• 8.985.880 stemmen

¿Quién Mató a Sara? - Seizoen 1 (2021)

Alternatieve titel: Who Killed Sara?

Ontwikkeld door: José Ignacio Valenzuela

Met: Manolo Cardona, Carolina Miranda en Ginés García Millán

Oorsprong: Mexico

Datum van release: woensdag 24 maart 2021

Plot ¿Quién Mató a Sara?

Zijn zus kwam om bij een bizar "ongeluk", waarvoor hij de schuld kreeg. Terwijl hij probeert te achterhalen wat er werkelijk is gebeurd, zal Alex Guzmán de donkerste geheimen van de Lazcano-familie onthullen en voor niets stoppen totdat iedereen verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn daden.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. No Fue un Error

24 maart 2021 (40 minuten)

Álex start zijn wraakactie tegen de Lazcano-familie tijdens de viering van Rodolfo's benoeming tot CEO. Iemand die zich Diana de Jager noemt, biedt aan hem te helpen.

2. 2. Gente Mala

24 maart 2021 (41 minuten)

Als Césars duistere kant op brute wijze wordt blootgelegd op het feest, begint de loyaliteit van de Lazcano’s te verschuiven. Elroys veelbewogen verleden wordt onthuld.

3. 3. Cariños, Sara

24 maart 2021 (40 minuten)

Mariana ontvangt per post een huiveringwekkende herinnering aan de misdaad. Uit een flashback blijkt dat Sara Chema’s geheim kende. Elisa breekt in het huis van Álex in.

4. 4. El Monstruo de la Familia

24 maart 2021 (42 minuten)

Rodolfo brengt een bezoek aan Álex en ontdekt een schokkend detail over Sara's dood. Elisa wil dat Álex haar vertrouwt, maar eerst moet ze slagen voor een test.

5. 5. Seguro de Vida

24 maart 2021 (41 minuten)

Elroy moet alle Lazcano-geheimen bewaren en deze last begint zijn tol te eisen. Elisa en Álex gaan naar een feest in het casino.

6. 6. Cacería

24 maart 2021 (36 minuten)

7. 7. El Miedo y la Culpa

24 maart 2021 (39 minuten)

Álex en de Lazcano's gaan naar het familielandgoed. Césars casino-imperium begint uiteen te vallen als de gebeurtenissen tijdens het feest bekend worden.

8. 8. Donde los Sueños se Hacen Realidad

24 maart 2021 (38 minuten)

Er komt nog een verdachte van de moord op Sara naar voren. Tijdens een etentje verrast Chema zijn familie, maar een onthuld geheim overschaduwt zijn nieuws.

9. 9. Ver el Mundo Arder

24 maart 2021 (41 minuten)

Álex en Rodolfo duiken in het verleden om de identiteit van Diana de Jager te achterhalen. Elisa helpt Bruno om erachter te komen wat er met Emara is gebeurd.

10. 10. Dos Tumbas

24 maart 2021 (45 minuten)

Flashbacks vormen een beeld van de rampzalige dag in 2001. Sara's dagboek lijkt informatie te geven over haar moord, maar een geheim in de muur vertelt een ander verhaal.

avatar van lang pee

lang pee

Zeer matige Mexicaanse serie, niet te vergelijken met het toch veel betere Monarca. Het acteren in Monarca was een stuk beter, en ik vond dat er best veel fouten in de serie waren. Een vechtpartij die echt zeer slecht werd gespeeld. En voor de zoveelste keer in een serie, drinken ze duidelijk uit lege bekers en tassen, men filmt soms zelfs in een lege tas, en warme drank moet dampen mensen, en als men uit een kartonnen beker drinkt moeten de lippen nat zijn, ook zie je het goed als men een lege beker vasthoud. Begrijp dit echt niet, doe er dan wat gekleurd water in!

Nee dit is het niet....

lang pee schreef:

Nee dit is het niet....

Koffie zonder damp boeit me nou niet zo. Hoe is de serie? Spannend?

avatar van lang pee

lang pee

Geachte Ajax, sorry maar ik kijk altijd naar details in films en series, en vind ook dat die mogen juist zijn, kan het ook niet helpen. Maar smaken verschillen gelukkig, ik vind dit geen goede serie, maar ik vond La casa de papel ook absoluut niet goed, en dat was toch een enorm succes. Ik ben een grote fan van Scandinavische series, zoals Ride upon the storm, gewoon heerlijk, en van een ander niveau dan deze serie! Maar kijk rustig, misschien vind u het wel goed, ik hoop het voor u, en het belangrijkste blij gezond.....

avatar van Black Math

Black Math

Niet geweldig. De serie en met name de hoofdpersoon belooft veel, maar de uitwerking is matig. De antagonist, vader Lazcano, is ongenuanceerd slecht zoals je verder alleen in Disney-films ziet. Er valt werkelijk geen greintje sympathie voor de man op te brengen, waardoor je je gaat afvragen hoe realistisch zo'n personage werkelijk is. Aan de andere kant moet ik ook een beetje bij hem aan Trump denken, en wellicht was dat zelfs een inspiratie voor het personage. In ieder geval komt het vuurwerk niet bij de hoofdpersoon vandaan, die stoer aangekondigd had om de familie Lazcano kapot te maken, maar van de homofiele zoon. Sowieso lijken de kinderen Lazcano meer vuil over hun vader op te graven dan de hoofdpersoon.

Ik vreesde bij deze serie een beetje eenzelfde soort plot als bij een andere Mexicaanse Netflix serie Oscuro Deseo waar plottwist na plottwist volgt puur om de plottwisten. Dat is hier niet het geval, in tegendeel. Het wordt vrij vroeg duidelijk dat moeder Lazcano toch wel veel met de moord te maken heeft en men had de spanningsboog wie toch de dader wel meer mogen uitbouwen. Sara is niet bepaald sympathiek, het had een beetje Murder on the Oriënt Express kunnen zijn, maar daar kiest men helaas niet voor. Het einde van de serie eindigt wel met een clifhanger die een grote plottwist voor een eventueel volgend seizoen doet vermoeden.

Niet echt een geweldig plot dus, en ook veel onwaarschijnlijkheden Vader Lazcano die een demonstrant neerschiet en er gewoon mee wegkomt, bijvoorbeeld. Verder af en toe erg aanwezige en irritante muziek. Het kijkt allemaal wel prettig weg, maar sterk is het allemaal niet. 2*.

avatar van Lissane

Lissane

Ik moest er ff in komen maar toen begon de spanning .... best wel origineel verhaal en het einde vraag naar meer en dat komt er ook in het volgende seizoen dat in mei word uitgezonden door netflix ... ik zou zeggen kijken want deze serie is verslavend en daar houden wij van

avatar van martika

martika

moet er ook nog inkomen maar hou wel vol. Heb nu 4 afleveringen gezien.

Het begin was al zo stompzinnig en slechtgespeeld dat ik er maar meteen mee gekapt ben.

avatar van Miranda!

Miranda!

Ik vond deze serie leuk om naar te kijken. Totaal onvoorspelbaar, net de laatste aflevering van seizoen 1 gezien en kan niet wachten om verder te gaan met seizoen 2

avatar van cor1946

cor1946

Rommelige 1e aflevering. Ben benieuwd wat de rest brengt.