Mijn Series +

Belgiƫ
Drama / Komedie
Miniserie, 120 minuten

met Joke Emmers, Michaël Pas en Lukas Van den Eynde

Anja is een frivole dertiger die vastgeroest is in de routine van haar werk. In haar fantasie heeft ze haar eigen beautysalon, in realiteit maakt ze overledenen klaar voor opbaring in een funerarium. Anja is een uitsteller en komt er niet aan toe om haar dromen waar te maken. Gelukkig geven haar 'klanten’ haar zo nu en dan een zetje in de rug.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Leuk, maar toch wat minder dan We Moeten Eens Praten. Er wordt goed geacteerd (Michaël Pas is erg leuk vind ik), het verhaal is ok, zij het niet erg pakkend.

Maar er zijn een aantal zaken die me storen. Het hoofdpersonage spreekt opvallend met een Limburgs accent. Dat is natuurlijk op zich geen probleem, maar wel als haar naaste familie met een zwaar Antwerps accent spreekt. Dat rijmt niet. Ik vind Joke Emmers verder wel perfect in haar rol zitten.

De manier waarop ze met de doden spreekt vind ik niet zo bijster goed. En dan heb ik het niet over het idee an sich, maar hoe het uitgewerkt wordt. Het lijken toch gewoon levende mensen die aan het babbelen zijn.

avatar van Kronos
rafke pafke schreef:

De moeder kan natuurlijk gewoon ergens anders opgegroeid zijn dan het hoofdpersonage.