat lijken en dat zou heel jammer zijn.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

"Zodra 'The Spartans' de grond raken..... kippenvel."

1ste aflevering net afgerond. Kan nu al zeggen dat de serie er mag zijn. Er is overduidelijk een hoop geld tegenaan gesmeten. Het ziet er allemaal gelikt uit. Zeker te weten nieuwsgierig naar het totale eind product. Op naar aflevering 2.

avatar van legian

legian

The Oceanic Six schreef:

Dat was ergens ook mijn hoop eigenlijk. Hoe meer ze afwijken hoe minder sterk de vergelijking met de games op komt zetten. En ik zie liever een creatief verhaal dan een her-vertelling van de games.

En met de eerste aflevering achter de kiezen zie ik dat ook wel gebeuren.

Ik ben wel positief, qua richting en verhaal ben ik benieuwd hoe ze het gaan uitwerken. Het grootste kritiekpunt is echter de cgi en dan met name de actie. Dat voelt cartoony en gewichtloos. De introductie van de Spartans had een super tof moment moeten zijn, maar kwam nu over als een slapstick komedie. Ze hadden daar wel wat meer geld en tijd tegenaan mogen gooien.

Fortune

Vroeger heb ik veel Halo gespeeld maar altijd multiplayer met vrienden of online. Ik heb dus geen enkel idee van een verhaallijn. De eerste aflevering vond ik behoorlijk goed, gewoon leuk om die wapens terug te zien. Ik heb meteen zin in de volgende aflevering. Het is best bruut en het ziet er goed uit. Irritatiepunt is die Iraanse of Pakistaanse vrouw met haar strenge gezicht. Ergens voel ik wel dat er wat cliché politieke verhaallijnen in komen. Altijd als je naar SF kijkt, dan is dat altijd weer gebaseerd op de oorlogen die we nu hebben alleen dan in een toekomstsetting. Misschien klopt dat wel en zal er uiteindelijk nooit iets veranderen.

The Oceanic Six

Visueel mooie serie met ook mooie designs van de Halo personages, en het grote gevecht van begin van aflevering 1 was erg tof, maar inhoudelijk krijg ik na 2 afleveringen de Halo vibe nog niet. Veel te veel menselijke gelul, werelden die nog niet erg op de games lijken. Ik weet het nog niet. Ik wil ruimteschepen, planeten, halo-ringen, Warthogs, strijd tussen Spartans en Covenants. Ben bang dat de makers inspiratie op hebben gedaan bij de games, maar er geen echte spelers van zijn geweest. Dat hebben ze ook al gezegd en dat voel je.

notoirefilmhater

Laat ik eerst eens met de veelgehoorde kritiek beginnen: ten eerste dat de serie niet op de games lijken. Ik heb Halo nooit een boeiende game gevonden, en daarom ook nauwelijks gespeeld. Dat de serie niet op de game lijkt boeit mij dan ook helemaal niets. Waarschijnlijk is een shooter-game ook helemaal niet zo geschikt om 1 op 1 te kopiëren naar tv, dus ik kan hier prima mee leven. Echt zo'n typisch zeikpuntje van weinig flexibele gamers.

Anders kritiekpunt is het 'wokeness'-level waarin er veel diverse etniciteit te zien is in de serie; ook dit kritiekpunt boeit mij in dit geval helemaal niet. Het speelt zich namelijk af in het jaar 2500-zoveel (mensen zullen tegen die tijd veel gemixter zijn) en de mensheid is tot op zekere hoogte verenigd in een soort Space United Nations, dus dit kan prima. Dit is echt zeiken om het zeiken van criticasters.

Dan de serie zelf (heb de eerste 2 afleveringen gezien): ik had eigenlijk een soort cheesy amateuristische sci-fi verwacht à la Falling Skies; maar ik ben blij verrast. Deze creatieve serie ziet er professioneel en gelikt uit (wel veel CGI, maar dat is niet vreemd in een sci-fi), acteurs doen het prima en de serie is intrigerend om naar te kijken. Dit is voorlopig een kijkblijvertje. En dat voor iemand die een behoorlijke hekel aan Star Trek en Star Wars heeft.

notoirefilmhater schreef:

Weinig flexibele gamers of is het gewoon terechte kritiek op luie makers die het bronmateriaal niet genoeg waarderen? Want je kan meer dan zat een Halo serie maken die lijkt op de games, aangezien die games best grootschalige, epische verhalen hadden. Zeker bij Halo 1-3 en Reach van de originele studio, voordat een andere bedrijf de franchise over nam. Maar ik zie het voorlopig nog niet terug in de werelden en de story.

