• 8.985.711 stemmen

El Inocente - Seizoen 1 (2021)

Alternatieve titel: The Innocent

Ontwikkeld door: Oriol Paulo

Met: Mario Casas, Alexandra Jiménez en Aura Garrido

Oorsprong: Spanje

Datum van release: vrijdag 30 april 2021

Plot El Inocente

Mat wilde ooit een ruzie sussen 9 jaar geleden, maar werd een moordenaar. Nu is hij een ex-gevangene die niets als vanzelfsprekend beschouwt. Zijn vrouw, Olivia, is zwanger en beiden staan op het punt het huis van hun dromen te krijgen. Maar een schokkend en onverklaarbaar telefoontje vanaf Olivia's mobiele telefoon vernietigt Mateo's leven voor de tweede keer.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

30 april 2021 (51 minuten)

Mat raakt in een club betrokken bij een vechtpartij en doodt per ongeluk een man. Zijn leven verandert voorgoed. Jaren later lijkt geluk eindelijk binnen handbereik.

30 april 2021 (49 minuten)

Tijdens het onderzoek naar de vermeende zelfdoding van een non in het katholieke weeshuis waar ze opgroeide, ontdekt Lorena dat de non zich als een ander voordeed.

30 april 2021 (58 minuten)

Mat schakelt privédetective Zoe in om hem te helpen Olivia op te sporen. Lorena probeert erachter te komen wat Mats rol was in de dood van de mysterieuze non.

30 april 2021 (58 minuten)

Lorena is woedend als federale agenten het lichaam van de non meenemen. Zoe traceert Olivia's locatie en probeert haar samen met Mat zo snel mogelijk te vinden.

30 april 2021 (1 uur en 06 minuten)

Federale agenten proberen Lorena van de zaak af te halen. Ondertussen doet Olivia een bekentenis die Mat van zijn stuk brengt.

30 april 2021 (57 minuten)

Federale agenten arresteren Olivia en brengen haar naar huis in plaats van naar de gevangenis, zodat hoofdinspecteur Teo een deal kan sluiten. Mat vlucht naar Marbella.

30 april 2021 (54 minuten)

Olivia wordt herenigd met een oude bekende. Uit frustratie neemt Lorena ontslag, maar ze gaat weer aan de slag als ze de vrijheid krijgt om haar instinct te volgen.

30 april 2021 (1 uur en 11 minuten)

Kimmy geeft Olivia de informatie die ze nodig heeft. Mat denkt dat hij vrij is, maar wordt opnieuw beschuldigd. Hij realiseert zich wie het al die tijd op hem gemunt had.

avatar van james_cameron

james_cameron

Puzzelen voor gevorderden, deze spaanse verfilming van het boek The Innocent van Harlan Coben. Het is allemaal razend knap gefilmd en gemonteerd, maar herhaaldelijk is de continue stroom van nieuwe personages en verrassende wendingen een beetje teveel van het goede. Vooral bij aflevering drie en vier haakte ik bijna af, zo ongeloofwaardig begon alles te worden. Gelukkig wint de serie na deze tijdelijke dip flink aan kracht en wordt het naar het einde toe toch nog razend spannend.

avatar van flaphead

flaphead

Best intens. Het is weer Spaans op zijn toppen.

Ik heb vaker in de serie bedacht dat ik weer teleurgesteld was over een aantal iets te voorspelbare zaken, te standaard in crime. Nét iets teveel drama. Maar overall gezien... nou, dan is het toch wel gewoon best sterk. Is het onnodig ingewikkeld? Geen idee. Maar dat je er met je koppie bij moet blijven is duidelijk. Veel personages, veel twists. Het elke aflevering vanuit de eerste persoon verdiepen van een personage was erg tof gevonden.

Het is duister, met soms expliciet geweld, met wat rode draden die voor sommige mensen gevoelig kunnen liggen. Het mystery en crime-gehalte voeren voor mij de boventoon. Al met al een knappe zit van de scenarioschrijver. En een waardering naar boven afgerond.