• 8.303.582 stemmen

De Verraders - Seizoen 1 (2021)

Show titel: De Verraders

IMDb beoordeling: 7,0 (26)

Afleveringen: 8

Speelduur: 8 uur

Met: Tijl Beckand, Holly Mae Brood en Diederik Jekel

Oorsprong: Nederland

Datum van release: zaterdag 13 maart 2021

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot De Verraders

De deelnemers aan het spel volbrengen samen missies om zilverstaven te verdienen. Drie van hen zijn de verraders, zij willen de zilverschat aan het eind van het spel niet delen en voor zichzelf houden. De verraders dienen ervoor te zorgen niet ontdekt te worden door de overige kandidaten, de getrouwen. Wie welke rol toebedeeld is, is voor de kijker direct aan het begin van het spel bekendgemaakt. De verraders kennen elkaar, maar de getrouwen weten alleen hun eigen rol en dienen de rol van de andere deelnemers te achterhalen door samen te werken, op het gedrag van anderen te letten en opdrachten uit te voeren.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

13 maart 2021 (1 uur)

Presentator Tijl Beckand wijst drie Verraders aan en hun eerste daad is meteen een Getrouwe 'vermoorden'. Nauwelijks van de schok bekomen, gaan de overgebleven kandidaten gezamenlijk op een missie om de eerste kilo's van de zilverschat te verdienen. Daarvoor moeten twee van hen in een eeuwenoude kloosterbibliotheek op zoek naar drie boeken.

2. Aflevering 2

24 april 2021 (1 uur)

8. Aflevering 8

1 mei 2021 (1 uur)

brawljeff

Leuke mix van Wie is de Mol en Weerwolven/Among Us. Eigenlijk beter dan ik had verwacht, maar mijn verwachtingen waren ook vrij laag. Even wennen dat de 'mollen' al gelijk bekend zijn en zij hier geen spellen saboteren.

avatar van jester

jester

Aflevering drie (afgelopen weekend) was de meest interessante tot nu toe, dankzij de move van Sinan. Jammer dat hij niet werd beloond. Zitten wel wat naïeve types tussen trouwens.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Erg gaaf concept! Ik kijk iedere week weer uit naar de nieuwe aflevering, erg gaaf.

avatar van Karst

Karst

Leuke serie. Verrassend spannend ook. Ik had eigenlijk weinig tot geen verwachtingen vooraf, zeker niet dat het zo zwaar zou zijn voor de deelnemers. Ik vraag me af of alle achttien waren komen opdraven als ze dit van te voren hadden geweten.

brawljeff

Karst is ook wel een beetje show hoor. Ik hoorde ook al geluiden dat ze in het hotel in de buurt slapen en niet in het kasteel zelf. Hoe leuk het programma is, blijft het natuurlijk televisie en dus is het lastig te zien hoe het werkelijk in elkaar steekt.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik kijk dit soort bullshit niet, maar wel schijtirritant dat dit programma flink heeft geïnvesteerd bij sites als AD of Superguide, want daar kom je wekelijkse updates tegen. Pleur eens effe op zeg.

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hartstikke leuk programma. Zeg ik niet vaak.

Maar komt misschien door online weerwolf historie. En feit dat het om de hoek is opgenomen.

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

brawljeff schreef:

Natuurlijk. Ik ken de omgeving en autorijden en waar ze moeten zijn komen af en toe helemaal niet overeen, ook wat betreft tijden.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Wat een geweldig leuk programma was dit zeg! Heb hier echt met heel veel plezier naar gekeken. Ook wel eens leuk om vooraf te weten wie de verrader in een spel is.

Hopelijk komt er een seizoen 2.

brawljeff

Leuk programma met veel potentie, maar het voelt alsof de makers dit seizoen nog enorm aan het zoeken zijn naar het juiste format. Het voelt allemaal wat rommelig en inconsistent aan. Ook de finale viel enorm tegen.

Verder is het wel fijn dat het programma ondanks alle vergelijkingen met De Mol best verfrissend is. Dit seizoen kende een leuke mix van deelnemers. Een aantal bn'ers die je overal ziet, maar ook een paar nieuwe gezichten.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Goddank is die onzin voorbij, hoef ik er niet meer steeds over te lezen op internet.

avatar van Karst

Karst

Leuke eerste helft is goeddeels om zeep geholpen door de teleurstellende tweede helft. Programma met potentie maar dan moet er nog flink aan geschaafd worden. Wat nu rest is irritatie over wat had kunnen zijn.