Het is niet dat het niet vermakelijk is, maar het valt me voorlopig inhoudelijk wel tegen terwijl het visueel wel mooi gemaakt is. Master Chief en de vijanden lijken erg goed.

The Oceanic Six schreef:

Dat bedoelde ik dus met inflexibel Men wil zich nostalgisch af kunnen trekken bij herinneringen van de Halo-games in plaats van gewoon van deze nieuwe serie te genieten. Die mensen moeten maar lekker een stream gaan bekijken van iemand die Halo speelt. Lui zou ik de makers niet noemen, en zit overduidelijk veel geld en aandacht in deze serie.

notoirefilmhater schreef:

Dat zegt hij helemaal niet... Halo is niet echt een grootschalig, episch verhaal (tot nu toe). Het speelt zich vooral een beetje binnenshuis af met een hoop gezever. Hopelijk gaat er idd wat meer gebeuren.

notoirefilmhater schreef:

Je praat gewoon onzin. Het plot heeft tot dusver veel te weinig met de wereld van Halo te maken en de vibe is er ook niet.

Buiten dat, als je een serie maakt van bronmateriaal dan zou het leuk zijn dat je ook dat materiaal gebruikt. Je kan het lekker denigrerend brengen, boeit me geen zak, maar ik weet dat ik een punt heb. Anders hadden ze net zo goed een willekeurige sci-fi serie kunnen maken.

Fortune

3e aflevering viel wat mij betreft ook weer tegen. Een hoop slap gezever. Ik zit nu niet meer te wachten op de 4e aflevering.

The Oceanic Six schreef:

Je hebt een punt Toch blijf ik kijken.

Net Moonfall gezien overigens. Dan is Halo 100 keer beter, zelfs met politiek gezever.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Ik vind Halo een leuke serie, geen hoogvlieger maar zeker te doen en ook qua verhaal idem. De cast speelt goed en visueel is hij om van te smullen maar ja wat wil je vandaag de dag ook met al dat cgi Qua het spel heb ik de 1st vaak gespeeld en vind het wel leuk dat er nu een serie van is gemaakt, al hoe wel een grote film voor mij ook wel had gemogen.

Fortune schreef:

Episode 5 was een pareltje om van te smullen hoor.

The Oceanic Six

Wat is dit extreem slecht en saai zeg.

avatar van cdman19800

cdman19800

Niet slecht, maar wat me echt stoorde is dat ze al die tech hebben om door de ruimte te reizen etc. en nog steeds met auto's en moto's met een brandstofmotor rijden...

avatar van Harley Quinn

Harley Quinn

Aan verwachtingen kun je niet ontkomen. Net zoals hoop monden ze meestal uit in uitgestelde teleurstelling, waarna een lading kritiek volgt. Immers kan niemand het iedereen naar zijn of haar zin maken. Persoonlijk heb ik verwachtingen lang geleden laten varen: ik laat me verrassen.

Halo valt voor mij in de categorie aangename verrassingen. Zonder bezwaard of beïnvloed te zijn door de vergelijking van de game, biedt Halo ruim voldoende entertainment, diepgang, actie en drama. Schreiber zet een perfecte Master Chief neer: de ultieme soldaat die bikkelhard, maar tegelijkertijd ook innemend en kwetsbaar kan zijn. De overige castleden, onder meer Natascha McElhone en Kate Kennedy, overtuigen eveneens in hun rollen.

De werelden, wezens en effecten zien er mooi uit - zeker op een groot scherm met Dolby Vision en Atmos. De gevechtsscènes zijn verzorgd en creëren een goede balans tussen het onderliggend narratief.

Laat seizoen twee maar snel komen.

avatar van pako

pako

Hoe kun je nou een menimg/ster geven als je nog niets gezien hebt.

Of het nu veel op de game lijkt weet ik niet maar de serie is opperbest.

avatar van Karim1991

Karim1991

Wat een heerlijke serie zeg, kijkt echt heerlijk weg.

Moet echt zeggen dar het een van de beste series is van de afgelopen jaren.